امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



مسابقات فيزيكدانان جوان سال 2011 در دانشگاه تفرش

کد مطلب: 19218 | تاریخ ارسال: 18 ژانویه 2011 | چاپ صفحه

سرپرست دانشگاه تفرش از برگزاري مسابقات بين‌المللي فيزيكدانان جوان سال 2011 در‌ اين دانشگاه خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، احمدرضا رباني ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين مسابقات براي نخستين بار به ميزباني ايران و در تفرش برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به حضور 50 تيم از 50 كشور دنيا در بيست و چهارمين دوره از اين مسابقات خاطر‌نشان كرد: دور قبلي اين مسابقات در كشور اتريش برگزار شد كه بيست و چهارمين دوره آن تير ماه سال آينده در تفرش برگزار مي‌شود.
سرپرست دانشگاه تفرش با تاكيد بر اينكه بيست و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي فيزيكدانان جوان 31 تير ماه تا 9 مرداد ماه سال آينده در دانشگاه تفرش برگزار مي‌شود، ادامه داد: مسابقات داخلي فيزيكدانان جوان ايران نيز به منظور انتخاب تيم متخب براي شركت در مسابقات جهاني از سوم تا هشتم بهمن ماه امسال در دانشگاه تفرش برگزار مي‌شود.
رباني گفت: مسابقات داخلي و جهاني فيزيك در سطح دانش‌آموزي برگزار مي‌شود و از آنجا كه مسابقات كاپ جهاني فيزيك به زبان انگليسي برگزار مي‌شود بايد دانش‌آموزان با زبان انگليسي آشنايي كامل داشته و به اين زبان مسلط باشند.
وي افزود: مسابقات كاپ فيزيك به صورت شفاهي و تيمي برگزار مي‌شود كه تيم‌هاي شركت كننده پس از انجام مطالعات‌، نتايج تحقيقات خود را به زبان انگليسي ارائه مي‌كنند، گروه ديگري نيز اقدام به نقد گزارش تيم‌ها مي‌كنند، در عين حال تيم داوران نيز به ارزيابي و امتياز‌دهي تيم‌ها مي‌پردازند و تيم‌هاي اول تا سوم را معرفي مي‌كنند.
وي گفت: از هر كشور تنها يك تيم به مسابقات راه مي‌يابد.
سرپرست دانشگاه تفرش با اشاره به اينكه كميته علمي مسابقات بين‌المللي فيزيكدانان جوان از كشورهاي عضو، سؤالات پيشنهادي را دريافت كرده و در نهايت 17 سؤال را انتخاب مي‌كند، گفت: در حال حاضر بيش از 50 كشور عضو هستند كه اتحاديه اروپا به شدت از اين مسابقات حمايت مي‌كند.
رباني ادامه داد: ايران براي هفتمين سال است كه در مسابقات بين المللي فيزيكدانان جوان شركت مي‌كند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.