امروز امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / Friday, Jul 05, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



پرداخت بیش ازچهارمیلیاردریال یارانه بلاعوض به كشاورزان استان مركزی

کد مطلب: 40321 | تاریخ ارسال: 10 آوریل 2012 | چاپ صفحه

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی استان مركزی گفت: چهار میلیارد و 300 میلیون ریال یارانه بلاعوض به منظور ارتقا بهره وری فعالیت های كشاورزی این استان به بهره برداران پرداخت شد.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘محمدرضا خالقی اردهالی’ عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اعتبار برای انجام عملیات خاك ورزی حفاظتی و خرید ادوات در استان مركزی پرداخت شده است.

وی اظهار كرد: كاربرد روش های خاك ورزی حفاظتی موجب 15 درصد كاهش هزینه و انرژی، افزایش عملكرد و امكان كشت به موقع برخی محصولات استراتژیك شده و وسایل خاك ورزی برای مخلوط كردن سطحی، سریع و شدید بقایا، آماده سازی بستر بذر، مخلوط كردن كودهای مایع و جامد مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی استان مركزی بیان كرد: از ابتدای شروع این طرح 18 هزار و 700 هكتار از اراضی استان مركزی تحت پوشش عملیات خاك ورزی حفاظتی قرار گرفته است.

خالقی یادآور شد: اعتبار مذكور برای خرید ادوات الگویی و طرح توسعه توسط اداره مكانیزاسیون سازمان جهاد كشاورزی استان و پس از تصویب در كارگروه مربوطه به صندوق معرفی و به متقاضیان پرداخت شده است.

وی توضیح داد: در طرح خرید ادوات الگویی 85 درصد هزینه توسط صندوق و 15 درصد به صورت خودیاری متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی استان مركزی خاطر نشان كرد: ارتقای بهره وری فعالیت های كشاورزی شامل خاك ورزی ، عملیات حاصلخیزی خاك، كود سبز و مدیریت بقایای گیاهی از اهداف اجرای طرح جامع كشاورزی حفاظتی است كه توسط این صندوق اجرایی شده است.

خالقی اضافه كرد: 118 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار برای اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار شامل سنترپیوت، كلاسیك ثابت و قطره ای سال گذشته توسط این صندوق به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در بخش آبیاری مزارع از ابتدای طرح تامین اعتبارات بلاعوض تاكنون، چهار هزار و 552 هكتار از اراضی این استان با پرداخت 50 تا 85 درصد هزینه ها زیر پوشش قرار گرفتند.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی استان مركزی عنوان كرد: پرداخت 31 میلیارد و 214 میلیون ریال تسهیلات برای خرید جو داخلی و واردات، گوسفند داشتی و تولید یكهزار و 200 تن كنسانتره از اقدامات سال گذشته این صندوق در حوزه دام بوده است.

خالقی تاكید كرد: همچنین مبلغ 19 میلیارد ریال تسهیلات بابت خرید ذرت و سویا به بخش طیور پرداخت شده كه عاملیت خرید و توزیع آن با اتحادیه مرغداران استان مركزی است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.