امروز امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 03, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



سنگ‌نگاره‌هاي خمين نيازمند توجه مسئولان استان مركزي

کد مطلب: 19738 | تاریخ ارسال: 30 ژانویه 2011 | چاپ صفحه

رئيس شوراي اسلامي شهر خمين خواستار توجه بيشتر مسئولان استان به سنگ‌نگاره‌هاي خمين شد.

به گزارش مرکزی دیلی ، سيدمهدي ساداتي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: خمين بيشترين و متنوع‌ترين سنگ‌نگاره‌هاي كشور را در خود جاي داده كه متاسفانه تاكنون هيچ توجهي در حفظ اين آثار ارزشمند نشده است.
وي تصريح كرد: سنگ‌نگاره‌ها، مهم‌ترين آثار تاريخي و هنري به جا مانده از نياكان ما محسوب مي‌شوند، قبل از اختراع خط، انسان‌ها اطلاعات معيشتي، حفاظت، اعلام خطر، حرف‌ها و انديشه‌ها و… را از طريق درج علائم و الواح به همنوعان خود انتقال مي‌دادند، كه سنگ نگاره‌ها نيز يكي از ابزارهاي انتقال اين مفاهيم بوده است.
رئيس شوراي اسلامي شهر خمين گفت: نمادها، كتيبه‌ها و سنگ‌نگاره‌هاي تاريخي بي‌شماري در خمين شناسايي شده كه قدمت بعضي از سنگ‌نگاره‌هاي موجود به 40 هزار سال مي‌رسد، اين در صورتي است كه انسان امروزي تاكنون قادر به كشف هيچ پديده تاريخي و هنري ديگري به اين قدمت نشده است كه انبوهي از اين سنگ‌ نگاره‌هاي با ارزش در كوه‌ها و دره‌هاي خمين قرار دارد.
ساداتي اضافه كرد: با توجه به وجود اين آثار ارزشمند انتظار مي‌رود سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اقدام لازم در راستاي حفظ و نگهداري از اين ميراث ارزشمند را به عمل آورده و با بسترسازي مناسب در راستاي حفظ و جلوگيري از اين آثار ماندگار تلاش مضاعفي را به عمل آورد.
وي بيان كرد: با توجه به وجود علاقه‌مندان متعدد به پيگيري اين امور در داخل و خارج از كشور، مي‌توان شرايطي را فراهم ساخت تا با تشكيل تورهاي گردشگري ضمن معرفي اين آثار تاريخي و هنري، شرايط بازديد براي همه علاقه‌مندان را ايجاد كرد.
رئيس شوراي اسلامي شهر خمين ادامه داد: قول‌هاي مساعدي در گذشته به منظور حفظ و نگهداري از اين آثار ماندگار، توسط مسئولان مربوطه داده شد كه به جز تشكيل همايش يك روزه، دستاورد ديگري براي رسيدگي عمراني و فضاسازي مناسب براي بهره‌برداري مطلوب از اين آثار كهن به عمل نيامده است.
ساداتي خاطر نشان كرد: ما انتظار داريم در كنار همه جاذبه‌هاي ارزشمند شهرستان خمين همچون بيت امام راحل و وجود امامزادگان، مجموعه سنگ نگاره‌هاي خمين نيز در راستاي جذب توريسم داخلي و خارجي مورد توجه قرار گيرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.