امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


تراژدی تعطیلی کارخانه قند شازند

تراژدی تعطیلی کارخانه قند شازند

کد مطلب: 27530 | تاریخ ارسال: 2 آگوست 2011 | چاپ صفحه

به گزارش مرکزی دیلی ، وبلاگ ” نامه شهرستان شازند ” درباره تعطیلی این کارخانه چنین نوشت :

هیچکس فکر نمی کرد کارخانه قند شازند، و به تعبیری دیگر قدیمی ترین کارخانه استان مرکزی، چنینکارخانه قند شازند(http://www.shazand862.blogfa.com/) سرنوشت  ناپسندی پیدا کند. کارخانه ای که در سال1317 شمسی  فعالیت خود را آغاز کرد و در کشور موجب مشهور شدن شازند شد، یکباره  در 21 بهمن 1389 خطوط تولید آن متوقف شد و تعطیل گردیده است.

شاید در غیاب تدبیر، تقدیری در کار بوده است. تا با تعطیلی کارخانه قند شازند، حدود 300نفر از پرسنل آن ناخواسته بیکار شوند. به شیوه های مختلف بازخرید و با کارخانه تسویه حساب کنند.

یک منبع خبری موثق در گفتگو با خبرنگار نامه شازند می گوید: همزمان با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، هزینه های این شرکت به صورت تصاعدی بالا رفت. بطوریکه هزینه گاز از 65 میلیون تومان در ماه به حدود 170 میلیون تومان، هزینه برق از ماهی حدود 3 میلیون تومان به 9 میلیون تومان افزایش یافت و در کنار اینها، سوخت مازوت مورد استفاده  این شرکت  نیز از لیتری 98 ریال به 2000 ریال افزایش یافت.

این منبع مطلع افزود: 300 نفر کارکنان بیکار شده  به صورت پیمانی، قراردادی و روزمزد با شرکت همکاری می کردند و شرکت برای تسویه حساب، حدود 12 میلیارد ریال رویهم به آنان پرداخت کرده است.

او می گوید: در حال حاضر 89 کارمند باقیمانده این شرکت روزانه به سرکار مراجعه می کنند و حقوق ماهانه خود را نیز دریافت می کنند. اما کارخانه هیچگونه تولیدی ندارد و تعطیل کامل است. کارکنان امید دارند تا تکلیف آنها در آینده روشن شود و با از سرگیری فعالیت کارخانه، چراغ  این کارخانه روشن بماند و بارقه امید در د ل کارکنان زنده نگه داشته شود.

 بر پایه این گزارش واردات بی رویه شکر با نرخ پایین توسط رانت خواران که به موضوع سلطان شکر در ایران مشهور شده، به عنوان عامل دیگری موجب گردیده است، تا این کارخانه نتواند به حیات خود ادامه دهد و چرخه تولید آن در بهمن ماه سال 1389 از حرکت بازایستاد و فعالیت آن پس از 73 سال  بطور کامل متوقف شود.

جالب این است که در شش ماه گذشته مسئولان شهرستان شازند بخاطر جلو گیری از سوء استفاده عوامل استکبار جهانی و ایادی داخلی آنها!! مردم را نامحرم تشخیص داده و اجازه نداده اند این خبر رسانه ای شود تا لااقل افکار عمومی و دلسوزان شهرستان برای این معضل طرحی و فکری ارائه دهند.

مردم شهرستان شازند حالا متوجه می شوند، چه سکوتی بر شهرستان آنها حکمفرما است. کسی صدای آنها را طنین انداز نمی کند. مردم را از خطراتی که تهدید می کند، آگاه نمی سازند،  300نفر در قدیمی ترین کارخانه شهرستان شازند بیکار می شوند، آب آز آب تکان نمی خورد، اما اگر یک نفر را به صورت موقتی نیز در جایی مشغول کار کنند، همه دنیا باید مطلع شوند.

 امید می رود مدیران کارخانه قند شازند و دلسوزانی که صادقانه  به مردم شهرستان عشق می ورزند در این باره اطلاع رسانی کنند، انشاءا… دشمن !! از این سوء مدیریت، بهره ای نخواهد برد.

شایان گفتن است کارخانه قند شازند در شهر شازند واقع در 33 کیلومتری جنوب غربی اراک واقع است. این کارخانه در سال 1317 شمسی در زمینی به مساحت 28.5 هکتار و زیربنای 17.75 هکتار بمنظور تولید 600 تن قند وشکر در 24 ساعت ایجاد شده است. این کارخانه وابسته به بنیاد مستضعفان است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.