امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



گفتگوی صریح با معاون سیاسی-امنیتی استاندار

کد مطلب: 12572 | تاریخ ارسال: 18 جولای 2010 | چاپ صفحه

استان مركزي در يك سال گذشته شاهد مشكلات متعدد كارگري و مسائل مربوط به تقسيمات استاني و در حاشيه نيز شاهد برخی دستگيري ها و برخوردهای سياسي بوده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از عطر یاس ، همه اين مباحث باعث شد تا در دومين نشست با نصرالهي معاون سياسي- امنيتي استاندار، مسائل بسياري براي طرح سوال داشته باشيم و اين بار نصرالهي برخلاف بار قبل بسيار منطقي تر به سوالات پاسخ داده و به بسياري از مسائل و مشكلات استان مانند مشکلات بهداشت، درمان، فرهنگ و هنر، NGO ها و… اشاره كرد. هر چند با عدم پاسخ به سوالات مربوط به اعتصابات كارگري آنها را به حوزه برنامه ريزي و فرماندار اراك ارجاع داد.
بسياري معتقدند كه نصرالهي به واسطه دوستي با احمدي نژاد مي توانست بهتر و فعال تر در استان مركزي فعاليت كند و حضور يابد اما متاسفانه شاهد حضور فعال شما در استان نبوده ايم، علت اين امر را چه مي دانيد؟ انگيزه اي نداشته ايد يا فضاي سياسي استان براي فعاليت و حضور شما آماده نبوده است؟
من فكر نمي كنم در زمان حضورم در استان مركزي در امري از امور مربوط به خودم كوتاهي كرده باشم.
شايد در ذهن ديگران اينگونه باشد، اما تا جايي كه خود مي دانم حتي انگيزه هم داشته و فعاليت كرده ام.
آقاي نصرالهي به عنوان معاون سياسي – امنيتي استاندار وضعيت سياسي استان را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
اوضاع سياسي استان متناسب با كل كشور از وضعيت مثبت و خوبي برخوردار است و در حال حاضر مشكل جدي وجود ندارد.
علت اين امر را چه مي دانيد؛ سكوت احزاب يا كنار آمدن اصولگرايان با اصلاح طلبان؟
نمي توان نقش احزاب را در اين زمينه موثر دانست. مردم به دنبال باند بازي، سياسي كاري و جنجال نيستند، مگر تعدادي معدود كه قصد دارند مباحث را به سمت مسائل سياسي منفي بكشانند.
وضعيت فرمانداران استان را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
در مجموع مثبت است.
بيشتر توضيح دهيد، آيا استانداري بر عملكرد فرمانداران نظارت دارد؟
همين كه مي گويم عملكرد فرمانداران مثبت است براساس ارزيابي هاي ويژه اي است كه ماهانه از فرمانداري ها داريم.
چه شاخصه هايي را براي ارزيابي عملكرد آنها بررسي مي كنيد كه فرمانداران موفق يا ناموفق شناخته مي شوند؟
در مرحله اول صداقت و امانتداري آنها نسبت به آنچه كه انجام مي دهند و سپس برخورد آنها با مردم كه حالت طلبكارانه دارند يا كاملا حالت خدمت رساني دارند.
اضافه شدن شهرستان فراهان به تقسيمات سياسي استان مركزي چه تاثيراتي مي تواند بر استان داشته باشد؟
در تقسيمات كشوري ارتقا هيچوقت نمي تواند مضر باشد. گرچه ساختار تقسيمات كشوري بايد تغيير كند و احتمالا هم تغيير مي كند، ما نبايد براساس جمعيت، تقسيم بندي شهرستان ها را انجام دهيم بلكه بايد زيرساخت ها را در نظر گرفت.
اما در استان مركزي ارتقای فراهان مشكلاتي را براي استان داشت از جمله داعيه جدايي مردم تفرش از استان مركزي؟
اين تنش ها معمولا وجود دارد و مهم نيست. اصل و كليت اين موضوع اين است كه اين ارتقا به نفع نظام خواهد بود. اين طبيعي است و در آينده حل خواهد شد.
وضعيت فرمانداري فراهان چگونه است؟ در اين مدت آقاي مرادي چه اقداماتي انجام داده اند؟
در خصوص فراهان بايد صبر كرد تا مصوبه قطعي هيات دولت ابلاغ شود. فراهان هنوز فرماندار ندارد، بلكه فرمانداري به صورت سرپرستي اداره مي شود..
مشكل فراهان چيست؟
فراهان مشكل خاصي ندارد. منتظر اظهارنظر دولت هستيم كه به زودي اعلام مي شود.
بيش از اين اعلام شد كه در حين سفر استاني دولت به استان اين مسئله قطعي مي شود؟
خير، چنين چيزي نبود.
اما پيش از اين استاندار اعلام كرده بود؟
ايشان نگفتند زماني كه احمدي نژاد به استان بيايد اعلام مي شود.
مردم مي توانند اميدوار باشند فراهان شهرستان بماند؟
حرف و حديث هايي كه در اين باره شنيده مي شود، اظهارنظرهاي فرعي هستند. اظهارنظر اصلي از وزارتخانه منعكس مي شود. در حال حاضر به برخي دلايل جزئي احمدي نژاد دستور توقف و بررسي اين موضوع را داده است. اين بررسي منفي نيست و در جهت شهرستان ماندن فراهان پيش مي رود.
چه دلايل جزئي؟ آيا اين دلايل را شما مي دانيد؟
خير قطعا در ذهن رئيس دولت نكاتي است كه بايد بررسي شود.
به نظر شما فرمانداري ها توانسته اند مديريت كارآمد و هماهنگي داشته باشند؟
آهنگ كار ما هماهنگي است نه تنها در خصوص فرمانداران بلكه در ديگر حوزه ها نيز اين هماهنگي وجود دارد.
اما بعضا ناهماهنگي هايي در خصوص فرمانداران ديده مي شود، به طوري كه شعباني فرد اعلام كرد فرمانداران بايد با هماهنگي و كنترل استانداري مصاحبه كنند. به خصوص ناهماهنگي كه در زمينه پروژه هاي استاني از سوي فرمانداري ها دیده مي شد.
مصوبات سفر، مسائل اجرايي و به ويژه مسائل عمراني از فرمانداري ها به معاونت عمراني فرستاده مي شود و نتيجه قطعي را معاونت عمراني اعلام مي كند نه فرمانداران.
موفق ترين فرمانداري را كدام فرماندار ارزيابي مي كنيد؟
اجازه دهيد نظر خاصي نسبت به فرمانداري ها ندهم چرا كه اين مسئله ممكن است براي ساير فرمانداري ها نگراني هايي ايجاد كند. معتقدم تا زماني كه مي خواهم با يك مدير و فرماندار كار كنم، از گفتن حرف و حديث هايي كه در عملكرد آنها تزلزل ايجاد كند بايد پرهيز كرد. ممكن است در ذهن من فرمانداري ضعيف باشد. اما تا زماني كه فرماندار قوي تري پيدا نكرده ام نبايد در روحيه اين فرماندار تزلزل ايجاد كنم. لذا اين كه بگويم اين فرماندارضعيف است و ديگري قوي درست و منطقي نيست. سعي مي كنم ضعف فرمانداران را از طريق هدايت اداري يا تعويض، برطرف كنيم.
عملكرد گلستاني فرد را به عنوان فرماندار ويژه چگونه ارزيابي مي كنيد؟
راجع به فرد خاصي اظهارنظر نمي كنم.
اگر قرار باشد به طور كلي به فرمانداران استان نمره بدهيد چه نمره اي مي دهيد؟
بالاي 18
نمره اي كه شما به فرمانداران خود داديد، نمره بالايي است و اين بدان معناست كه تمام فرمانداران شما عملكرد مثبتي دارند اما در برخي شهرستان ها مردم از عملكرد فرماندارشان ناراضي اند؟
اين نمره در مجموع و براي كل فرمانداران بود، شايد از نظر من فرمانداري بايد تعويض شود، اين اساس كلي است كه تا زماني كه فرماندار قوي تري را نياورده ایم نبايد فرماندار قبلي را متزلزل كنيم.
اصل بر رضايت مردم از كار فرمانداران است، اما به عنوان نمونه مردم تفرش به عملكرد قاسمي معترضند. عملكرد قاسمي را چگونه ديده ايد؟ آيا اعتراض معترضان را درست مي دانيد؟
صلاح و مصلحت من اين نيست كه به نام و عنوان فرمانداري خاص اشاره كنم و يا در مسائل خاص فرمانداران وارد شوم. من براي حفظ آرامش استاني در خصوص افراد به طور مشخص اظهارنظر نمي كنم.
نظرات مردم در ارزيابي هاي شما از عملكرد فرمانداران تاثيري دارد؟
بايد ديد اين نظرات ناشي از چيست آيا ساخته و پرداخته برخي از مسائل شرعي است و آيا واقعيت دارد. حرف و حديث هاي زيادي وجود دارد كه اگر بخواهيم به آنها توجه كنيم، بايد ظرف چند ساعت استان را به هم بريزيم. كار ما ارزيابي است و تاكنون هم اين ارزيابي ها موجب تغييراتي شده و در آينده هم تغييراتي شكل مي گيرد.
اگر تغييراتي داشته باشيم با سفر استاني هيات دولت صورت مي گيرد؟
لايعلم الغيب الاهو
عملكرد خود را نسبت به نظارتي كه بر فرمانداران داريد چگونه ارزيابي مي كنيد؟
من نه تنها بر فرمانداران كه بر تمام قسمت هاي زيرمجموعه خود نظارت را امري ويژه مي دانم كه اگر رها شود مشكلات فراواني را ايجاد مي كند. من هر هفته يك بازديد ارزيابي گونه از ادارات دارم و اين نظارت را قطع نمي كنم. ما نبايد تغييرات را بروز دهيم چراكه آرامش نسبي را بر هم مي زند، ما به دنبال برقراري امنيت در استان هستيم.
رابطه شما با اصولگرايان استان نسبت به قبل چه تغييراتي كرده است؟
چون خودم اصولگرا هستم، بين اصولگرايان ديوار نكشيده ام كه جمعي را قبول كرده يا جمعي را قبول نكنم. بلكه هميشه آنها را به وحدت تعامل و تفاهم دعوت كرده ام و سعي كرده ام اجازه ندهم اصولگرايي عليه اصولگرايي حرف بزند. من هم در محافل و جلسات اصولگرايي و هم در جلسات غيراصولگرا شركت كرده ام و رابطه من با هيچكس بد نيست. من به دنبال ارتباط منفي نيستم.
اما برخلاف اظهار نظر شما در حال حاضر بيشترين افرادي كه مسئله انتقال شما را از استان پيگيري مي كنند، اصولگرايان هستند؟
اين چنين نيست. اين فضاي بيروني است. اين بحثي بود كه در جلسه اي مطرح شده بود تصور آن اصولگرا اين بود كه چون من بالاي 30 سال سابقه دارم از روي دلسوزي گفته بود كه بايد به فكر جايگزيني براي نصرالهي باشيم. نه به اين معنا كه آنها به دنبال اين بودند كه من از استان بروم.
اما اصولگرايان به عملكرد شما انتقاد دارند؟
چنين موضوعي را رد مي كنم، چون مرتبا با اصولگرايان جلسه دارم. در خصوص بازنشستگي هم بايد بگويم كه بازنشستگي من اختياري است. من پيش از آنكه به استان مركزي بيايم به دنبال كار سياسي در جنوب كشور بودم كه وزارت كشور به من اين اجازه را نداد. من علاقه اي به ماندن ندارم، اما براي كاري كه دنبال مي كنم ارزش ويژه اي قائل هستم.
پس شما همچنان در استان مركزي حضور خواهيد داشت؟
بله حضور دارم.
در خصوص مباحث و مشكلات كارگري در استان چه نظري داريد؟
مباحث كارگري دو بخش است كه ما مسائل حاشيه اي كارگري و اصول امنيتي را دنبال مي كنم. در جزئيات هم به فرمانداران تذكراتي مي دهم اما به كار آنها ورود نمي كنم و استقلال آنها را بر هم نمي زنم.
در مورد مباحث مربوط به ضرب و شتم احتمالی و برخورد با كارگران چه نظري داريد؟
ما برخورد و ضرب و شتمي نداشته و نداريم. من به هيچ وجه خشونت عليه مردم را درست نمي دانم و آنچه را كه شما مي گوييد ضرب و شتم نمي دانم.
علت اصلي اعتراضات كارگری در سطح استان را چه مي دانيد؟
ضعف مديريتي كارخانجات و واگذاري آنها به كساني كه الفباي مديريت را هم نمي دانند. بسياري از مشكلات كارخانجات ناشي از بي تجربگي و عدم اطلاع لازم مديران آنهاست. البته بايد گفت كل معضلات كارگري در استان تنها يك درصد است.
قبول داريد فعاليت سياسي در استان تعطيل است؟
خير، بايد فعاليت سياسي را تعريف كرد. من معتقد نيستم كه فعاليت سياسي در استان تعطيل است.
براساس چه شاخص هايي مي گوييد فعاليت سياسي در استان وجود دارد؟
فعاليت سياسي و سياسي كاري دو مقوله مجزا هستند. سياسي كاري ها معمولا پيش از انتخابات رشد مي كنند، در كل دنيا هم به همين صورت است كه ما به آن كار سياسي نمي گوييم. اما در فصول غيرانتخاباتي افكار و انديشه هاي منطقي مردم بيانگر وضعيت سياسي هر شهر، استان و منطقه اي است. كار سياسي زنده بودن مردم است، يعني مردم در مقابل جرياناتي كه اتفاق مي افتد، منطقي فكر كنند و عكس العمل نشان دهند به عنوان مثال در حوادثي كه طي ماه هاي اخير در كشور رخ داد نگاه مردم، يك نگاه مثبت سياسي بود.
مدتي است كه حتي شاهد حضور يك فرد سياسي در استان نبوده ايم، اگر هم كسي آمده دولتي بوده، حتي احزاب اصولگرا هم اقدامي انجام نداده اند؟
ما هم به دنبال كار سياسي به اين شكل نيستيم.
شما بايد زمينه اين فعاليت ها را براي احزاب به وجود آوريد؟
ما مشكلي نداريم و مشكلي را هم ايجاد نكرده ايم. در زمان انتخابات بيشترين سخنراني هاي سياسي در استان مركزي برگزار شد. در فصول غيرانتخاباتي ما به دنبال اين نيستيم كه بلبشوي سياسي ايجاد كنيم. در گذشته هم به همين شكل بوده است. مردم اينقدر مشغله و كار و گرفتاري دارند كه دنبال اين قبيل كارها نيستند.
انتخابات رياست جمهوري در استان مركزي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
حضور مردم مشهود و بسيار خوب بود. در استان مركزي حدود 90 درصد در اين دوره از انتخابات شركت كردند.
مسائل و جريانات پس از انتخابات را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ آيا دراستان مركزي بازداشتي داشتيم؟
احضار و دعوت در استان داشتيم، اما دستگيري هاي سياسي نداشتيم.
شما به طور كل دستگيري هاي سياسي را در استان رد مي كنيد؟
دستگيري هايي كه انجام شده است مربوط به مسئله انتخابات نبوده اند، بلكه افرادي بودند كه از تهران تحت تعقيب بودند و در استان دستگير شدند. بنابراين ارتباطي به استان مركزي نداشتند.
دادستان اراك نيز در مصاحبه اي گفت: در استان مركزي پرونده سياسي وجود ندارد، اما اگر شما بخواهيد ما تعدادي از اين پرونده ها را نام مي بريم؟
اين افراد پيرامون انتخابات دستگير نشده اند و احتمالا پرونده آنها در خصوص مسئله اي ديگر بوده است. دستگيري هايي پس از انتخابات داشته ايم، اما پرونده سياسي در استان تشكيل نشده است.
فكر مي كنيد چرا پس از انتخابات چنين جرياناتي رخ د اد؟
اين مسئله طبيعي است كه دشمن در كمين است تا چهره انقلاب را مخدوش كند، اين جريانات برنامه ريزي هاي قبلي دشمن بود كه خوشبختانه به نتيجه اي نرسيد و با حضور مردم اهداف آنها محقق نشد.
چرا به معترضان فرصتي داده نشد تا اعتراض خود را بيان كنند؟
شما فرصت دادن را چه چيزي مي دانيد، رهبري گروهي تشكيل دادند تا مشخص شود كه چه مسئله اي بوده است، چه كسي مي گويد به آنها اجازه اي داده نشد.
شما گفتيد اين جريانات با برنامه ريزي هاي قبلي صورت گرفته بود، مي توانيد بيشتر توضيح دهيد كه چه برنامه ريزي هايي صورت گرفته بود؟
اگر به اعترافات افرادي كه در تهران دستگير شده اند، دقت كرده باشيد، كاملا متوجه مي شويد كه اين برنامه ريزي ها چه و كجا بود.
افرادي كه در تهران دستگيرشدند افرادي بودند كه پيش و حين انتخابات مردم را به حضور در انتخابات تشويق كرده بودند، آيا پيش از اين كسي متوجه نشده بود كه چنين برنامه ريزي هايي صورت گرفته است؟
فضاي آزاد براي انتخابات، با پيگيري مسائل متفاوت است اگر آن روز اجازه نمي داديم سخنراني كنند، گفته مي شد كه مي خواهند فضاي انتخابات را به نام خود رقم بزنند و به همين دليل اجازه نمي دهند كسي حرف بزند و صحبت كند. ضمن آنكه فضاي انتخابات را نبايد محدود مي كرديم. در حال حاضر شرايط دقيقا مثل شرايط دوران انتخابات بني صدر مي باشد. گاهي اوقات براي تنوير افكار عمومي برخي مسائل را رعايت مي كنيم تا خود مردم قضاوت كنند.
فكر نمي كنيد اين جرياني بود كه به عملكرد دولت انتقاد داشتند و خواهان تحولات سياسي و اقتصادي در كشور بودند؟
اين بحث انتقاد به دولت نيست، بلكه بحث هجمه به نظام بود. دشمنان نظام در اين انتخابات سعي داشتند هدف خود را كه در اين مرحله از طريق جنگ نرم بود، دنبال كنند و در واقع اين انتخابات اوج جنگ نرم دشمن عليه نظام بود. اگر دقت كنيد در حركت هاي اوليه حضور ميليوني مردم را در تهران شاهد بوديم اما پس از توضيحات رهبري در خطبه هاي نماز جمعه بسياري از مردم عقب نشيني كردند و همراهي نكردند. هنگامي كه مردم فهميدند اين حركت از اهداف جنگ نرم دشمن است، عقب نشيني كردند. اگر مردم از ابتدا آگاه بودند كه قضيه چيست به شخص خاصي هم راي نمي دادند. مردم را نمي توان زياد مقصر دانست. آنها گاهي برخي مسائل را نمي دانند و هنگامي كه آگاه مي شوند، مي ايستند و پايداري مي كنند. در خصوص قضيه بني صدر هنگامي كه مردم آگاه شدند همان يازده ميليون در مقابل بني صدر ايستادند.
چرا استان مركزي يكي از آرام ترين استان ها پس از انتخابات بود؟
اين مسئله تدبير ما بود وگرنه استان مركزي يكي از شلوغ ترين استان ها مي شد. ما هماهنگي هايي در شوراي تامين استان انجام داديم و به طور كلي برخورد پليس را ممنوع كرديم و سعي كرديم اطلاعات كسب كنيم و از طريق اطلاعات افراد را توجيه كنيم، اداره اطلاعات به جای آنكه دستگير كند، افراد را احضار و توجيه كرد و به اين ترتيب كارهاي ما نتيجه داد. در حال حاضر هم سعي كرده ايم با چهره هاي مخالف برخورد نكنيم و به روي خودمان نمي آوريم كه قصد داشتند چه اقداماتي انجام دهند.
تا چه اندازه همكاري ستادهاي انتخاباتي را در ايجاد آرامش در استان موثر مي دانيد؟
ما به ستادهاي انتخاباتي كاري نداشتيم، به عنوان يك مسئول سياسي انتظار همكاري ستادها را هم نداشتيم. آنها در نقش خود وظايف خود را انجام مي دادند ما به ستادها كاري نداشتيم و كار خودمان را انجام مي داديم.
در خصوص فعاليت NGO ها چه نظري داريد؟
برخي از NGO ها در استان تشريفاتي هستند. اما برخي هم فعال هستند که نگاه ما به همه آنها مثبت است و هيچكدام را رد نكرده ايم حتي آنهايي كه موردي هم داشته اند با نگاه محبت آميز به آنها نگاه كرده ايم.
منظور شما NGO هايي است كه فعاليت سياسي مي كنند؟
آنهايي كه فعاليت سياسي متاثر از خارج از كشور دارند. ما NGO هايي داريم كه اساس شكل گيري آنها براساس ماموريت خارج ازكشور است.
بيشتر توضيح مي دهيد در اساسنامه NGO ها آمده است كه حق فعاليت هاي سياسي ندارند منظور شما كدام NGO هاست؟
برخي NGO ها فعاليت سياسي هم مي كنند، اما ما به روي خودمان نمي آوريم و يا بعضا با انگيزه هاي سياسي فعاليت مي كنند، اما تعداد اين NGO ها محدود است.
در خصوص بهداشت و درمان، وضعيت بيمارستان ها هنوز به وضعيت مطلوبي نرسيده است. هم از نظر تجهيزات پزشكي و هم متخصص اين بيمارستان ها در مضيقه اند. شما در خصوص اين مشكلات چه تدابيري انديشيده اید؟
مشكل بهداشت مخصوص استان مركزي نيست. در سطح كشور همچنان مشكل متخصص داريم يا متخصصيني كه حاضر نمي شوند به نقاط محروم بروند اما در حوزه اداره كل اجتماعي مرتبا جلسه برگزار مي شود و تا حد ممكن مشكلات حل مي شود.
در حال حاضر در استان مركزي چند دستگاه آمبولانس وجود دارد؟
اخيرا حدود 63 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانسي استان افزوده شده است.
اين تعداد مي بايست چقدر باشد و چه اندازه با استانداردها فاصله داريم؟
فاصله چنداني نداريم. براساس احساس نياز استان است كه آمبولانس به ناوگان اورژانس استان اضافه مي كنيم. البته در برخي مناطق كمبود آمبولانس هم داريم.
وضعيت فضاي درماني در استان چگونه است؟
فضاي درماني در استان زياد است اما نياز به فضاي درماني هميشه وجود دارد.
نماينده ساوه و زرنديه عنوان كرده كه با پيگيري هاي خود توانسته يك دستگاه سي تي اسكن را به ساوه اضافه كند. آیا اين مسئله نشانگر ضعف عملكرد مسئولان بهداشت و درمان استان نیست؟
اين بدان معنا نيست كه آنها جداي از مسئولان نظام فعاليت مي كنند؛ اين موضوع با هماهنگي مسئولان است اما خود آنها اين موضوعات را پيگيري مي كنند و اين خوب است كه نمايندگان در بخش هاي مختلف فعال شوند.
بدين شكل نمايندگان وارد كارهاي اجرايي نمي شوند؟
كار نماينده كار اجرايي نيست، اما اگر به مسئولان اجرايي كمك كردند، ايرادي ندارد. اما نبايد به آن به ديد يك وظيفه نگاه كرد، چرا كه وظيفه نماينده قانونگذاري است.
چه پتانسيل هايي در استان بايد فعال شوند تا از خروج و مهاجرت متخصصان از استان جلوگيري شود؟
اميدواريم كه متخصصان عنايت بيشتري به مناطق محروم و مناطق بومي خود داشته باشند.
مهمترين مشكل بهداشت و درمان استان از نظر شما چيست؟
كمبود نيروي متخصص
علت تاخير سفر هيات دولت به استان چيست؟
شايد رئيس دولت قصد دارد همزمان با سفر خود سد كمال صالح را كه از طرح هاي مصوب سفر رهبري است افتتاح كند. اما اغلب جلو و عقب افتادن سفرهاي استاني شرايط آب و هوايي آنهاست.
تاكنون عملكرد مشايخي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي را چگونه ارزيابي كرده ايد؟
مشايخي انسان بسيار خوش فكري است و عملكرد خوبي هم دارد.
در برخی محافل مطرح شده که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعدادی دوربين مدار بسته نصب شده است، به نظر شما اين ناشي از نگاه امنيتي به مقوله فرهنگ نیست؟
تصميمي براي اين مسئله گرفته نشده است. شايد اعتبارات نصب دوربين ها از قبل بوده است و اكنون در زمان ايشان اين اعتبارات تامين شده باشد، اين مسئله جزء برنامه هاي مشايخي نبوده است. ما به حدي اشراف اطلاعاتي داريم كه نيازي به نصب دوربين نداريم. معتقدم در كار امنيتي و سياسي، بايد دو عنصر جمع آوري و شبكه منابع قوي باشند وگرنه دچار مشكل مي شويم.
مهمترين معضل فرهنگي استان را چه مي دانيد؟
به طور خاص نمي توان معضلي را نام برد اما در ابعاد مختلف مشكل داريم.
مطبوعات استان مركزي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
من با نگاه مثتبي كه به مطبوعات دارم، عملكرد مطبوعات را مثبت ارزيابي مي كنم، معمولا سعي مي كنم ايرادي از مطبوعات نگيرم، ما حتي از بسته شدن برخي مطبوعات جلوگيري مي كنيم. اما بايد گفت كه مطبوعات و رسانه هاي داخلي ما به طور كلي محتوا ندارند.
چندي پيش نشريه مدينه گفتگو توقيف شد شما در اين خصوص چه رايزني هايي با تهران داشته ايد؟
ما اقداماتي را انجام داده ايم و انجام مي دهيم و در مقام دفاع از مطبوعات مصر هستيم.
عملكرد شعباني فرد را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
شعباني فرد، يكي از مديران مجرب است و سوابق و يا ديدگاه هايش در جلسات بيانگر اين است كه از تجربه بالايي برخوردار است و اين تجربه بالاي وي موجب توفيق وي شده است.
گفته مي شود، شعباني فرد در همه مسائل خود شخصا وارد مي شود، آيا چنين مسئله اي صحت دارد؟
خير اينگونه نيست. استاندار بايد نظارت خود را داشته باشد، اين امر بدين معنا نيست كه اگر وظيفه اي را به معاونانش واگذار كرد، پيگيري نظارتي بر عملكرد آنها نداشته باشد. كساني كه اين حرف ها را مي زنند نظارت استاندار را به معناي دخالت او در نظر مي گيرند.
شما رئيس شوراي اطلاع رساني استانداري هم هستيد. چرا تاكنون شعباني فرد تنها يك مصاحبه با موضوع مشخص انجام داده است؟
در اين خصوص هيچ مشكلي وجود ندارد و ايشان هيچ وقت نگفته اند كه با مصاحبه مخالف هستند. من تاكنون در اين زمينه از ايشان مخالفتي نشنيده ام اگر چه ممكن است كمبود وقت داشته باشند. يكي از مشكلات كار ما در اين دولت تعداد زياد مراجعه كنندگان و به دنبال آن کمبود وقت است.
عملكرد مديران و معاونان استانداري مركزي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
من كاري به كار مديران ندارم. ارزيابي مديران مربوطه به استاندار مي شود. من استاندار نیستم.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.