امروز امروز : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / Sunday, Jun 02, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



روزانه6میلیون لیتر ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه شازند

کد مطلب: 17638 | تاریخ ارسال: 7 دسامبر 2010 | چاپ صفحه

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به تحقق اجرای طرح توسعه پالایشگاه شازند گفت: ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه امام خمینی شازند با بهره برداری از فاز نخست طرح افزایش ظرفیت و ارتقای کیفیت تا بهمن امسال به روزانه شش میلیون لیتر می رسد.

به گزارش مركزي ديلي و به نقل از خبرنگار مهر در اراک علیرضا ضیغمی ظهر سه شنبه در بازدید از کارگاه ساخت مخازن طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند افزود: هم اکنون روزانه چهارمیلیون و 700 هزار لیتر بنزین در پالایشگاه شازند تولید می‌شود که با بهره برداری از این طرح تا بهمن امسال، ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه به روزانه شش میلیون لیتر و با بهره برداری از فاز دوم این طرح در سال آینده، این رقم  به روزانه 16 میلیون لیتر خواهد رسید.

وی با تاکید بر اهمیت تولید داخلی این مخازن از سوی شرکت ماشین سازی اراک، از این شرکت به عنوان یکی از تولیدکننده های نمونه کشور نام برد.

گفتنی است طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و کنسرسیومی متشکل ازشرکت‌های ایرانی سازه، طراحی و ساختمان نفت و شرکت چینی سی.یی.آی با مشارکت شرکت‌های انرشیمی و مپصا و شرکت جی.جی.سی در حال اجراست.

افزایش ظرفیت پالایشی پالایشگاه شازند از روزانه 170 هزار بشکه به روزانه 250 هزار بشکه، افزایش تولید بنزین در ازای کاهش نفت کوره با تغییر نفت خام از 100 درصد نفت خام حوزه اهواز به مخلوط 55 درصد نفت اهواز و 45 درصد نفت سنگین ازحوزه های دیگر و تولید فرآورده های نفتی بر اساس استاندارد 2005 اروپا و کاهش موادآلاینده محیط زیست، از اهداف اجرای طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه شازند است.
در این طرح دو واحد RCD وRFCC  برای نخستین بار در خاور میانه در پالایشگاه شازند نصب و راه اندازی خواهد شد.
با اجرای طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند، تولید گاز مایع پالایشگاه از 97 صدم درصد به 3.57 درصد، پروپیلن از صفر درصد به 1.23 درصد، بنزین سوپر از 93 صدم درصد به 3.55 درصد، بنزین معمولی از 3.74 درصد به 12.31 درصد، نفت سفید (سوخت جت) از 4.18 درصد به 5.95 درصد و گازوییل از 7.47 درصد به 8.92 درصد خواهد رسید.
همچنین مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و هیئت همراه از پروژه های جایگاه سی.ان.جی منطقه الهیه اراک، طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند و پروژه ساخت دی کلینیک اراک بازدید کرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.