امروز امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Tuesday, May 14, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



ساخت هواپیمای بدون سرنشین در اراک

کد مطلب: 10549 | تاریخ ارسال: 5 می 2010 | چاپ صفحه

وی در ادامه با تاکید بر علاقه فراوان به ساخت انواع هواپیما و هلی‌کوپترکه زمینه‌ساز گرایش این تیم به ساخت هواپیما بوده است، گفت: عملیات مطالعاتی و اجرایی ساخت این هواپیما را قبل از ورود به دانشگاه و به دنبال پیگیری علایق شخصی آغاز کرده ام و رشته‌ دانشگاهی خود را در راستای تکمیل اطلاعات لازم و رفع کمبودهای تخصصی انتخاب کرده‌ام.

امید فیروزی و همایون عرب، اعضای تیم دو نفره سازنده هواپیمای بدون سرنشین مهاجر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران”ایسکانیوز” شرکت کردند. امید فیروزی در این زمینه گفت: تیم هواپیمایی دانشگاه آزاد اسلامی اراک ساخت دو هواپیمای بدون سرنشین مهاجر یک و دو را با موفقیت به انجام رسانده و هم اکنون در حال انجام مطالعات لازم جهت ساخت هواپیمای سوم است.
وی در ادامه با تاکید بر علاقه فراوان به ساخت انواع هواپیما و هلی‌کوپترکه زمینه‌ساز گرایش این تیم به ساخت هواپیما بوده است، گفت: عملیات مطالعاتی و اجرایی ساخت این هواپیما را قبل از ورود به دانشگاه و به دنبال پیگیری علایق شخصی آغاز کرده ام و رشته‌ دانشگاهی خود را در راستای تکمیل اطلاعات لازم و رفع کمبودهای تخصصی انتخاب کرده‌ام.
فیروزی در خصوص برنامه‌ریزی ساخت این دو هواپیمای بدون سرنشین گفت: هواپیمای پرنده مهاجر یک، به عنوان پروژه‌ای تحقیقاتی و مطالعاتی با صرف هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ هزار تومان و دو سال و شش‌ماه وقت و همچنین انجام فرایندهای مختلف مطالعاتی در راستای کسب تجربه و تقویت مهارت‌های تیم جهت استفاده در پروژه‌های بزرگتر و کامل‌تر ساخته شده و این هواپیما دارای موتور سوختی با حجم ۴۶ سی‌سی و ملخ فایبرگلاس است …
*عکس تزئینی است
وی در ادامه با بیان این مطلب که کسب تجربه در طول ساخت مهاجر یک باعث شد که در ساخت پرنده مهاجر دو موفق‌تر عمل شود، تصریح کرد: تمامی اشکالات و نواقص موجود در هواپیمای مهاجر یک در ساخت هواپیمای مهاجر دو رفع شده و هواپیمای مذکور با قابلیت‌های بسیار در مدت یک‌ماه و با صرف ۶۰۰ هزار تومان هزینه ساخته شد.
وی عنوان داشت: هواپیمای مهاجردو، دارای موتور برقی بوده و انرژی لازم جهت پرواز آن توسط باطری خورشیدی تامین شده و قادر به پرواز در تمام طول روز است. وی مانور این هواپیما را بسیار بالا عنوان کرد و به ایسکانیوز گفت: این هواپیما قابلیت حمل سه دوربین فیلمبرداری را داشته و مانند پرنده قبلی دارای بدنه‌ای از جنس چوب است. فیروزی همچنین از ساخت هواپیمای دیگری با موتور جت که قابلیت پرواز در تمام طول شبانه روز را دارد، خبر داد و گفت: هواپیمای B۲ یک هواپیمای جنگنده است و دارای موتور جت به ارزش سه میلیون تومان خواهد بود که باید از کشورهای دیگر وارد شود.
دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، بر لزوم کمک ارگان‌های دولتی در راستای ساخت این هواپیما تاکید کرد و اظهار داشت: ما توانایی ساخت این موتور را در داخل کشور داشته و آماده همکاری با نهادهای دولتی در این راستا هستیم. امید فیروزی از صرفه‌جویی ارزی حاصل از طراحی و ساخت این موتور در داخل کشور خبر داد و تاکید نمود: در صورت در اختیار داشتن کارگاه و لوازم اولیه به راحتی موتور مذکور را خواهیم ساخت.
در ادامه همایون عرب، عضو دیگر تیم سازنده هواپیمای مهاجر، در تبیین قابلیت‌های مختلف مهاجر دو به ایسکانیوز گفت: این هواپیما جهت شناسایی مناطقی که امکان ورود انسان به آنها وجود ندارد مانند مناطق زلزله‌زده و جنگی و همچنین نقشه‌برداری هوایی کاربرد دارد.
وی کنترل ترافیک شهرهای بزرگ و شناسایی فعالیت‌های زیر زمینی هسته‌ای از طریق نصب دوربین حساس به گرما را از دیگر کاربردهای مهاجر دو عنوان کرد و گفت: هواپیمای کنترل از راه دور می‌تواند نقش بسزایی در پیشرفت و تسهیل پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی ایفا نماید.
همایون عرب، طراحی جدید بدنه، دارا بودن موتور دو سیلندر، طراحی سیستم کنترل جدید، پرواز در شعاع ۲۰ کیلومتری، پردازش تصویر دیجیتال جهت پرواز دوربرد و ارسال عکس online بدون فرود هواپیما را از دیگر ویژگی‌های مهاجر دو عنوان کرد و اظهار داشت: مراحل ساخت هواپیمای بدون سرنشین مهاجر طی مذاکرات انجام شده با معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در دستور کار این معاونت قرار گرفت و بعد از طی مراحل طراحی شاسی بدنه، بدنه و دیگر ملزومات، مورد آزمایش‌های مختلف از جمله آنالیز باد، سرعت و ضربه وارد شده به شاسی، هنگام فرود هواپیما قرار گرفته است.
وی بر وجود استعدادهای قابل توجه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک و استان مرکزی تاکید کرد و با بیان این مطلب که کمبود اطلاعات دانشجویان در این زمینه و کمبود امکانات لازم، از موانع موجود در مسیر رشد علاقه‌مندان به علوم هوا فضا در استان مرکزی است، گفت: بر این اساس در صدد طراحی و ایجاد سایت و وبلاگ تخصصی هوافضا در دانشگاه آزاد اسلامی اراک هستیم.
این دانشجوی نخبه دانشگاه آزاد اسلامی اراک در پایان گفت: امروزه با توجه به پیشرفت جوامع و ظهور تکنولوژی‌های جدید، صنعت هوایی در جهان مورد توجه کمپانی‌های ساخت سلاح و هواپیما قرار دارد و یکی از تکنولوژی‌هایی که امروز در صنعت هواپیمایی مورد توجه بسیار است کار طراحی و ساخت هواپیماهای بدون‌ سرنشین کنترل از راه دور بوده و امید می‌رود که با وجود پتانسیل و استعدادهای لازم در این رابطه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک و استان مرکزی با همکاری بیشتر سازمان‌ها و نهادهای دولتی موفق به انجام پروژه‌های فراوانی شویم که کارهای مطالعاتی آنها انجام شده و در انتظار تامین مالی برای شروع ساخت آنها هستیم..

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.