امروز امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 13, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نتایج تلفیقی 5 نظرسنجی

کد مطلب: 1481 | تاریخ ارسال: 2 ژوئن 2009 | چاپ صفحه

همزمان با پایان نمایش مستندهای تبلیغاتی و در فاصله 10 روز تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، ستادهای کاندیداها به …

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از آینده : همزمان با پایان نمایش مستندهای تبلیغاتی و در فاصله 10 روز تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، ستادهای کاندیداها به ارزیابی مشابهی درباره انتخابات رسیده‌اند و از هم‌اکنون جایگاه هر کاندیدا، در آرای عمومی تقریباً مشخص شده است.

با استخراج نتایج نظرسنجی‌های مختلف و براساس سفرهای استانی و مشاهدات میدانی از ایجاد موج اجتماعی،‌ کسب رتبه نخست توسط میرحسین موسوی و محسن رضایی در رتبه چهارم قرار دارد.

بنابر آخرین نظرسنجی سراسری که توسط یک خبرگزاری دولتی قبل از پخش مستندهای انتخاباتی در سطح کشور انجام شده است، میرحسین موسوی با اختلاف 15 درصد نسبت به احمدی‌نژاد در رتبه اول است و احمدی‌نژاد با 34 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

در نظرسنجی انجام شده در ایستگاه‌های جنوبی متروی تهران که در روز 6 خرداد انجام شده، نیز موسوی با 65 درصد، احمدی‌نژاد با 31 درصد، کروبی با 3 درصد و محسن رضایی با 1 درصد، در رتبه‌های اول تا چهارم قرار دارند.

نظرسنجی دیگری که توسط یک دستگاه امنیتی در ابتدای خرداد در تهران انجام شده است، موسوی با 38 درصد در رتبه نخست و احمدی‌نژاد با 36 درصد در رتبه دوم قرار داشته است. 22 درصد نیز اظهار داشته‌اند که تا آن زمان برای رأی دادن به هیچ یک از کاندیداها به نتیجه نرسیده‌اند.

در نظرسنجی انجام شده در 600 روستای کشور نیز موسوی با 41 درصد و احمدی‌نژاد با 40 درصد در رتبه اول و دوم قرار دارند.

نظرسنجی‌های مرکز دولتی ایسپا وابسته به جهاد دانشگاهی نیز حکایت از اختلاف حدود ده درصدی موسوی و احمدی‌نژاد در سراسر کشور دارد.

علاوه بر نظرسنجی‌های مذکور، مطالعات صورت گرفته توسط ستاد انتخاباتی کاندیداها نیز همین روند را تأیید می‌کند و بنابر اخبار رسیده از ستاد دکتر احمدی‌نژاد، بخش قابل توجهی از فعالان ستادی، ناکامی در انتخابات را گریزناپذیر می‌دانند، اما بخش دیگری امیدوارند در مناظره فردا شب موسوی- احمدی‌نژاد معادلات انتخابات تغییر کند.

با این حال، گروهی از هواداران سرسخت دکتر احمدی‌نژاد با آگاهی از این روند، برخلاف توصیه‌های مسئولین ارشد، اقدام به تخریب، رنگ‌پاشی و محو تبلیغات مهندس موسوی می‌کنند، در حالی که بنابر نظر مسئولین ستاد دکتر احمدی‌نژاد، این‌گونه اقدامات بیشتر به مظلوم‌نمایی و افزایش آرای رقیب کمک می‌کند.

با این وصف به نظر می‌رسد برخلاف دوره گذشته که معادلات انتخابات در هفته آخر تغییر چشمگیر داد، در این دوره 15 روز قبل از انتخابات عملاً برتری یکی از کاندیداها قطعی شده و طرفین نتایج انتخابات را پذیرفته‌اند، جالب‌ترین واکنش به شرایط مذکور از سوی برخی هواداران دکتر احمدی‌نژاد بروز پیدا کرده است که پیرو انتشار نتایج نظرسنجی مرکز کاربین که در آن موسوی با 57 درصد کل آرا برتری دارد، نتایج را با تغییر اسم موسوی به احمدی‌نژاد و افزایش 10 درصدی آرا به سود احمدی‌نژاد منتشر کرده و خبر از پیروزی احمدی‌نژاد با 67 درصد در کل کشور داده‌اند.

آراء دور گذشته استانها به تفکیک

وضعیت نامزدها در نتایج یک نظرسنجی

موسوی۱۲% رشد،احمدی نژاد۲% کاهش

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.