امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نقش پررنگ فناوری در انتخابات

کد مطلب: 1417 | تاریخ ارسال: 1 ژوئن 2009 | چاپ صفحه

پست‌های الکترونیکی و وبلاگ‌ها برای اولین بار نقش پررنگی برای پخش پیام‌های سیاسی در کشوری ایفا می‌کنند که به تبلیغ از…

به گزارش مرکزی دیلی ، خبرگزاری رویترز که از چند روز پیش گزارش‌های انتخاباتی‌اش از ایران را آغاز کرده است، به موضوع پیامک‌ها و اینترنت و نقش آنها در انتخابات پیش رو پرداخته است.

جوانان و استفاده کنندگان شهری تلفن همراه تحت هجمه پیام‌های کوتاه مختلف و مشابه در مورد انتخابات 12 ژوئن (22 خرداد) قرار گرفته‌اند که طی آن، رئیس‌جمهور محمود احمدی‌نژاد به دنبال دومین دوره ریاست جمهوری‌اش است.

به نوشته این خبرگزاری، پست‌های الکترونیکی و وبلاگ‌ها نیز برای اولین بار نقش پررنگی برای پخش پیام‌های سیاسی در کشوری ایفا می‌کنند که به تبلیغ از طریق بلندگوهای دستی روی کامیون‌های کوچک و وانت عادت دارد و پوسترها و تبلیغات میدانی را دیده است!!

این گزارش با اشاره به «تمرکز حامیان دولت در مناطق محروم و فقیر» می‌آورد: «حامیان دولت نیز پیامک‌ها و ایمیل‌های خودش را در ترویج دستاوردهای احمدی‌نژاد و نشان دادن دغدغه‌اش ارسال می‌دارند.»

حامیان احمدی‌نژاد از برخی لطیفه‌های موهن با محوریت نامزد آنها گلایه کرده‌اند؛ به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا، دادستان تهران با پیامک‌هایی که به نامزدهای انتخابات توهین کند، برخورد می‌نماید.

رویترز با اشاره به فیلترینگ شبکه اجتماعی و اشتراک گذاری فیس بوک و رفع فیلتر سریع آن در مورد نقش آن این گونه اظهار می‌دارد: «‌بیش از 150 هزار ایرانی در فیس بوک عضو هستند، رأی دهندگان جوان نیز توده‌ای بزرگ را در آن تشکیل داده‌اند؛ جوانانی که به پیروزی خاتمی در سال 1997 (1376) و 2001 (1380) کمک کردند.»

این خبرگزاری با اشاره به نامزدی میرحسین موسوی و کروبی به نمایندگی از جناح اصلاح‌طلب در مقابل احمدی‌نژاد و محسن رضایی می‌نویسد: «‌موسوی و کروبی، رأی دهندگان جوان با انگیزه را به مثابه کلیدی می‌دانند و پیامک و اینترنت را بهترین راه برای تبلیغ محسوب می‌کنند.»

رویترز اظهار می‌دارد که حامیان میرحسین موسوی در فیس بوک که از حمایت خاتمی برخوردار است، حدود 5 هزار و 200 نفر می‌باشد.

این خبرگزاری، یک پیامک حامیان موسوی را این گونه نقل می‌کند: «‌به موسوی رأی دهید و این پیامک را به ده نفر دیگر بفرستید؛ وگرنه کابوسی پیش رویتان خواهد بود!»

رویترز در مورد پیامک‌های حامیان احمدی‌نژاد نیز این گونه می‌آورد: «‌به محمود احمدی‌نژاد، حامی مستضعفین رأی دهید. ایرانیان به احمدی‌نژاد عشق می‌ورزند، عزت آنها را افزایش داده.»

این خبرگزاری به یک ایمیل اشاره می‌کند که دستاوردهای دولت نهم را در جهت آرمان‌های انقلاب عنوان کرده و آن را می‌ستاید.

یک پیامک دیگر نیز اینگونه است: «‌به رئیس‌جمهور شجاع‌مان احمدی‌نژاد رأی دهید تا ایرانی قوی‌تر بسازیم.»

بیش از بیست و سه میلیون نفر از 70 میلیون جمعیت ایران به اینترنت دسترسی داشته و 45 میلیون نفر نیز تلفن همراه دارند.

به نوشته رویترز، بیشتر این افراد در مراکز شهری زندگی می‌کنند؛ در حالی که حامیان احمدی‌نژاد در حومه و دارای دسترسی کمتر به اینترنت هستند.

این خبرگزاری با اشاره به انتقادات نامزدها از صدا و سیما، این رسانه را به تلاش برای رأی آوری احمدی‌نژاد و کاهش مشارکت متهم می‌کند و از این رو، نقش رسانه‌های اینترنتی و پیامک را مهم ارزیابی می‌نماید.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.