امروز امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Tuesday, May 14, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



همايش افکارسنجي روابط عمومي دراستانداری

کد مطلب: 10868 | تاریخ ارسال: 19 می 2010 | چاپ صفحه

نخستين همايش تخصصي افکار سنجي در روابط عمومي ها روز چهارشنبه به مناسبت روز ملي روابط عمومي و ارتباطات (27ارديبهشت ماه) در اراک برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از مهر ، علی اکبرشعبانی فرد عصرچهارشنبه در نخستین همایش تخصصی روابط عمومی های استان مرکزی دراراک افزود: سرعت تحولات و تغییرلات درعرصه های اطلاع رسانی در جهان بسیار بالا است که می طلبد روابط عمومی ها به عنوان چشم مدیران با رصد کردن این تحولات خود را منطبق براین تغییرات به روز رسانی کنند تا بتوانند نیازهای دستگاه خود را برآورده کنند.

وی اضافه کرد: روابط عمومی ها مغز متفکر یک سازمان هستند و باید برای آنان ارزش قائل شد و نباید صرفا از آنان برای انجام فعالیت های تبلیغاتی و نصب بنر و پوستر استفاده شود بلکه فعالان روابط عمومی باید با شنماخت از این حوزه به گونه ای عمل کنند که با برقراری ارتباط عمیق با مردم زمینه را برای استفاده بیشتر و بهتر جامعه از خدمات دستگاه متبوع خود فراهم کنند.

شعبانی فرد اظهار داشت: برقراری ارتباط قوی با مردم اساس کار حکومت است و از این رو باید فعالان عرصه روابط عمومی در دستگاه ها و نهادهای مختلف در استان مرکزی دبا فعالیتی حرفه ای و مدون نسبت به فراهم کردن زیر ساخت های لازم در این بخش برای افزایش سطح تعامل میان دستگاه های اجرایی و مردم بکوشند.

استاندارمرکزی نامگذاری 27 اردیبهشت ماه هر سال را به نام روز روابط عمومی فرصتی ارزشمند برای بیان ارزش ها و اصول فعالیت درهنر هشتم عنوان کرد و گفت: روابط عمومی ها باید با اقدامات اصولی خود به گونه ای عمل کنند که شناخت مردم را از فعالیت دستگاه ها افزایش دهند که با نهادینه شدن آن زمینه برای برقراری ارتباط سازنده دولت و ملت با یکدیگر را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت مناسب روابط عمومی می تواند سبب برانگیختگی جامعه و حساس کردن آنان به موضوعات مختلف در جامعه شود افزود: در بسیاری از موارد روابط عمومی ها توانسته اند با اطلاع رسانی کامل و درست از وضعیت موجود در جامعه نسبت به جلیب کمک ها و مساعدت های مردم به بخش های مختلف اقدام کنند که این موضوع نشان دهنده اهمیت بالای کار در روابط عمومی ها است که برای اجرای درست آن تفکر و برنامه ریزی و خلاقیت در اجرای امور از سوی روابط عمومی ها ضروری است.

شعبانی فرد به وجه دیگر فعالیت روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی ها در ایجاد اعتماد و مسئولیت اجتماعی و نیز در فرایند های تصمیم گیری در جامعه نقش ارزنده ای دارند و از این رو باید با مشارکت فعالانه در عرصه های مختلف خود را نه تنها در داخل سازمان بلکه برای پیشبرد اهداف کلان استانی, ملی و بین المللی آماده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران در دستگاه های اجرایی برای تامین هزینه های روابط عمومی ها باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند خاطرنشان کرد: بر اساس برآورده های صورت گرفته در دنیای کنونی، 30 درصد از درآمدهای شرکتها صرف انجام فعالیت های تبلیغاتی می شود که بخشی از آن باید از سوی روابط عمومی ها به انجام برسد که در این راستا توجه به این مهم از سوی مدیران ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی در ادامه با اشاره به تامکیدات دولت مبنی بر تقویت روابط عمومی ها به منظور اطلاع رسانی بیشتر از خدمات صورت گرفته دولت به مردم گفت: برقراری ارتباط دولت با مردم مهمترین هنر روابط عمومی ها است چرا که دولت اعتقاد دارد که مردم رقیب نیستند بلکه مالکان اصلی کشورند که باید با هر وسیله ممکن زمینه را برای افزایش خدمت به آنان فراهم کرد.

شعبانی فرد با تاکید بر اینکه کارگزاران و فعالان عرصه روابط عمومی در دستگاه ها باید دراین حرفه تخصص لازم را داشته باشند اظهار داشت: مسئولان روابط عمومی ها باید برای پیشبرد اهداف سازمانی و کلان نظام به مردم احترام بگذارند و با ارائه توازن در انتقال اخبار و اطلاعات با رویکردی اخلاق مدارانه زمینه را برای افزایش امنیت و برقراری ارتباطات فرا استانی و ملی و بین المللی فراهم کنند.

استاندارمرکزی از توجه ویژه دولت به مشکلات روابط عمومی ها خبر داد و گفت: درمعاونت منابع انسانی ریاست جمهوری موضوع جایگاه وچارت تشکیلاتی این بخش مطرح شده است و تلاش می شود با تعریف استانداردی جامع برای فعالیت های روابط عمومی و تجهیز و تکمیل آن زمینه های لازم برای توسعه و رشد فعالیت های روابط عمومی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه های استان باید با ایجاد و راه اندازی رشته های تخصصی در حوزه روابط عمومی زمینه ساز رشد این بخش را در استان مرکزی فراهم کنند اظهار داشت: در صورتی که فعالیت های روابط عمومی ها به صورت حرفه ای و تخصصی نباشد و کارگزاران آن با عشق و رغبت در آن فعالیت نکنند قطعا فعالیت روابط عمومی ها نمی تواند موثر واقع شود.

رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی و دبیر همایش نیز گفت: پیگیری چارت تشکیلاتی روابط عمومی های استان، جلوگیری از موازی کاری در فعالیت های روابط عمومی ها و نیز تامین تجهیزات و امکانات اولیه برای فعالیت های مربوط به این واحدها در دستگاه های اجرایی از مهمترین نیازهای جامعه روابط عمومی در استان مرکزی است.

رضا سپهروند افزود: به منظور برقراری ارتباط و تعامل بیشتر و بهتر روابط عمومی ها با مردم و اطلاع رسانی مناسب از فعالیت های دستگاه های اجرایی در ارائه خدمت به مردم مدیران دستگاه های اجرایی استان باید از فعالان و مدیران روابط مومی در دستگاه های اجرایی خود حمایت کنند.

وی اضافه کرد: نبود نیروهای حرفه ای در ساختار کاری روابط عمومی ها، فعالیت تشکل های موازی و گروه های انفرادی در بخش روابط عمومی در استان، نبود نگاه مناسب به روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی و نیز کمبود اعتبار در این بخش از دیگر مشکلات فراروی روابط عمومی های استان مرکزی است.

سپهروند با اشاره به اینکه به منظور نهادینه کردن فعالیت های روابط عمومی و تبیین جایگاه این بخش درادارت سالانه در سالروز روز روابط عمومی اجلاس سالانه روابط عمومی های استان برگزار خواهد شد اظهار داشتک در تقویم کاری استان مرکزی این روز به ثبت رسیده است و انتظار می رود با برگزاری سالانه این گردهمایی ها در استان زمینه برای ارتقای فعالیت های روابط عمومی در استان مرکزی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در پائیز سال جاری از فعالان و تلاشگران عرصه روابط عمومی در استان مرکزی قدردانی خواهد شد بیان داشت: برای اولین با در کشور، شورای هماهنگی روابط عمومی شهرداری ها و دهیاری های استان مرکزی در حال شکل گیری است که از این پس از فعالان این عرصه نیز تجلیلی خواهد شد.

رئیس اداره روابط عمومی استانداری مرکزی از ایجاد سامانه تخصصی روابط عمومی ها در استان مرکزی خبر داد و گفت: با فعال شدن این سامانه تمام فعالیت های روابط عمومی های استان به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و هر سازمان می تواند به صورت رایگان با ارائه لینک دستگاه اجرایی مربوط به خود خدمات ارائه شده را از طریق این سامانه در اختیار کاربران آن قرار دهد.

در این مراسم که با حضور 150 تن از کارشناسان روابط عمومی های استان مرکزی برگزار شد از خانواده مرحوم مجید فلاحتی رئیس سابق اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی با اهدا لوح یادمان قدردانی شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.