امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



رقابت نفس گیر نامزدها در فضای سایبر

کد مطلب: 1357 | تاریخ ارسال: 30 می 2009 | چاپ صفحه

رقابت های انتخاباتی دهمین دوره ریاست جمهوری که کمتر از 10 روز پیش آغاز شده است، در میانه های زمان قانونی تبلیغات در حالی بالا گرفته است که به نظر می رسد در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، فضای وب پذیرای بخش اعظمی از رقابت ها و تبلیغات انتخاباتی شده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از عصر ایران ، رقابت های انتخاباتی دهمین دوره ریاست جمهوری که کمتر از 10 روز پیش آغاز شده است، در میانه های زمان قانونی تبلیغات در حالی بالا گرفته است که به نظر می رسد در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، فضای وب پذیرای بخش اعظمی از رقابت ها و تبلیغات انتخاباتی شده است.

در این میان با توجه به اینکه عموما اصلاح طلبان از امکانات نابرابر تبلیغی برای کاندیداهای خود گله مندند، تلاش خود را بیشتر مصروف به توزیع پلاکاردها، تراکت ها و بنرها از سویی و استفاده از فضای اینترنت از سوی دیگر کرده اند.

اوج بحث ها و جدل ها در استفاده کاندیدای اصلاح طلبان از سایت ها و شبکه های اینترنتی در ماجرای فیلترینگ سایت فیس بوک در هفته گذشته رخ داد. در اقدامی غیرمنتظره از اوایل هفته گذشته سایت فیس بوک که به محلی برای تبلیغات اینترنتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به ویژه مهندس میرحسین موسوی تبدیل شده بود، فیلتر شد. اما این فیلترینگ دیری نپایید و پس از 3 روز بار دیگر امکان دسترسی به این شبکه اینترنتی برای کاربران ایرانی مهیا شد.

حال در نگاهی گذرا به فعالیت های نامزدهای انتخابات آتی در اینترنت می پردازیم:
1- محمود احمدی نژاد: شاید رییس دولت نهم تنها کاندیدایی باشد که ترجیح داده است بیش از آنکه متکی به تبلیغات اینترنتی باشد، به تبلیغات چهره به چهره در سفرهای استانی، رسانه های مکتوب و صداوسیما اهتمام داشته باشد.

البته این به مفهوم نادیده گرفتن فضای اینترنت نیست. برخی سایت های اینترنتی به طور ویژه از رییس دولت نهم حمایت می کنند. سایت رجانیور پیشانی این سایت هاست که چند سال گذشته وجهه همت خود را حمایت از دولت نهم و شخص محمود احمدی نژاد قرار داده است.

برخی سایت های هم سو از جمله “انصارنیوز”،” جهان نیوز” ،” ثانیه نیوز” . ” سحر نیوز” ،  ” امتداد مهر” و ” شبکه حمایت مردمی ”  و … نیز هستند که از رییس دولت نهم حمایت می کنند.
علاوه بر آن طرفداران دولت نهم در ماه های اخیر اقدام به تاسیس سایت هایی نموده اند که تشابه اسمی آنها با سایت های انتخاباتی نامزدهای اصلاح طلب، صدای اصلاح طلبان را بلند کرده است. سایت هایی چون “قلم پرس نیوز” و “کلمه نیوز” و … از جمله این  سایت ها هستند.
البته این اقدام مسبوق به سابقه نیز هست و در جریان رقابت های انتخاباتی مجلس هشتم نیز بلافاصله پس از تاسیس سایت ستاد ائتلاف اصلاح طلبان به نام “بهارستان 8” یک سایت موازی به همین نام و تنها با افزودن یک حرف “E” به نام بهارستان تاسیس و راه اندازی شد که ستاد ائتلاف اصلاح طلبان را واداشت تا نام سایت انتخاباتی خود را به “بهارستان ایران” تغییر دهند.
2- میرحسین موسوی: شاید در میان 4 نامزد انتخاباتی، ستاد میرحسین موسوی بیش از دیگر ستادها برای به کارگیری فضای اینترنتی برنامه ریزی کرده است. سایت هایی چون قلم نیوز و کلمه به طور تام از سوی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی راه اندازی و مدیریت می شوند. اما در کنار این سایت ها، سایت های دیگری نیز چون “موج سوم”، ” هم میهن” ،”یاری نیوز”، “سلام”، “نواندیش”، “نوروز”، “امروز”، “آینده نو”، “جمهوریت” و … هستند که بدون وابستگی تشکیلاتی به ستاد میرحسین از او حمایت می کنند.
www.hammihannews.com
www.mowj3.ir
http://www.kalemeh.ir/
http://barkhiz.com/
http://www.ghalamnews.ir/
3- مهدی کروبی: مهم ترین تریبون شناسنامه دار مهدی کروبی روزنامه اعتماد ملی است که امتیاز آن متعلق به حزب اعتمادملی و شخص مهدی کروبی است. اما دوستداران کروبی نیز از فضای وب غافل نیستند و سایت هایی چون “سحام نیوز”،  “تریبون” ،” صدای زنان “،” مشروطه نیوز” ،” مابیداریم ” ،” تغییر” و سایت ” نخستین ”  از نامزدی مهدی کروبی در انتخابات آتی حمایت می کنند.یکی دیگر از اقدامات ابتکاری ستاد کروبی در فضای مجازی  سایت ” فوتولند” است که مسابقه عکاسی با موضوع کودکان خیابانی و سیب‌زمینی برگزار کرده است .
http://www.nokhostin.ir/

http://tagheer.ir/
http://teribon.com/
www.mashrootenews.com
4- محسن رضایی: شاید در اختیار داشتن پربازدیدترین سایت تحلیلی- خبری ایران یعنی سایت “تابناک” برای محسن رضایی در انتخابات آتی یک امتیاز باشد. تابناک که بیشتر بازدید کنندگان خود را مدیون سابقه سایت بازتاب است، پربیننده ترین سایت تحلیلی- خبری ایران است .(پس از فیلتر شدن بازتاب ، سایت تابناک جایگزین ان شد.)

اما برخی حامیان رضایی در انتخابات آتی برخی سایت های اینترنتی را نیز راه اندازی کرده اند که یکی از آنها سایت “ایفنانیوز” است. این سایت حامی محسن رضایی در کنار سایت تابناک و برخی دیگر از سایت هایی که تلویحا از محسن رضایی حمایت می کنند  بضاعت اینترنتی دومین نامزد  اصولگرایان را تشکیل می دهند.

از سوی دیگر ستاد دکتر محسن رضایی یک نشریه اینترنتی به نام ” موج بی قرار ” دارد که کاربران اینترنت می توانند نسخه به روز شده آن را به صورت فایل ” پی دی اف” همه روزه دانلود کنند.
رضایی سایتی شخصی با آدرس اینترنتی ” www.rezaee.ir ” دارد که علاقه مندان به این کاندیدای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری می توانند با مراجعه به این سایت از نظرات و دیدگاه های او آگاه شوند.

www.ifnanews.com

البته پر واضح است که تعداد سایت های حامی کاندیداها به این میزان ختم نمی شود و آن چه در گزارش حاضر بدان اشاره شد، ناظر به معروف ترین های این عرصه است ، “عرصه نبرد اینترنتی نامزدهای ریاست جمهوری.”

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.