امروز امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ / Wednesday, Jun 26, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تعیین و اعلام نرخ کرایه اتوبوس‌های خصوصی در شهر اراک

کد مطلب: 41887 | تاریخ ارسال: 22 می 2012 | چاپ صفحه

در جلسه علنی شورای شهر اراک نرخ کرایه اتوبوس‌های بخش خصوصی اتوبوسرانی اراک 100 تا 150 تومان تعیین شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، در جلسه علنی شورای شهر اراک شامگاه دوشنبه مشکلات اتوبوسرانی و افزایش قیمت کرایه اتوبوس های بخش خصوصی در سال جاری  جلوگیری از فعالیت اتوبوس های دودزا بررسی شد.

در این جلسه کرایه اتوبوسهای مسیر دانشگاه فلق، سنجان، ضامنجان و امیریه 150 تومان و مسیرهای دیگر با افزایش 50 درصدی، 100 تومان تصویب شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک در این جلسه هزینه های استفاده هر شهروند از اتوبوس را به طور میانگین براساس کارشناسی های سال گذشته 300 تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر میزان کرایه کمتراست و با توجه به  افزایش هزینه های اتوبوسرانی با حذف یارانه ها، کرایه ها 100 تا 150 تومان در نظر گرفته شده است.
علیرضا بیاتیان افزود: برای مسیرهای بالای 18 کیلومتر کرایه 100 تومان بوده است 150 تومان تعیین شد و برای مسیرهای زیر 18 کیلومتر کرایه 100 تومان تعیین شد.
وی با اشاره به اینکه یارانه ها بخش اتوبوسرانی به طور متمرکز در وزارت کشور و سازمان شهرداری ها تخصیص می یابد افزود: 91 اتوبوسرانی در کشور فعال هستند و آمار اتوبوس های فعال را به صورت ماهیانه به اتحادیه اتوبوسرانی کشور ارسال می کنند و بر اساس آمار ارسالی یارانه های بخش اتوبوسرانی اختصاص می یابد.
وی ملاک عمل اتوبوسرانی را میزان جا به جایی مسافر و سهم حمل و نقل نسبت به سرانه عنوان کرد و افزود: سرانه جابه‌جایی مسافر در کشور به ازای هر دستگاه اتوبوس یک هزار مسافر است که در شهر اراک این میزان به ازای هر دستگاه اتوبوس 1300 نفر است.
در این جلسه مقرر شد شهرداری اراک مبلغ یکصد میلیون تومان جهت تعمیر و تعویض پمپ های سوخت رسانی موتور اتوبوسهای دیزلی حمل و نقل درون شهری به سازمان اتوبوسرانی اراک اختصاص دهد.
گفتنی است در طی هفته گذشته چند تن از رانندگان اتوبوس های بخش خصوصی اراک  با مراجعه به شورای شهر اراک خواستار افزایش کرایه ها با توجه به افزایش تورم و هزینه هایی چون مازاد بیمه، لاستیک، سوخت و قعات یدکی شدند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.