امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



سمینار یک روزه طب انتقال خون استان مرکزی در اراک

کد مطلب: 19302 | تاریخ ارسال: 20 ژانویه 2011 | چاپ صفحه

مدیر سازمان انتقال خون استان مرکزی:
در اهدای خون مستمر دومین استان کشور هستیم
در تولید پلاسما به خودکفایی رسیده‌ایم

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی، دومین سمینار یک روزه طب انتقال خون استان مرکزی با حضور متخصصین رشته‌های جراحی، پاتولوژی، داخلی، اطفال، بیهوشی، قلب، عفونی، اعصاب، پزشکان عمومی، دندانپزشکان، دکترای علوم آزمایشگاهی، کارشناسان و کارشناسان ارشد رشته‌های مامایی پرستاری و علوم آزمایشگاهی به همت سازمان انتقال خون استان مرکزی‌، مرکز تحقیقات انتقال خون کشور و دانشگاه علوم پزشکی اراک 29 دی ماه در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر اراک برگزارشد.

مدیرسازمان انتقال خون استان مرکزی در این سمیناربا بیان اینکه این استان بعد از سمنان دومین استانی است که بالاترین رقم اهدای خون مستمر را در کشور دارد اظهار داشت: استان مرکزی این افتخار را دارد که رتبه نخست را در اهدای خون ارسالی به استان‌های نیازمندی چون سیستان وبلوچستان، هرمزگان، خوزستان و مازندران کسب کرده است.

قربان دیری با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی پلاسما توسط سازمان انتقال خون افزود: امروزه در تولید پلاسما به خودکفایی رسیده‌ایم و در تولید داروهای مشتق پلاسما توانسته‌ایم نیازهای داخلی و خارجی را تامین کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای بهره‌مندی مردم از خون سالم با اطمینان بالا و موفقیت این سازمان در سیاست‌های خود نیاز به همکاری تمامی همکاران بخصوص متخصصین، پرستاران و…است.

فوق‌تخصص خون اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در خصوص اهدای خون اتولوگ با بیان مطالبی اظهار داشت: سالم‌ترین نوع اهدای خون اتولوگ است که دراین روش فرد برای خودش خون اهدا کرده و این خون در شرایط استاندارد نگهداری شده تا در صورت نیاز در ضمن عمل جراحی یا خاتمه عمل به وی تزریق شود.

عزیز اقبالی افزود: این روش باعث می‌شود که بیمار به خون دیگران نیاز نداشته باشد و کلیه بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار دارند به غیر از اورژانس و برای آن‌ها خون پیش بینی شده است را می‌توان به عنوان کاندیدای اهدای خون قبل از جراحی در نظر گرفت که این امر به عنوان بخشی از تلاش همگانی در جهت کمک به امر انتقال خون سالم و مطمئن است.

در ادامه مجید امینی نژاد فوق تخصص نوزادان در خصوص تزریق خون در نوزادان اظهار داشت: ضرورت استفاده از کیسه‌های 4 گانه اطفال موجب صرفه جویی در مصرف خون می‌شود و همچنین استفاده از کیسه‌های که مذکور جهت نوزادان نارس بیشتراستفاده می‌شود سبب خواهد شد که نوزاد طی 3 بار تزریق خون فقط از خون یک اهدا کننده استفاده کند.

متخصص پاتولوژی وعضو هیات علمی مرکز تحقیقات سازمان انتقال خون نیز با بیان مطالبی درباره عوارض ناشی از تزریق خون افزود: تزریق خون و فراورده‌های خونی در کنار مزایای حیات بخش خود گاهی می‌تواند موجب بروز واکنش‌های پیش بینی نشده در بیمار شود.

حسین تیموری ادامه داد: تشخیص به موقع، شناخت انواع مختلف عوارض خون، پیشگیری و درمان مناسب این عوارض، پرسنل بالینی و آزمایشگاهی مراکز درمانی را قادر می‌سازد تا با اقدام به موقع به رفع خطر‌های احتمالی اقدام کنند.

همچنین امینی معاون فنی و کنترل کیفی سازمان انتقال خون کشور و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سازمان انتقال خون، نحوه غربال‌گری اهداکنندگان‌، انجام آزمایشات دقیق‌تر بر روی خون‌های اهدایی که هم اکنون انجام می‌شود و همچنین وجود اهداکنندگان مستمر را به عنوان نکات کلیدی در سلامت خون برشمردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک به بیان سخنانی درباره تزریق خون کلان پرداختند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.