امروز امروز : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / Monday, Jul 08, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اختصاص 200 میلیون ریال جهت اجرای طرح «مدارس مروج سلامت» در سال 91

کد مطلب: 40472 | تاریخ ارسال: 15 آوریل 2012 | چاپ صفحه

با هدف فرهنگ‌سازی در راستای اجرای طرح مدارس مروج سلامت در 200 مدرسه استان مرکزی طی سال جاری، مبلغ 200 میلیون ریال به معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی تخصیص یافت.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ – منطقه مرکزی، ابوالقاسم نصرالهی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات استانداری برگزار شد، وظیفه معلمان را در راستای تربیت و تعلیم سرمایه‌های انسانی و آینده‌سازان این مرز و بوم بسیار سنگین دانست و بر لزوم تکریم و تجلیل این قشر تأکید کرد.

وی با بیان اینکه تکریم معلمان وظیفه تمامی اقشار جامعه است، تصریح کرد: یکی از نکاتی که همیشه باید مورد توجه معلمان قرار گیرد آن است که معلمی براساس آموزه‌های مذهبی اسلام شغل انبیاء الهی است و براین اساس، معلمان موظفند تمامی تلاش خود را در مسیر تعلیم و تربیت آینده‌سازان این کشور به کار گیرند و البته تمامی اقدامات آنان باید براساس آموزه‌های دینی صورت بگیرد.

نصرالهی در ادامه، تعامل دانشگاه علوم پزشكی اراك و آموزش و پرورش استان را بسیار مناسب و درخور عنوان کرد و افزود: برای ایجاد شتاب بیشتر در حوزه فعالیت‌های مدارس مروج سلامت، نیازمند تعامل مثبت هرچه بیشتر در این حوزه هستیم.

وی همچنین اجرای نظام جدید 3-3-6 را دارای اهمیت ویژه در حوزه آموزش کشور دانست و گفت: اجرای موفق این نظام در گرو تلاش تمامی دست‌اندرکاران این حوزه و همکاری و هماهنگی آنان در اجرای دستورالعمل‌ها و برنامه‌های تدیون شده است.

به گزارش ایسنا، سیف‌الله کریم‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح 3-3-6 در سال تحصیلی جدید گفت: در مقطع ابتدایی برای اجرای کامل این نظام و رسیدن به وضع مطلوب در حوزه نیروی مورد نیاز، با کمبود یک‌هزار و 510 نفر و در حوزه فضا با کمبود 86 کلاس روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: برای تأمین نیروی مورد نیاز، برآورد نیروهای آموزشیار نهضتی 110 نفر، پیش بینی بکارگیری نیروهای بازنشسته 36 نفر، بکارگیری داوطلب و مازاد راهنمایی و متوسطه 243 نفر، بازگشت نیرو از سایر دوره‌ها 75 نفر، بکارگیری از طریق حق‌التدریس شاغلین و نوبت دوم عوامل رسمی و پیمانی 700 نفر، تربیت معلم 150 نفر، بکارگیری سرباز معلم 90 نفر و بکارگیری قرارداد کار معین 106 نفر در نظر گرفته شده که در مجموع نیاز یک‌هزار و 510 نفری ما برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند.

کریم‌زاده همچنین با بیان اینکه کل مدارس ابتدایی ما یک‌هزار و 46 مدرسه است که 243 باب از این تعداد دارای مشکل فضا هستند اظهار کرد: این مشکل به طرق مختلف مدیریت شده و همچنین بخشی از آن نیز با همکاری اداره کل نوسازی مدارس تا مهرماه برطرف خواهد شد.

در ادامه این جلسه مهدی دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی به تشریح طرح مدارس مروج سلامت پرداخت و با بیان اینکه استان مرکزی موظف است در سال جاری 200 مدرسه را تحت پوشش این طرح قرار دهد، گفت: در سال 89، 14 مدرسه و در سال گذشته 50 مدرسه تحت پوشش این طرح درآمده‌اند.

وی با اشاره به وجود چالش‌های مختلف زیست‌محیطی و مشکلاتی که در حوزه ارتقای سلامت گریبانگیر کشورها شده است تصریح کرد: طرح مدارس مروج سلامت طرحی بین‌المللی است و با ایجاد این مدارس، نظامی برای ارتقای سلامت در جامعه ایجاد می‌شود که دانش آموزان و اولیا در آن مشارکت دارند و در راستای دستیابی به اهدافی همچون افزایش اعتماد به نفس و دستیابی به سلامت کامل فعالیت می‌کنند.

دمنه افزایش اعتماد به نفس، دستیابی به سلامت کامل و استمرار رفتارهای بهداشتی در طول دوران زندگی را از اهداف کلی این طرح عنوان کرد و گفت: بهبود شرایط فیزیکی، افزایش مشارکت دانش آموزان و بهبود الگوی تغذیه دانش‌آموزان از اهداف اختصاصی اجرای این طرح است.

وی تعداد دانش آموزان تحت پوشش این طرح در سال گذشته را 13 هزار و 500 نفر عنوان کرد و گفت: در اجرای کامل این طرح با مشکلاتی همچون کمبود اعتبار، کمبود نیروی انسانی و کمبود فضاهای فیزیکی مواجه هستیم.

گفتنی است، در این جلسه اختصاص 20 میلیون تومان جهت فرهنگ‌سازی، تبلیغات و برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه اجرای این طرح به تصویب رسید.

همچنین با توجه به نزدیک شدن روز معلم و برگزاری جشن‌های مربوط به این روز، اختصاص 600 میلیون ریال جهت تقدیر از معلمان برتر استان که در سطوح مدرسه، منطقه، استان و کشور معرفی می شوند نیز به تصویب اعضای شورا رسید.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.