امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آصفری: نظارت چندکشور بی‌طرف به روند مذاکرات‌‌هسته‌ای کمک می‌کند

کد مطلب: 52630 | تاریخ ارسال: 26 فوریه 2013 | چاپ صفحه

نماینده مردم اراک مجلس با ارائه راهکاری جهت پیشبرد بهتر مذاکرات هسته‌ای در آلماتی قزاقستان، گفت: نظارت چندکشورهای بی‌طرف به روند مذاکرات‌‌هسته‌ای کمک می‌کند.

به گزارش مرکزی دیلی، محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در آلماتی، گفت: هرزمان که قرار است نشست ۱+۵ و ایران برگزار شود شاهد گزارشاتی غیر واقعی و بدون سند مدیرکل آژانس درباره فعالیت های قانونی ایران در حوزه انرژی هسته ای هستیم که خود نشانه وجود یک هماهنگی تنگاتنگ میان ۱+۵ و آژانس است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که رویکرد آژانس و ۱+۵ اینچنین باشد این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید ادامه داد: امروز شاهد هستیم که قبل از ارائه بسته پیشنهادی به صورت رسمی از طرف ۱+۵ به ایران، نظرات آنها همچون تعطیلی فوردو در رسانه ها منتشر شده، حال آنکه ابتدا باید این پیشنهادات در نشست رسمی ارائه و پس از به نتیجه رسیدن به رسانه ها اعلام شود.

وی با بیان اینکه ۱+۵ معمولا پس از پایان نشست صحبت‌های خود را تغییر می‌دهند، گفت: زمانی که غربی ها به نوشته های خود اعتمادی ندارند به طور طبیعی رسانه‌ها هم اعتقادی به آنها پیدا نمی‌کنند بنابراین بهتر است برای جلوگیری از اینگونه مشکلات راه حل هایی در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آژانس به دلیل ارائه گزارشات غیر واقعی جایگاه خود را از دست داده است توضیح داد: پیشنهاد می کنیم که چند کشور بی طرف غیر از کشورهای عضو ۱+۵ هم از طرف ایران و هم از طرف مقابل به عنوان داور بر این نشست نظارت کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هر دو طرف مذاکره باید تصمیمات توافقی را بپذیرند افزود: اگر غرب به این اصل پایبند نباشد، باید ادامه مذاکرات را تعلیق کنیم.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.