امروز امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Tuesday, May 14, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



همايش عفونتهاي ويروسي با محوريت آنفلوانزا

کد مطلب: 11020 | تاریخ ارسال: 28 می 2010 | چاپ صفحه

همايش ملي عفونتهاي ويروسي با محوريت آنفلوانزا روز پنجشنبه با حضور دانشجويان ، پژوهشگران و اعضاي هيئت علمي در دانشگاه ازاد اسلامي اراک برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ايرنا ، عضو هيات علمي دانشگاه ازاد اسلامي اراک در اين همايش گفت: يکي از مشکلات قرن حاضر بيماريهاي ويروسي و عفوني است که در ميان آنها بيماريهاي مشترک انسان و دام به لحاظ خسارات اقتصادي و تلفات حائز اهميت زياد است.
دکتر”عليرضا همايوني مهر” افزود: يکي از دلايل اهميت ويروسهاي آنفلوانزا تغييرات مکرر آنتي ژن است که به دو صورت جزئي و کلي به وقوع مي پيوندد که موجب مقاومت ويروس در مقابل آنتي باديهاي توليد شده توسط بدن ميزبان مي گردد.
وي با اشاره به اينکه سالانه 250 تا 500هزار نفر در دنيا درگير بيماري آنفلوآنزا مي شوند، گفت: يکصد هزار تا يک ميليون ويروس در هر يک قطره از عطسه منتقل مي شوند که از 18 تا 72 ساعت مي تواند فرد مقابل را گرفتار کند.
وي تصريح کرد: واکسنهاي آنفلوانزاي پرندگان و فصلي ، راه قطعي جلوگيري از بروز اين بيماري نيستند و تنها علايم بيماري و احتمال يک نوترکيبي ژنتيکي را کاهش مي دهند.
وي گفت: ارتباط ايران با کشورهاي غرب و شرق و نبود نظارت دقيق بر ورود و خروج دامها و قرار گيري در مسير پرندگان مهاجر از جمله عوامل شيوع بيماري آنفلوانزا در کشور است.
دکتر”شيما چهره اي” دبير علمي اين همايش نيز گفت: ويروسها از مهمترين عوامل پاتوژن در دنياي امروز هستند که روزانه انواع مختلفي از آنها با جهشهاي ژنتيکي توليد و به چرخه حيات وارد مي شوند.
وي افزود: يکي از مهمترين معضلات بشري در مواجه با ويروسها نبود راهکار هاي درمان قطعي براي مبارزه با آنها است.
وي گفت: بيماريهاي مشترک بين انسان و دام از جمله مشکلات بهداشتي و درماني جوامع است که در اين راستا ويروس انفلوآنزا به عنوان شايعترين انواع ويروسها يکي از عوامل مرگ و مير در جوامع انساني است.
وي ادامه داد: تدوين برنامه هاي آموزشي جهت دبيران و جامعه پزشکي ، تقويت دهياريها، پخش برنامه هاي آموزشي از صدا و سيما و مطبوعات و برگزاري همايش ها در پيشگيري از بروز بيماري انفلوانزا موثر است.
وي، آشنايي با تازه هاي تحقيق و پژوهش و ارايه راهکار براي پيشگيري از اين بيماري را از اهداف برگزاري اين همايش عنوان کرد.
وي گفت: پس از فراخوان اين همايش 85مقاله به دبير خانه ارسال شد که هر مقاله توسط دو داور بصورت محرمانه ارزيابي و در پايان 13 مقاله و 22پوستر براي ارايه در اين همايش برگزيده شده است.
وي گفت: از اين تعداد، سه مقاله و چهار پوستر برگزيده شده حايز دريافت د.ک/3 جايزه مي شوند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.