امروز امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ / Wednesday, Jun 26, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



توضیحات سلیمی درباره تأثیر اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها بر آموزش و پرورش

کد مطلب: 41872 | تاریخ ارسال: 22 می 2012 | چاپ صفحه

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اثرات اجرایی شدن فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در نظام آموزش و پرورش کشور را تشریح کرد.

به گزارش مرکزی دیلی ، علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه نباید اجرای فاز دوم هدفمند‌ کردن یارانه‌ها آموزش و پرورش را دچار مشکل کند، تصریح کرد: باید از طریق سرانه مدارس هزینه‌های مربوط به انرژی، آب، برق و گاز تأمین شود تا مشکلاتی برای مردم پیش نیاید.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنگامی که هدفمند‌ کردن یارانه‌ها اجرایی شود هزینه تمام‌شده حامل‌های انرژی در مدارس افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و به طور قطع آموزش و پرورش در این راستا با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

به پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سال گذشته توجه نشد

وی افزود: همین مسئله موجب شد تا سال گذشته در صحن مجلس پیشنهاد مستثنی شدن آموزش و پرورش را مطرح کنیم که البته رأی نیاورد ولی همین که این پیشنهاد از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داده شد نشانگر این است که توجه جدی به این موضوع وجود داشت به همین دلیل می‌توان گفت که هدفمند کردن یارانه‌ها ممکن است تأثیراتی منفی بر آموزش و پرورش داشته باشد.

این نماینده مجلس هشتم بیان کرد: از سوی دیگر به دلیل اینکه به دولت اجازه دادیم تا ۲۰ درصد وجوه حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها را برای پوشش هزینه‌های خود به مصرف برساند دولت می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و با نگاه جدی به آموزش و پرورش، بخشی از این هزینه‌های اضافی را تأمین کند.

سلیمی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند هزینه سرویس ایاب و ذهاب فرزندان خود را تأمین کنند، گفت: با هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت‌ها به یک‌‌باره جهش جدی پیدا می‌کند به همین دلیل نگران این مسئله هستیم که چگونه می‌‌توان این موضوع را ساماندهی کرد.

هدفمند کردن یارانه‌ها در افزایش هزینه تمام‌شده اقلام آموزشی مؤثر است

وی افزود: البته ۵۰ درصدی که بین مردم بازتوزیع می‌شود وجود دارد ولی باید گفت این مبلغ برای هزینه‌های معمول و متعارف خانواده است و برای تأمین هزینه‌های مربوط به آموزش و پرورش در خانواده‌ها مبلغی در نظر گرفته نشده است به همین دلیل لازم است تا حدودی در این راستا با جدیت و دقت برخورد کرد.

عضو فراکسیون بیداری اسلامی مجلس با بیان اینکه برخی خانوارهای فقیر و متوسط امروز در تهیه اقلام آموزشی از قبیل کتاب‌های درسی و کمک ‌آموزشی، دفتر و خودکار با مشکلاتی مواجه هستند، ادامه داد: با هدفمند کردن یارانه‌ها هزینه تمام‌شده این‌گونه اقلام آموزشی تا حدودی افزایش می‌یابد.

هدفمند کردن یارانه‌ها هزینه تولید را در کشور افزایش می‌دهد

سلیمی با اشاره به افزایش هزینه نگهداری ساختمان‌ مدارس به عنوان یکی از آثار منفی هدفمندکردن یارانه‌ها بیان داشت: با توجه به اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها به طور غیر مستقیم، هزینه تولید را در کشور افزایش می‌دهد در نتیجه ممکن است حتی در موارد دیگر نیز هزینه‌های مازادی را بر آموزش و پرورش تحمیل کند که باید مد نظر قرار گیرد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: تمامی این موارد قابل پوشش است به شرط آنکه در اجرا و نوشتن آیین‌نامه‌ها برنامه‌ریزی جدی، دقیق، منضبط، همه‌جانبه و جامع وجود داشته باشد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.