امروز امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Tuesday, May 14, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نصب بزرگترين ساعت آفتابي ايران در اراک

کد مطلب: 10389 | تاریخ ارسال: 30 آوریل 2010 | چاپ صفحه

به گفته مسوول گروه نجوم دانشگاه آزاد اسلامی اراک، بزرگترین رصدخانه با گنبد رباتیک در اراک ساخته شده و همچنین بزرگترین ساعت آفتابی ایران نیز دراین شهر نصب خواهد شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایسنا ، مهدی ثامنی گفت: گروه نجوم دانشگاه آزاد اسلامی اراک در سال 1379 با پذیرش دانشجویان رشته فیزیک فعالیت های خود را شروع کرد و این گروه با گذشت زمان و بهره گیری از استعدادهای علمی دانشگاه و امکانات و فضاهای مناسب دانشگاهی به رشد و پیشرفت خود ادامه داد و با همکاری مسوولان دانشگاه موفق به خرید وسایل نجومی مورد نیاز شد و در این مدت گروه نجوم به جذب علاقه مندان به این رشته پرداخت که بسیاری از آنها دانشجویان رشته های مختلف دانشگاهی هستند که این خود انگیزه مسوولان گروه را دو چندان کرده است.
وی گسترش این گروه را در فعالیت های آماتوری و حرفه یی با وجود امکانات مناسب یکی از موفقیت های این گروه از سال 79 تاکنون دانست که این فعالیت ها بر میزان علاقه مندی کاربران را افزایش داده است.
ثامنی در ادامه با بیان این مطلب افزود: تاکنون بیش از 300 نفرعضو گروه نجوم هستند که نیمی ازاین افراد به صورت فعال در فعالیت های مختلف گروه نجوم مشغول هستند و با هماهنگی و همکاری سایر دانشگاهها در سطح استان و مدارس آموزش و پرورش برای دانشجویان ودانش آموزان کلاس های خاصی را تشکیل داده است.
وی از عملکردها و فعالیت های گروه نجوم درسال گذشته یاد و تصریح کرد: راه اندازی واحد آموزش کلاسهای مقدماتی و پیشرفته، تشکیل واحد عکاسی نجومی که کار خود را به صورت حرفه یی آغاز کرده و به بحث دوربین های دیجیتالی و آشنایی با تلسکوپ ها به ثبت تصاویری خاص می پردازند، تشکیل و راه اندازی واحد گرافیک و نرم افزار که این واحد به پردازش عکس های دیجیتال و تهیه نرم افزارهای نجومی می پردازد، واحد رصد آسمان که در این بخش رویدادها و رخدادهای آسمان از قبیل اختفا، مقارنه و گرفت ها و موقعیت اجرام آسمانی مورد بررسی قرار گرفته تا گروه یک صعود موفقی را برای رصد داشته باشند.
مسوول گروه نجوم دانشگاه آزاد اسلامی اراک همچنین از تشکیل ستاد رویت هلال ماه در این گروه خبر داد و گفت: این ستاد با توجه به ضرورت ایجاد آن و اهمیتی که در تقویم قمری و دین اسلام دارد، در سال 84 تشکیل شد و به صورت مرتب و فعال به رویت هلال ماه پرداخته است.
وی افزود : با هماهنگی انجام شده با دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی این ستاد به فعالیت های خود با همکاری بی دریغ این شورا بیشتر از پیش ادامه داد تا آنجا گروه در تلاش جهت ثبت رکورد های رویت هلال ماه می باشد

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.