امروز امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ / Wednesday, Jun 26, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


انتقاد رييس كميسيون كشاورزي مجلس از گراني قيمت برخي كالاهاي وارداتي

انتقاد رييس كميسيون كشاورزي مجلس از گراني قيمت برخي كالاهاي وارداتي

کد مطلب: 41885 | تاریخ ارسال: 22 می 2012 | چاپ صفحه

رييس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس، اظهار داشت: ميزان فعلي واردات كالا برخلاف نامگذاري امسال است چرا كه با روند كنوني توليد دچار ضرر خواهد شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عباس رجايي افزود: اميدواريم شعار سال جاري تحت عنوان سال “توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني”، با يك برنامه عملياتي براي تحقق اين شعار در كشور اجرا شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با انتقاد از عملكرد وزارت جهاد كشاورزي با داشتن اختيارات قانوني نسبت به تنظيم تعرفه‌ واردات محصولات كشاورزي، افزود: در حال حاضر قيمت برخي از كالاهاي وارداتي از جمله شكر گرانتر از توليدات داخلي است.

رييس كميسيون كشاورزي مجلس ادامه داد: با توجه به توليد علوفه از محصولات جانبي قند و شكر در صورت واردات شكر، حوزه دام و طيور نيز به خطر خواهد افتاد.

وي زيان ديدن سيستم حمل و نقل كشور را يكي ديگر از آثار واردات كالاهاي اساسي دانست و عنوان كرد: به اندازه كافي در كشور محصول كشاورزي داريم كه بتواند پاسخگوي توليدات باشند.

وي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر شاهد اين هستيم كه اقدامات عملياتي مناسبي در خصوص توليد ملي صورت مي‌گيرد، افزود: تنها راهكار حمايت از توليد ملي، توجه به بخش كشاورزي است چرا كه در حال حاضر با توجه به تحريم‌هاي اقتصادي اين بخش كشاورزي است كه مي‌تواند در تحقق استقلال كشور كمك نمايد.

وي با اظهار تاسف از نوسانات تعرفه‌اي در بخش واردات محصولات كشاورزي، ادامه داد: گاهي به بهانه‌هاي تنظيم بازار يا به بهانه توليد داخل و به بهانه صادرات محصولات كشاورزي شاهد صفر شدن تعرفه‌هاي وارداتي در بخش كشاورزي مي‌باشيم كه اين موضوع آثار مخرب زيادي به دنبال دارد.

به گفته رييس كميسيون كشاورزي مجلس، كاهش 180 هزار هكتاري چغندرقند در سال 85 به 50 هزار هكتار در سال 87 و كاهش 87 هزار نفر چغندركار به 27 هزار و 500 نفر، يكي از اثرات سياست اقتصادي واردات شكر در سال 85 بوده است.

رجايي با تاكيد بر اينكه بايد در سياست‌هاي اقتصادي كشور به ويژه در بخش كشاورزي شاهد ثبات باشيم، از تدوين سند توسعه بخش كشاورزي خبر داد و افزود: با تدوين اين سند تركيب محصولات اصلي كشور در بخش كشاورزي تعريف خواهد شد.

وي چغندر قند و نيشكر را يكي از محصولات اساسي در سند توسعه بخش كشاورزي ذكر و تصريح كرد: براساس اين سند و در افق 1404 پيش‌بيني مي‌كنيم كه سطح زير كشت چغندرقند به بيش از 250 هزار هكتار افزايش يابد.

وي با اشاره به اينكه در سال گذشته 3000 ميليارد تومان از صندوق توسعه ملي براي توسعه بخش كشاورزي اختصاص يافت، از توزيع نشدن اين اعتبار انتقاد و عنوان كرد: در سال جاري 4000 ميليارد تومان از محل صندوق توسعه ملي نيز به بخش كشاورزي اختصاص خواهد يافت كه با مبلغ سال گذشته، شاهد جهش در اين بخش خواهيم بود.

رييس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس از افزايش 4000 ميليارد توماني سرمايه بخش كشاورزي در سال جاري خبر داد و يادآور شد: در سال جاري بالغ بر 2000 ميليارد تومان به سرمايه صندوق توسعه بخش كشاورزي افزوده خواهد شد.

رجايي با بيان اينكه در نظر داريم صنايع تبديلي كشاورزي را به بخش كشاورزي اضافه كنيم، بيان داشت: در صورت تحقق اين امر صنايع تبديلي كشاورزي از معافيت‌هاي بخش كشاورزي بهره‌مند خواهند شد.

وي بر ضرورت حمايت دولت در بحث كشاورزي با اختصاص يارانه به اين بخش تاكيد كرد و گفت: از دولت تقاضا داريم كه فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها را در بخش كشاورزي اجرا نكند چرا كه اين بخش دچار ضررهاي زيادي شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.