امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



حاشیه های نشست مطبوعاتی شهردار

کد مطلب: 10988 | تاریخ ارسال: 25 می 2010 | چاپ صفحه

شهردار اراک در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود در این سمت با خبرنگاران رسانه های گروهی استان مرکزی گفتگو کرد ولی حاشیه های این گفتگو ازمتن آن پر رنگ تر بود.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از وبلاگ اراک هفت جدید ، مرتضی میری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک از انتشار اوراق مشارکت به منظور اجرای طرح های عمرانی در شهر اراک خبر داد و گفت: شهرداری اراک هم اینک سخت ترین دوران مالی خود را طی می کند و به این دلیل می کوشد با انتشار اوراق مشارکت نسبت به تامین مالی طرح های شهرداری با سود 15.5 درصد اقدام کند.

به گفته وی، بخشی از این سود مشارکت از سوی دولت به صورت یارانه پرداخت می شود که در این میان وی حاضر به بیان اینکه سود مشارکت چگونه تامین خواهد شد پاسخی ارائه نکرد.

یکی از خبرنگاران در ابتدای طرح سوال میری را مهندس خطاب کرد ولی بلافاصله پس از این موضوع به دلیل اینکه میری مدرک تحصیلی مرتبط با این بخش ندارد جمله خود را با خطاب قرار دادن شهردار اراک به آقای میری اصلاح کرد.

شهردار اراک درپاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اینکه بودجه های فرهنگی شهرداری اراک در کجا هزینه می شود گفت: شهرداری اراک بودجه های فرهنگی خود را در اموری صرف می کند که به پیشبرد برنامه های شهرداری کمک کند و فرهنگ سازی برای اجرای برنامه های شهرداری به انجام برسد و در این زمینه از برگزاری کنگره آقا نورالدین اراکی در اراک خبر داد ولی ارتباط بین این دو موضوع را برای خبرنگاران روشن نکرد.

شهرداری اراک برای این کنگره بودجه گذاری کرده است که ارتباطی با برنامه های شهرداری اراک ندارد.

میری در پاسخ به صسوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در مراسم معارفه وی نماینده اراک خواستار راه اندازی باشگاه فرهنگی و ورزشی فوتبال شهرداری اراک شده بود با این موضوع موافق است یا نه گفت: فعالیت ورزشی بر عهده شهرداریر نیست و دلیلی ندارد که بودجه های شهرداری اراک را صرف فعالیت های ورزشی کنیم.

یکی ازخبرنگاران از اقدام شهرداری اراک در صدور کارت ورود به جلسه مصاحبه مطبوعاتی میری انتقاد کرد و گفت: در دعوتنامه ارسال شده از سوی شهرداری اراک نوشته شده است که خبرنگارانی که کارت ورود نداشته باشند اجازه ورود به جلسه را ندارند که قانونا فقط در سفر مقام معظم رهبری و سفر ریاست جمهوری برای تردد و ورود خبرنگاران کارت صادر می شود و کس دیگری حق صدور کارت تردد برای خبرنگاران ندارد و شهرداری هم نباید این کارت را صادر می کرد که میری به این موضوع پاسخی نداد.

درجلسه مصاحبه مطبوعاتی فردی با قرار گرفتن در ورودی سالن جلسه به صورت خاصی ایستده بود که این موضوع سبب شد یکی از خبرنگاران با اشاره به این فرد به میری بگوید که ایشان قرار است کسی را دستگیر کنند که با این روند در مقابل در ایستاده است که میری گفت که این فرد گوشش سنگین است و لحظاتی بعد با ارسال یادداشتی وی را از جلسه بیرون کرد.

میری در بخشی از سخنانش با طرح موضوعی خبرنگاران را تهدید کرد در صورتی که این مطالب وی را منتشر کنند از آنان شکایت خواهد کرد ولی بسیاری از خبرنگاران این مطالب را یادداشت کردند.

درهنگام طرح سوال یکی از خبرنگاران منتقد جریان کنونی در شهرداری اراک، طیف تندرذوی یک حزب سیاسی و رسانه های حامی آن با ایجاد سرو صدا و اغتشاش کوشیدند که مانع از طرح سوال خبرنگار منتقد شوند که این خبرنگار نیز هنوز کاری نکرده است که صدای افراد درآمده است.

میری در این جلسه با بیان اینکه به هیچ کدام از جریان های سیاسی منتصب نیست تاکید کرد اجازه نمی دهد که شهرداری به باشگاه سیاسی جریان های سبز و قرمز تبدیل شود.

میری برخی از خبرنگاران نزدیک به خود را با اسم کوچک صدا می کرد که این موضوع تعجب خبرنگاران حاضر را بر انگیخته بود.

شهردار اراک در هنگام طرح برخی از سوالات خبرنگاران ازآنان می خواست با آدرس دادن موضوع مورد اشاره خود از یکی از خیابان های شهرآدرس و کروکی محل را برای وی ترسیم کنند.

میری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مافیای قدرت شما را به شهرداری رسانده است گفت: من عضو مافیا نیستم و عضو هیچ گروه سیاسی و جریانی هم نیستم ولی به رنگ قرمز به دلیل پرسپولیسی بودن تعلق خاطر دارم ولی سبز و زرد و آبی نیستم.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.