امروز امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 13, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



باز هم آمارهایی از نظرسنجی ها

کد مطلب: 1608 | تاریخ ارسال: 5 ژوئن 2009 | چاپ صفحه

از سوی دیگر بنابر نتایج یک نظرسنجی که در 280 روستای مختلف سراسر کشور انجام شده،‌ میرحسین موسوی با 85/42 درصد …

آخرین نظرسنجی انجام شده در صبح روز چهارشنبه 13/3/88 که نتایج آن ساعتی پیش استخراج شده، نشان دهنده فاصله 34 درصدی میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد در تهران است، هرچند در نظرسنجی انجام‌شده در روستاها، احمدی‌نژاد وضع بهتری دارد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار آینده، نظرسنجی مذکور که از نمونه 1200 نفری مسافران مترو در روز چهارشنبه در ایستگاه های امام خمینی، شهر ری، صادقیه و میرداماد انجام شده است، محمود احمدی نژاد 30.2 درصد، محسن رضایی 1 درصد، مهدی کروبی 4 درصد و میرحسین موسوی 64.8 درصد رای شهروندان تهرانی را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این نظرسنجی، 59 درصد از شهروندان تهرانی اعلام کرده اند در انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده شرکت خواهند کرد. این در حالی است که مشارکت شهروندان تهرانی در انتخابات مجالس هفتم و هشتم حدود 30 درصد بوده است.

از سوی دیگر بنابر نتایج یک نظرسنجی که در 280 روستای مختلف سراسر کشور انجام شده،‌ میرحسین موسوی با 85/42 درصد از محمود احمدی‌نژاد با 29/39 درصد پیش افتاده است.
در این نظرسنجی براساس اصول و قواعد علمی و پراکندگی نمونه‌ها، 280روستا به صورت تصادفی انتخاب شده و با اعزام 300 پرسشگر آموزش دیده، از حدود 7000 روستایی سوالات مختلفی پرسیده شده است.

طبق این نظرسنجی 99/71 درصد افراد اعلام کرده‌اند که قطعاً در انتخابات شرکت می‌کنند.
همچنین 17/15 درصد گزینه احتمالاً شرکت می‌کنیم، 07/6 درصد هنوز تصمیم نگرفته‌ایم، 86/2 درصد احتمالاً شرکت نمی‌کنیم و 91/3 درصد قطعاً شرکت نمی‌کنیم را انتخاب کرده‌اند.

57/70 درصد روستاییان مذکور اظهار کرده‌اند تصمیم قطعی برای رأی به کاندیدای موردنظر خود را گرفته‌اند و 85/42 درصد کاندیدای موردنظر خود را موسوی، 29/39 درصد احمدی‌نژاد، 35/7 درصد کروبی و 13/3 درصد رضایی را برگزیده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در پاسخ به این سوال که به چه کسی قطعاً رأی نمی‌دهید، دکتر احمدی‌نژاد با 31/26 درصد در رتبه اول، مهدی کروبی با 99/25 درصد، محسن رضایی با 03/24 درصد و میرحسین موسوی با 28/7 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در این نظرسنجی، روستاییان مورد سوال به 6 رده تحصیلی «بی‌سواد یا دارای سواد خواندن و نوشتن»، «سواد راهنمایی و دبیرستان»، «دیپلم»، «فوق‌دیپلم یا دانشجو»، «لیسانس» و «فوق‌لیسانس یا بالاتر» تقسیم شدند که در دو گروه اول احمدی‌نژاد بالاترین رأی را به دست آورده و در چهار گروه بعدی، موسوی بیشترین رأی را از آن خود کرده است.

آراء دور گذشته استانها به تفکیک

وضعیت نامزدها در نتایج یک نظرسنجی

موسوی۱۲% رشد،احمدی نژاد۲% کاهش

نتایج تلفیقی ۵ نظرسنجی

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.