امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اعطای گواهينامه صلاحيت فني و حرفه‌اي

کد مطلب: 1157 | تاریخ ارسال: 25 می 2009 | چاپ صفحه

مدير كل دفتر طرح و برنامه‌هاي درسي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور از صدور گواهينامه صلاحيت فني و حرفه‌اي به آموزش‌ديدگان فني و حرفه‌اي در صورت تصويب مجلس شوراي اسلامي خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، ابراهيم آزاد ظهر امروز در مراسم افتتاح كارگاه آموزشي تدوين استانداردهاي آموزشي در استان مركزي اظهار داشت: لايحه سطربندي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در هفت سطح به مجلس شوراي اسلامي ارائه شده كه در صورت تصويب اين لايحه گواهينامه صلاحيت فني و حرفه‌اي به آموزش‌ديدگان فني و حرفه‌اي ارائه مي‌شود.
وي با بيان اينكه در حال حاضر 2 هزار و 400 استاندارد شغلي و آموزشي در سايت طرح و برنامه سازمان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي كشور فعال است، افزود: از اين تعداد 2 هزار استاندارد حوزه مهارت‌هاي پايه و 400 حوزه مهارت‌هاي پيشرفته است.
مدير كل دفتر طرح و برنامه‌هاي درسي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور با اشاره به اينكه امروز يك هزار مورد از استانداردهاي آموزشي در اختيار حوزه‌هاي صنعت قرار دارد، خاطرنشان كرد: براساس فناوري‌هاي جديد بايد علاوه بر تدوين استانداردهاي شغلي و آموزشي با برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در راستاي توانمندسازي و ارتقا ظرفيت نيروهاي انساني براساس تدوين استانداردهاي شغلي و آموزشي گام برداشت.
آزاد در ادامه تغييرات مداوم فناوري‌هاي روز دنيا و تغييرات محيط كار را از مهم‌ترين چالش‌هاي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي كشور عنوان كرد و بيان داشت: براي رفع اين چالش‌ها، يادگيري مداوم، شايستگي اجتماعي و فني توسط نيروهاي انساني در حوزه‌هاي مهارتي لازم و ضروري است.
وي تجهيزات، نيروي انساني، مديريت و دانش فني را به‌عنوان چهار مولفه مهم در فناوري برشمرد و خاطرنشان كرد: امروزه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در كشور نيازمند بازسازي و سازگاري با تجهيزات مديريتي است.
مدير كل آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي استان مركزي نيز در سخناني هدف از برگزاري اين كارگاه‌هاي آموزشي را توانمندسازي مربيان، كارشناسان و مديران آموزشي در تهيه و تدوين استانداردهاي شغلي مورد نياز استان، ارتقاي سطح علمي مربيان فني و حرفه‌اي، ارتقاي كمي و كيفي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي، آشنايي مربيان با روش‌هاي استانداردهاي نوين و اصلاح و بازنگري استانداردهاي موجود بيان كرد.
سيد بهرام نجفي‌زاده گفت: در اين كارگاه آموزشي 150 نفر از مربيان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در بخش‌هاي مراكز آموزشي ثابت، صنايع و آموزش روستايي و سيار به‌مدت دو روز در هشت كارگاه صنايع جوشكاري، صنايع دستي و هنري، مديريت صنايع، صنايع پوشاك، مكانيك صنايع، فناوري اطلاعات، برق و الكترونيك و حفاظت ايمني و بهداشت كار شركت و با روش‌هاي نوين استاندار نويسي آشنا مي‌شوند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.