امروز امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, Apr 26, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



طرح بهسازی آرامستان قدیمی اراک

کد مطلب: 5462 | تاریخ ارسال: 7 نوامبر 2009 | چاپ صفحه

شهرداری منطقه یک اراک از طرح بهسازی آرامستان قدیمی اراک و مقبره آقانورالدین برای از بین بردن برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی خبرداد.

به گزارش مركزي ديلي و به نقل از ايسنا ، تقی بورقانی‌فراهانی، با بیان این مطالب افزود: مالکیت آرامستان قدیمی اراک با سازمان اوقاف و امورخیریه است و مقبره آقانورالدین نیز به عنوان یکی از مکان های تاریخی و مذهبی به ثبت رسیده است اما حجره‌های پیرامون این مقبره تبدیل به یک معضل همیشگی برای حفظ امنیت اجتماعی جامعه شده است.
وی توضیح داد: متأسفانه حجره پیرامونی این مقبره که با تخریب‌هایی نیز روبه رو شده‌اند. عملا تبدیل به مکانی برای حضور افراد ولگرد و معتاد شده است که روزانه در حجره‌ها دست به هر گونه اعمال شنیعی می‌زنند.

وی تأکید کرد: آقانورالدین در زمان حیات خود ملقب به اویس زمان بوده‌اند که برای حفظ شأنیت ایشان باید تخریب حجره‌ها و ساماندهی و زیبا‌سازی مقبره در دستور کار قرار گیرد.
بورقانی‌فراهانی، تأکید کرد: براساس قانون، شهرداری موظف است که این مکان را ساماندهی و برای جلوگیری از حقوق شهروندان اقدامات لازم را انجام دهد.
شهردار منطقه یک اراک در خصوص اقدام شهرداری در زمینه حجره‌ها خاطرنشان ساخت: اطلاع‌رسانی با نصب اخطاریه و بنر در محوطه صورت گرفته است که باید مالکین حجره‌ها رفع خطر کنند که پس از اطلاع‌رسانی صورت گرفته، شهرداری وارد عمل می‌شود.
وی درخصوص مغازه‌های مجاور آرامستان قدیمی اراک اظهارداشت:این محوطه در مسیر تعریض قرار دارد که براین اساس باید اقدام شود و همچنین براساس قانون مشاغل مزاحم که حریم عابرین پیاده را رعایت نمی‌کنند نیز باید منتقل شود.
وی با اشاره به عزم جدی دستگاه قضایی و شهرداری برای تخریب حجره‌ها خاطرنشان‌ساخت: مسایل خلاف شئونات اجتماعی و اخلاقی زیادی در مخروبه‌های این حجره‌ها به وقوع می‌پیوندد که برای رفع این مشکلات، شهرداری به صورت مصرانه قصد فعالیت دارد.

شهرداری منطقه یک اراک با اشاره به مخالفت سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری با تخریب حجره‌ها گفت: سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری با صدور‌نامه‌ای اعلام کرده‌اند که مقبره آقا نورالدین به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است و حجره های اطراف آن هم چون در حریم این اثر هستند نباید تخریب شوند که با رایزنی‌های صورت گرفته، قرار بر این شده است که با مسئولین سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری در محل حضور پیدا کنیم تا مشکل پیش آمده مرتفع شود.
تقی بورقانی‌فراهانی توضیح داد: رایزینی‌هایی با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی صورت گرفته است تا در صورت امکان گورستان قدیمی به فضای سبز تبدیل شود.
وی گفت: در وهله اول باید خطراتی که از لحاظ مسایل اجتماعی دارد از آن مکان رفع شود و در کنار آن به میراث‌فرهنگی محل هم آسیب وارد نشود.
وی تأکید کرد: سازمان اوقاف و امور‌خیریه نیز برنامه‌هایی در جهت بهسازی مقبره آقانورالدین و بقاع متبرکه محل دراد.
بورقانی‌فراهانی با قدردانی از حمایت‌های صورت گرفته عنوان‌داشت: تاکنون شورای اسلامی شهر اراک، دستگاه قضایی و مسئولین حمایت لازم را از این بقعه متبرکه داشته باشد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.