امروز امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / Friday, Jul 05, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



رجایی : برخی هیاهوها برای آزادسازی واردات شیر خشک است

کد مطلب: 40399 | تاریخ ارسال: 13 آوریل 2012 | چاپ صفحه

عباس رجایی بخشی از فضاسازی کارخانه های لبنی در مورد قیمت شیر و لبنیات را ناشی از ممنوعیت واردات شیر خشک دانست و گفت: بخشی از فضاسازی کارخانه های لبنی در مورد قیمت شیر و فرآورده های لبنی برای فشار به دولت جهت آزاد کردن واردات شیر خشک است.

به گزارش مرکزی دیلی ، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت: بخشی از این فضاسازی ها از آن جهت است که دولت مجبور شود واردات شیر خشک را آزاد اعلام کرده و کارخانه ها به جای خرید شیر خام از دامداران به سراغ شیر خشک بروند و دردسر کمتری را متحمل شوند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه دامداران مظلوم واقع شده اند، اظهار داشت: باید قیمت شیر خام به گونه ای تعیین شود که حداقل هزینه های تولید به اضافه سود عادلانه ای را برای دامداران تأمین کند.

وی با تأکید بر اینکه شیوه اعمال شده در مورد قیمت شیر خام تعادلی را در مورد این محصول ایجاد نکرده است، افزود: زمانی که قیمت علوفه به صورت جهشی رشد می کند طبیعی است که قیمت شیر خام نیز باید متناسب با آن تغییر کند.

رجایی تأکید کرد: این موضوع که قیمت علوفه افزایش پیدا کند اما قیمت شیر خام هیچ تغییری نکند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه ارائه شیر و محصولات لبنی با قیمت پایین تر به مصرف کننده همواره مد نظر نمایندگان مجلس بوده است، گفت: اگر قرار است شیر و فراورده های لبنی با قیمت پایین تری به دست مصرف کنندگان برسد دولت باید فکری در مورد مابه التفاوت قیمت خرید شیر خام از دامداران و قیمت واقعی این محصول بکند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی بهترین راه حل این است که ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت شیر خام به صورت یارانه ای به دامداران پرداخت شود تا این قشر تولید کننده شیر را به قیمت ارزان تری در اختیار کارخانه های لبنی قرار دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تحت فشار گذاشتن دامداران برای فروش شیر خام به قیمت پایین نتایج مطلوبی ندارد، اظهار داشت: این موضوع باعث می شود دامداران گاوهای شیری خود را روانه کشتارگاه ها کنند که خسارات سنگینی را برای کشور به دنبال دارد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.