امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



گفتگوی جالب هفته نامه عطر یاس با مدیر کل ارشاد

کد مطلب: 13069 | تاریخ ارسال: 31 جولای 2010 | چاپ صفحه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از عطر یاس ، مصطفي مشايخي متولد 1340 در اراك است. بسياري او را با وجه سپاهي اش مي شناسند البته خود او معتقد است بيشتر درحوزه هاي فرهنگي فعاليت كرده است.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:pc8qJdWGc9IovM:http://markazi.isna.ir/images/s_41424_3630_13.jpg&t=1

انتصاب او به سمت مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي نتيجه رايزني اصولگرايان با تهران است و حال كه بيش از 4ماه از حضورش در استان مي گذرد هنوز با انتقاد جدي مواجه نشده است.

البته معتقد است بسياري از پروژه ها را زخمي كرده و با سعي و تلاش فراوان قصد دارد حوزه فرهنگ استان مركزي را سامان دهد. او مدير امور اجتماعي سازمان بسيج بوده است. مدرك كارشناسي خود در رشته ادبيات عرب را از دانشگاه اصفهان، كارشناسي ارشدش را در رشته قرآن و حديث از دانشگاه آزاد اخذ كرده و در حال حاضر دانشجوي دكتراي مطالعات فرهنگي در دانشگاه امام حسين (ع) است. او بيشترين مشكلات استان را ناشي از كمبود اعتبارات مي داند و سعي مي كند مشكلات موجود را با رايزني برطرف نمايد. در گفتگويي با مشايخي به تشريح برنامه ها و روشن كردن برخي ابهامات در مورد حضورش در استان پرداختيم.

آقاي مشايخي چگونه مدير كل ارشاد استان مركزي شديد؟
دوره هاي پيش نيز اين پيشنهاد به من شده بود، اما اين دوره اين پيشنهاد جدي تر مطرح شد. قطعا ملاك ها و شاخص هايي براي انتخاب مديران وجود دارد و كارشناسان وزارتخانه هم بررسي هاي خود را انجام داده اند و به اين جمع بندي رسيده اند كه من در استان به عنوان مدير كل ارشاد فعاليت كنم.
قطعا يكي از اين شاخص ها فعاليت هاي فرهنگي شما بوده است. فعاليت هاي فرهنگي خود را ذكر مي كنيد؟
از ابتداي كارم در حوزه هاي فرهنگي و آموزشي حضور داشتم، به عنوان مربي آموزشي دوره هاي مختلف عقيدتي سياسي فعاليتم را در سپاه شروع كردم. مسئول كانون فرهنگي هنري بسيج جوانان شهرستان اراك بودم. در تهران به عنوان مدير اجرايي نيروي مقاومت بسيج بودم و 1330 مركز مشاوره را ايجاد و هدايت كردم، به نوعي متولي و مدير 130 مركز مشاوره در تهران بودم. مديريت 200 كانون فرهنگي ورزشي جوانان و 3 هزار كانون مسجد و 45 آموزشگاه فني و حرفه اي را بر عهده داشتم. ضمن اينكه نماينده بسيج در ستاد ساماندهي امور جوانان و همچنين در ستاد صيانت از حقوق شهروندان وزارت كشور و… فعاليت داشته ام.
يعني آغاز فعاليت هاي شما از زمان ورودتان به سپاه بوده است؟
كلا بنده عضو سپاه بوده و هستم و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از سوي سپاه مامور هستم. ضمن اينكه در دانشگاه آزاد و دانشكده هاي وابسته به دانشگاه امام حسين (ع) و هم در دانشگاه علوم پزشكي تهران حدود 15 سال است كه تدريس مي كنم.
با نقاط ضعف فرهنگي استان چقدر آشنا هستيد؟
بايد يك تحليل استراتژيك از استان داشته باشم كه اين اتفاق هم افتاده است و براساس مدل WOST عمل مي كنيم، يعني به طور كامل ضعف ها را شناسايي كنيم، فرصت ها را در استان شناسايي كنيم، قوت ها و نقاط قوت استان را بشناسيم و تهديدها و ضعف هاي استان را شناسايي كنيم البته با جمع نظرات كارشناسان داخل و خارج مجموعه به مدلي كه نيازهاي امسال را پاسخگو باشد، رسيده ايم. ضمن اينكه سندهاي بالادستي خوبي از جمله سند فرهنگي استان و سياست هاي فرهنگي ابلاغي از سوي رهبري را هم داريم كه مي توانيم با نگاه به آنها، استراتژي هاي خود را در استان قوي تر و دقيق تر تبيين كنيم.
با توجه به ارزيابي هايي كه داشته ايد نقاط قوت و ضعف و فرصت هاي استان را چه موضوعاتي مي دانيد؟
به طور مثال نقاط قوتي كه در استان وجود دارد شامل فرهنگ غني، مشاهير و مفاخر بسيار، حوزه هاي علمي قوي و… همه براي استان فرصت به حساب مي آيند. تهديدهايي كه وجود دارد هم عمدتا تمهيداتي است كه فرااستاني و ملي است و گرايش هاي جزئي به جنبش هاي نوپديد معنوي گراي وارداتي است كه براي مسئولان استاني هشداري به حساب مي آيد كه در حوزه شناخت آسيب ها در شوراي فرهنگ عمومي كارگروه شناخت آسيب ها، معضلات و مشكلات فرهنگي اجتماعي استان تشكيل شده است كه بنا است مشكلات را شناسايي و علت يابي كرده و راهكار ارائه دهند. يكي از ضعف هايي كه در حوزه فرهنگ مي توان به آن اشاره كرد ضعف همگرايي و تعامل بين بخش و نهادهاي فرهنگي است كه با جلسات متعددي كه با تمام بخش هاي فرهنگي استان اين تعامل و هماهنگي هم در حد مطلوبي در حال اجرا مي باشد و به همين دليل كارگروه ديگري به نام كارگروه تعامل و هماهنگي بين بخشي در شوراي فرهنگ عمومي تشكيل داده ايم.
اين عدم تعامل و هماهنگي ميان مديران است يا بين بخش هاي مختلف فرهنگي است؟
به طور كلي اين ناهماهنگي در بين هم مديران و هم بخش هاي غيردولتي است.
چه كسي بايد اين هماهنگي را ايجاد كند؟
مسئوليت اصلي آن بر عهده استانداري و آقاي نصرالهي است كه به عنوان مسئول كميته هماهنگي يا كارگروه هماهنگي در نظر گرفته شده چرا كه او به تمام نهادها و سازمان ها اشرافيت دارد. مسئولان استان از جمله استاندار هم در اين خصوص تاكيد دارد كه اين هماهنگي و تعامل نسبت به گذشته بيشتر شود و هدف اين هماهنگي هم افزايش اثربخشي است.
هنگامي كه شما به عنوان مدير كل ارشاد استان مركزي منصوب شديد بسياري معتقد بودند كه به عنوان يك نظامي نمي توانيد آنگونه كه بايد با ديد يك كارشناس يا مدير اجرايي وارد شويد، چه دفاعي از خود داريد؟
كسي كه تجاربي در حوزه هاي مختلف دارد و به مجموعه اي وارد شده و در راس آن قرار مي گيرد، قطعا وقتي نتوانند ضعف جدي و شاخصي پيدا كنند از اينگونه شايعات براي تخريب شخصيت فرد استفاده مي كنند. خود مردم قضاوت خواهند كرد وقتي كه كارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد 4 ما ه منتظر مي شوند تا يك نفر را انتخاب كنند قطعا شاخص هاي لازم را در او ديده اند.
يعني نظامي بودن شما در اين انتخاب موثر بوده است؟
بسيجي و سپاهي بودن در نظام جمهوري اسلامي يك افتخار است.گرايش سپاه صد در صد فرهنگي است. بسيجي يا سپاهي بودن در انتخاب من تاثيري نداشت، فقط شاخص هايي كه وزارت ارشاد نياز داشت، در بنده ديدند. من استاد دانشگاهم. 15 سال است كه در دانشگاه ها تدريس مي كنم و حدود 8 مقاله و چهار عنوان كتاب هم نوشته ام.همچنين بنده دبير اوقات فراغت 20 هزار پايگاه تابستاني بسيج بوده ام كه صد در صد كار فرهنگي، هنري و ورزشي در اين پايگاه اجرا مي شد.به همين دليل بحث نظامي بودن صد در صد منتفي است.
عملكرد نشريات استاني را چگونه ارزيابي كرده ايد؟
مطبوعات به دليل نقشي كه در ارتقاي بخش فرهنگ عمومي و تنوير افكار عمومي و… دارند بسيار مهم مي باشند. به تعبير من مطبوعات ضربه گير و حلقه واسطه دولت و مردم هستند. مطبوعات استان به خانه مطبوعات نياز دارند تا كارهاي محتوايي را خود نشريات ارزيابي كنند و اعلام كنند واداره ارشاد هم تمام تلاش خود را براي حمايت از نشريات انجام مي دهد. سياست ارشاد حمايت و كمك به مطبوعات است و هيچ تضادي با نشريه اي نداريم.
در زمان شما شاهد بسته شدن مدينه گفتگو يكي از نشريات استاني بوديم در اين باره چه مي گوييد؟
اين نشريه از خطوط قرمز عبور كرده وخود نويسنده نيز اين مسئله را پذيرفته است. اين مسئله طبيعي است هر جا كه حريم ها شكسته شود با آن برخورد مي شود. در حال حاضر وزارتخانه تصميم گرفته است كه اين نشريه توقيف شود. اما صحبت هايي شده است كه زودتر اين مسئله حل شود چرا كه خود پذيرفته اند كاري كه انجام داده اند خطا بوده است. برخوردي هم كه با آنها شده فرا قانوني نبوده است.
يكي از عمده ترين انتقاداتي كه به نشريات محلي وارد است تبديل شدن آنها به رپورتاژ نامه است شما براي حل مشكل اقتصادي نشريات چه راهكاري داريد؟
بخشي از اين مشكل بايد از طريق فروش حل شود بايد كيفيت نشريه بالا رود. عمدتا مطبوعاتي ها به دليل مشكلات عمده اي كه دارند ابتدا بايد اين توانمندي ها را ببينند و بدانند كه حفظ نشريه به اسپانسر نياز دارد. نشريه اي كه پشتوانه مالي ندارد به لحاظ كيفي و محتوايي نمي تواند آنقدر ارتقا يابد كه در تيراژ بالا به فروش برسد ناچار مي شود به دنبال رپورتاژ برود و بدين گونه از اهداف اصلي خود نيز باز مي ماند.
وظيفه ارشاد در مقابل مطبوعات چيست؟
اين وظيفه متقابل است عمده ترين وظيفه مطبوعات روشن سازي و تنوير افكار عمومي است كه مي بايست در چارچوب قانون مطبوعات عمل كنند.از سوي ديگر وظيفه ارشاد همكاري بر اساس خوبي،پاكي و نيكي است نه اينكه اين دو رو در روي يكديگر قرار بگيرند و همكاري بر اساس دشمني، گناه و عداوت باشد.خانه مطبوعات مي تواند رابطه خوبي ميان ارشاد و مطبوعات باشد.
رامين، معاون مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به گونه اي در قبال مطبوعات عمل مي كند كه به اعتقاد بسياري ديگر نياز به قوه قضاييه نيست،اين همكاري و تعاملي كه شما مي گوييد با عملكرد آقاي معاون وزير در تضاد نيست؟
ما هنوز با معاونت مطبوعاتي وزارتخانه نشستي نداشته ايم اما عملكرد رامين را در چارچوب قانون مطبوعات مي دانم و معتقدم مرعوبانه برخورد نمي كند. بايد قانون ملاك باشد و از حريم ها و خطوط قرمز تجاوز نكنيم. مديراني را كه وزير ارشاد گذاشته است مي خواهند به آنچه كه در قانون آمده است عمل كنند و بخشي از عملكرد ايشان در واقع عدم برخورد مرعوبانه است و بر مبناي قانون است.
در حوزه مطبوعات استاني و محلي شما نظارت كيفي بر مطبوعات داريد تا كيفيت اين نشريات ارتقا يابد؟
از طريق كارشناسان مطبوعاتي ما، اين نشريات بررسي محتوايي و تحليل محتوا مي شوند. يكي از انتقاداتي كه به نشريات استان وارد است اين است كه عمدتا رپرتاژي شده اند. نشريه اي كه واقعا نشريه باشد در استان كم داريم، شايد يكي از علل عدم استقبال مردم،پايين بودن تيراژ و عدم فروش، همين پايين بودن كيفيت نشريات باشد. تاكيد ما برا اين است كه خانه مطبوعات شكل بگيرد، حلقه واسطي ايجاد كند و كارهاي تخصصي و فني خود را در حوزه مطبوعات انجام دهد.اگر هم خانه مطبوعات شكل نگرفت قصد داريم كارگاه ها و دوره هاي آموزشي را افزايش دهيم.
از جمله انتقاداتي كه به اين كارگاه هاي آموزشي وارد است، عدم تاثير گذاري بر كيفيت مطبوعات استان مي باشد و حتي بعضا افرادي در همين استان وجود دارند كه مي توانند تاثير گذارتر باشند؟
درست است. خانه مطبوعات بايد به ما سرفصل، راهكار و كمك بدهد و تعاملي كه گفتم در همين رابطه بود بايد همه دست در دست هم دهيم براي ارتقاي سطح مطبوعات استان و به جاي اينكه تنش و چالش با يكديگر داشته باشيم و نقدهاي ويرانگر و تخريب كننده داشته باشيم، نقدهاي سازنده ارائه كنيم.
پس از حضور شما در فرهنگسرا دوربين هاي مدار بسته اي نصب شده اند، علت اين امر چيست؟
دوربين در تمام ادارات بدون استثنا نصب شده است. بخشي از آن به علت حراست فيزيكي است. اما بايد بگويم ما فقط در اماكن عمومي اين دوربين ها را نصب كرده ايم. اين مسئله در سياست هاي نظام است. اين مسئله از قبل تصويب شده بود. اعتبارش نيز از قبل در نظر گرفته شده بود. ما نمي خواهيم مچ گيري كنيم بلكه وظيفه امان اين است كه فضا به جهت اخلاقي تلطيف شود.
در حال حاضر در سپاه هم فعاليت مي كنيد؟
بله در حال حاضر مامور در وزارت ارشاد هستم.
چرا اكثر مديران مامور مي شوند؟ آيا با كمبود نيروهاي شايسته مواجهيم؟
خير. برخي مد يران يا كارشناسان از طريق مامور شدن و يا انتقال مديران گزينش مي شوند چرا كه در حال حاضر به علت كوچك سازي دولت اجازه جذب نيرو داده نمي شود. حدود 36 نفر از اداره ارشاد بازنشست شده اندكه ما حق جذب جايگزين براي هيچ يك از آنهارا نداريم. كوچك سازي سياست دولت است.
از زماني كه شما وارد اداره ارشاد شده ايد، چندين مراسم در سالن اجتماعات اداره ارشاد توسط برخي نيروهاي خاص برگزار شده است اين موضوع به تعامل شما با آنها مربوط مي شود يا به علت نفوذي است كه قرار است اين نيروهاي خاص در ارشاد داشته باشد؟
مربوط به تعامل ما با آنهاست. تصميم گرفته ايم بخشي نگري را كنار بگذاريم و اهداف فرهنگي نظام را مدنظر قرار دهيم. اداره ارشاد متولي فرهنگي در استان است، مهم اهداف فرهنگي نظام است حال مي خواهيد اين برنامه توسط سپاه، سازمان تبليغات، صدا و سيما و يا هر جاي ديگري باشد. فلسفه سالن اين است كه به همه مجموعه هايي كه مي خواهند فعاليت فرهنگي، ادبي، هنري و مطبوعاتي انجام دهند، خدمات ارائه دهد.
يكي از نيروهايي كه اخيرا از سپاه به اداره ارشاد منتقل شده است، خانم مهاجراني به عنوان رئيس هيات امناي فرهنگسراست. او چه سوابق فرهنگي داشته اند؟
خانم مهاجراني بازنشسته سپاه است و حدود 25 سال در حوزه هاي مختلف فرهنگي فعاليت داشته اند. نماينده سپاه در جلسات فرهنگي استانداري بوده اند و از توان و تجربه خوبي برخوردار هستند. خانم مهاجراني فرد متعادلي است، ضمن اينكه مي خواستيم در فرهنگسرا به خواهران توجه بيشتري شود.
چه برنامه هايي براي بهبود وضعيت فرهنگسرا داريد؟
تصميم داريم فرهنگسرا را به مركز عمليات فرهنگي استان تبديل كنيم تا هر نوع فعاليتي در حوزه فرهنگ استان از كانال فرهنگسرا با توجه به اهداف فرهنگي نظام انجام شود. در حال حاضر خانه كتاب را به فرهنگسرا منتقل كرده ايم. برنامه هاي جدي تري داريم. منتظريم دانشگاه از فرهنگسرا جدا و منتقل شود، سپس برنامه هايمان را اجرايي مي كنيم.
وضعيت سالن آمفي تئاتر علي ابن ابيطالب به كجا رسيده است؟
تقريبا كار اين سالن به پايان رسيده است و در سفر هيات دولت افتتاح مي شود.
شما عنوان مي كنيد با گروه هاي زيادي نشست داشته ايد چرا اين نشست ها انعكاسي نداشته اند؟
من نشست ها را به شما مي گويم. يك نشست با شوراي شهر بود كه انعكاس يافت. من هم نشست هاي خصوصي دارم و هم عمومي. ضمن اينكه در طول اين مدت چهار ماه روابط عمومي اداره ارشاد در بخش انعكاس اخبار از رتبه بيست و يكم به رتبه هفتم ارتقا يافته است. من در حال حاضر به تمام شهرستان ها سفر كرده ام و در جمع هنرمندان آنها حضور يافته ام، آنها نقدهاي خود را مطرح كرده اند كه بسياري از نقدهايشان هم منطقي و درست بود. هنرمندان ما خواست ها و توقعات حداقلي دارند كه به دليل كمبود اعتبارات بخشي از آنها انجام نشده اند. كل اعتبار اداره ارشاد در سال گذشته 200 ميليون تومان بوده است كه اين رقم براي 10 شهر رقم ناچيزي است و تنها پول چاپ 20 كتاب نفيس است.
كمبود اعتبارات اختصاص يافته به اداره ارشاد به دليل سياست هاي دولت است يا عملكرد ضعيف مديران قبلي؟
اين كمبود بودجه كلي و جزء سياست هاي دولت است، اما در حال حاضر رويكرد دولت به طور كلي رويكرد فرهنگي است و هم مجلس براي بخش فرهنگ پول خوبي را در نظر گرفته است و هم در سفرهاي استاني رويكرد دولت رويكرد فرهنگي است.
اين اعتبارات مختص به برخي نهادهاي خاص براي مبارزه با جنگ نرم است يا مربوط به همه بخش ها از جمله مطبوعات مستقل و بخش خصوصي هم مي شود.
مربوط به همه دستگاه هاست. هر دستگاهي كه برنامه ارائه دهد و طرح او در كميسيون استانداري مورد بررسي قرار مي گيرد و در هيات دولت از برنامه ها دفاع شود، بودجه را دريافت مي كنند و تعداد دستگاه هاي طالب بودجه فرهنگي نيز بسيار زياد هستند.
اولويت برنامه هاي شما پس از تخصيص اعتبار چيست؟
اولويت با كارهاي محتوايي است. مشكلات زيرساختي مشكل دوم اداره ارشاد است. اگر برنامه خوب اجرا شود مسئولان و مردم همكاري مي كنند.
منظور شما اين است كه تاكنون برنامه هايي كه بوده، مورد رضايت مردم نبوده است؟
خير مورد رضايت بوده است اما در حال حاضر با تغييرات فرهنگي مواجهيم. شرايط فرهنگي هر سال با سال قبل متفاوت است كه البته برنامه ريزي هم بايد متناسب با تغييرات باشد. ضمن اينكه اعتبار هم بسيار مهم است ممكن است برنامه اي خوب باشد اما اگر بودجه اي نباشد نمي توان آن را اجرا كرد. در حال حاضر شرايط و توانمندي ارشاد متفاوت است كه در مقابل انتظارات هم افزايش مي يابد.
چه برنامه هايي در خصوص سينماهاي استان داريد؟
استقبال از سينما كاهش يافته است. اما با اين حال سياست وزارت فرهنگ احداث و تجهيز سينماها است و سينماهايي كه در حال حاضر موجود هستند اگر بخواهند سالني اضافه كنند نيمي از پول تجهيز و احداث آن را دولت پرداخت مي كند.
در خصوص سينما استقلال چه اقداماتي انجام داده ايد؟
اولين سوال ما در اين خصوص اين بود كه چرا اين سينما تعطيل است، به اين نتيجه رسيديم به همان دلايلي كه ساير سينماها مورد استقبال قرار نگرفته اند، اين سينما نيز با اقبال عمومي مواجه نبوده است. پس تصميم گرفتيم در گام اول تغيير كابري صورت گيرد و به جاي سينما از مجتمع فرهنگي هنري چند منظوره كه يكي از كارهاي آن پخش فيلم باشد، استفاده كنيم تا دست ما باز باشد. گام دوم حركت به سمت بازگشايي سينماست كه در اين خصوص كارهايي در حال اقدام است و در گام سوم نحوه اداره سينماست كه سعي داريم به گونه اي مديريت شود كه خودگردان باشد و ديگر سينما استقلال تعطيل نشود.
با توجه به اينكه رويكرد دولت رويكردي فرهنگي است چه برنامه هايي را براي سفر هيات دولت تهيه كرده ايد؟
24 عنوان برنامه در اين خصوص تهيه شده و به استانداري پيشنهاد داده ايم.
يكي از انتقاداتي كه به ارشاد وارد است توجه و نگاه يك جانبه به برخي بخش ها از جمله مسائل ديني و مذهبي است. گروه تئاتر ارشاد از داشتن يك باكس براي تمرين هم محروم است، فكر نمي كنيد جامعه ما نيازهاي ديگري هم دارد؟
يكي از شعارهاي من از بدو ورود تعادل در برنامه ها بود. معتقدم نه موسسات قرآني بايد متوقف شوند و نه كانون هاي مساجد چرا كه مردم هم از پيشرفت كانون هاي قرآني راضي هستند، اما سوال من اين است كه چرا ديگر حوزه ها در سطح پايين كارهايشان روي زمين مانده است در همين راستا انجمن موسيقي را تشكيل داديم. براي پلاتو هم شخصا با استاندار صحبت كرده ام كه به ما بودجه دهد، مكاني هم براي اين كار در نظر گرفته شده است. سعي ما براين است در تمام حوزه ها تعادل ايجاد كنيم.
در خصوص طرح عفاف و حجاب چه اقداماتي انجام داده ايد؟
در خصوص طرح عفاف كه از وظايف ارشاد است، هيچ اقدامي انجام نداده ايم. نيروي انتظامي به نوبه خود با جرايم مشهود برخورد مي كند. در حال حاضر گروه عفاف و حجاب را تشكيل داده ايم كه فقط كارهاي فكري و فرهنگي در قالب برنامه هاي هنري انجام مي دهند تا وظيفه فرهنگي كه در اين راستا دارند را انجام دهند، چون اين وظيفه زمين مانده است و در حق دخترها و پسرها كه نمي دانند، ظلم است.
در تهيه سند فرهنگي استان چقدر نقش داشتيد؟
بالاي 80 درصد اين سند زمان مديريت من تدوين شده است. نگاه قبلي، عمدتا سخت افزاري و ساختاري بود، اما ما آمديم اين نگاه را نرم افزاري كرديم و بيشتر برنامه ارائه داديم را كه مردم هم بيشتر از ما برنامه مي خواهند.
تغييرات انجام شده در مدت حضور شما در اداره كل نسبتا زياد بوده است. دليل اين امر چيست؟
برخي تغييرات الزامي است. مثلا معاون فرهنگي پيش از حضور من به تهران منتقل شده در اين بين ايشان مسئول كانون مساجد و انجمن قرآن و نهج البلاغه نيز بوده اند. بنابراين من تغييري ندادم. يكي از مسجدي ها را به عنوان مسئول كانون مساجد معرفي كرديم. در مورد انجمن هنري هم كه نمي توانستيم از بيرون كسي را بياوريم. بنابراين از خود هنري ها كسي را منصوب كرديم. معاون فرهنگي ما نيز كه آقاي صفرآبادي است كه همه رايزني ها انجام شده است تا حكم معاونت او صادر شود.
گفته مي شود كاظمي نيروي فعال و كم توقعي براي ارشاد بود اگر اين چنين بود چرا با ايشان همكاري خود را ادامه نداديد؟
كاظمي يكي از نيروهاي توانمند و مرتبط با هنرمندان بود اما ما رويكردهاي فرهنگي و هنري جديدي داريم كه در حوزه هاي مختلف توقعات و انتظارات بالايي از ما دارند. ايشان خود استعفا دادند، البته ما شروطي براي او گذاشتيم، اما برداشت ايشان اين بود كه با اين فضاي جديد شايد نتواننند فعاليت كنند. تغييرات حق هر مديري است و به هر حال تنش را با خود به همراه دارد.
يكي ديگر از انتقاداتي كه به اداره ارشاد وارد است، اينكه كارهاي اداره ارشاد شهرستان اراك را انجام مي دهد. آيا اين مسئله در حيطه وظايف ارشاد استان است؟
ما چند ديدگاه داريم اول مي خواهيم سه مركز اجرايي داشته باشيم مجتمع علي بن ابيطالب، مجتمع فرهنگي سينما استقلال و فرهنگسرا سه مجموعه عمليات فرهنگي داريم يعني هر اتفاق فرهنگي، ادبي، هنري و رسانه اي كه قرار است بيافتد در اين سه مكان انجام شود. يك اداره اراك داريم كه بايد كل كارهاي اجرايي دست اين اداره باشد اما اداره اراك هنوز اين توانايي را ندارد و در برخي بخش ها هنوز كارشناس ندارد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.