امروز امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ / Saturday, Jun 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اجرای هدفمندی یارانه ها موجب دلگرمی و امیدواری قشر ضعیف جامعه شد

کد مطلب: 41932 | تاریخ ارسال: 22 می 2012 | چاپ صفحه

یك اقتصاددان گفت: اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها موجب دلگرمی، كاهش فاصله طبقاتی و روحیه امیدواری در قشر ضعیف جامعه به خصوص روستائیان شده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، دكتر ‘جمشید پژویان’ دوشنبه در همایش تحلیل و بررسی اقتصاد ایران كه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراك برگزار شد، افزود: تا قبل از اجرای این قانون افراد ثروتمند جامعه بیشترین استفاده را از یارانه ها داشتند كه این موضوع نابرابری و بی عدالتی را در جامعه باعث می شد.

وی اضافه كرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد كه اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها تغییرات محسوسی در هزینه دهك های بالا و پایین جامعه داشته است.

این اقتصاددان خاطر نشان كرد: این تغییرات به شكلی بود كه هزینه خانوارهای ثروتمند افزایش و در مقابل هزینه خانوارهای فقیر كاهش یافت.

دكتر پژویان ادامه داد: افزایش هزینه ها در گذشته نیز وجود داشت اما با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها بخش بیشتری از این هزینه ها بر عهده ثروتمندان قرار گرفت.

وی بیان كرد: كاهش قاچاق بنزین، قطع واردات گندم و برابری اجتماعی از نتایج اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها است.

این اقتصاددان اضافه كرد: هدفمند كردن یارانه ها شبیه پرنده ای با دو بال است كه یك بال این پرنده دادن یارانه های نقدی است كه به خوبی كار كرده و آثار رفاهی مطلوبی را در جامعه به همراه داشته است.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی تهران بال دیگر این پرنده را حمایت از تولیدات دانست و اظهار كرد: وجود این مهم 100درصد لازم است كه دولت برای تحقق مطلوب تر آن باید بیشتر تلاش كند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.