امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نامه وارده – درباره دخترک و حادثه پله برقی

کد مطلب: 1246 | تاریخ ارسال: 27 می 2009 | چاپ صفحه

لطفا از وبلاگ کوچک بی گناه که در باره حادثه پله برقی اراک نوشته های جالبی دارید گزارشی تهیه کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین شهر باشید امید است وجدان های بیدار در صحنه باشند تا حقوق شهروندی از بین نرود. من که از خواندن وبلاگ عمیقا متاثر شدم.

خانم میم وفادار هم در ایمیلی عنوان نموده اند که :

لطفا از وبلاگ کوچک بی گناه که در باره حادثه پله برقی اراک نوشته های جالبی دارید گزارشی تهیه کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین شهر باشید امید است وجدان های بیدار در صحنه باشند تا حقوق شهروندی از بین نرود. من که از خواندن وبلاگ عمیقا متاثر شدم.

و اما این وبلاگ درباره چیست؟ این وبلاگ درباره دخترکی است که در اثر بی مبالاتی و عدم رعایت نکات ایمنی در یکی از پله های برقی شهر اراک دچار سانحه و ضایعه شده است. درباره این حادثه چنین می خوانیم :

روز چهارشنبه دوم بهمن ماه ۱۳۸۷ انگشتان پای چپ او در پله برقی شماره پنج اراک گیر کرد و قطعه قطعه شد!!! و دکتر ناچار شد انها را قطع کند.

آن روز چهارشنبه که پله برقی شماره پنج اراک انگشتان پای مهدیه نه ساله را در خود کشید و قطع کرد هیچ نشانه ای از بلوغ اجتماعی نحوه تعامل با این گونه حوادث دیده نشد.به عبارت دیگر جای خالی رفتارهای نهادی با رویکردهای اجتماعی ؛ فنی؛ حقوقی؛ مدیریتی؛ و شهروند مداری بوضوح مشاهده شد. رفته رفته اقدامات اولیه و اورژانسی درمانی مهدیه در بیمارستان انجام می شد که مردم دلهای هم دردشان را شریک می کردند و به نحوی سعی داشتند بخشی از سنگینی حادثه را از دوش خانواده مهدیه بردارند.گذشت تا اینکه خبر دهان به دهان وارد شهر شد .پس از آن خطوط چند خبر گزاری و نشریه محلی و سراسری به نقل از هم در معرض افکار عمومی قرار گرفت.روایت اخباری چون : دخترچهار ساله؛ حادثه روز پنج شنبه و….مثالهای بارزی هستند که نشان می دهند خبر و گزارش این واقعه چقدر غیر واقعی و شتابزده منتشر شده است.وای از روزی که جامعه خبری در بی خبری برای افکار عمومی خوراک تهیه کند.البته گمان نکنید جامعه ما کاملا نسبت به حوادث و گزارش آنها بی تفاوت است.اتفاقا گزارشهای واقعی؛ دقیق و خیلی خوبی از اینگونه موارد تهیه می شود. زیرا نهادهای مدیریتی مختلف در سکوت و هوشیاری به این گونه حوادث حساسیت نشان می دهند و اجزای آن را واکاوی می کنند اما اینگونه گزارشهای واقعی تهیه می شوند برای منتشر نشدن!ببخش مخاطب من ! شاید این نوشته هم تا همین جا کافی باشد.ولی ای کاش جامعه ما هم یک ” مایکل مور ” داشت تا گزارشهای مستندی تهیه می کرد برای منتشر شدن . برای افکار عمومی!!!

پانوشت :لازم بذکر است به نقل از این وبلاگ و شنیده ها درباره این پرونده ، روال قضایی این پرونده در حال اجراست.

مرکزی دیلی امادگی خود را برای درج جوابیه و توضیحات سازمانها و ادارات مربوطه بدون کم و کاست و در اسرع وقت اعلام می دارد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.