امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



درد دلهاي اعضاي شوراي شهر اراك از مشكلات استان

کد مطلب: 18072 | تاریخ ارسال: 19 دسامبر 2010 | چاپ صفحه

رییس شورای شهر اراک گفت: انتخاب شهرداران توسط مردم در واقع تیر خلاصی است به پیکره شوراها که نمایندگان مجلس باید با این طرح مخالفت کنند.

به گزارش مركزي ديلي و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، زینت‌السادات کریمی در جلسه مشترک اعضای شورای شهر اراک با سید احمد لطفی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: با بیان این مطلب افزود: شوراها تاکنون بخش قابل توجهی از بار مسوولیت دولت را کم کرده‌اند که بر این اساس باید با دست باز در جهت فعالیت‌های خود ادامه دهند و نمایندگان مجلس نیز باید حمایت‌های لازم را از شوراها داشته باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک هم در این دیدار گفت: مشکلات درمانی اراک به حد انفجار رسیده است که باید در زمینه رفع این مشکلات فکر اساسی شود.

اشرف بهادری افزود: باید با احداث بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی زمینه برای رفع مشکلات درمانی شهر اراک هرچه سریع‌تر فراهم شود.

وی بیان کرد: تخصیص اعتباراتی که برای شهر اراک در نظر گرفته شده است مربوط به میراث فرهنگی و آثار باستانی نیست که دراین زمینه نیز نمایندگان مجلس باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند تا شرایط برای احیا و مرمت آثار باستانی فراهم شود.

این مقام مسوول با اشاره به بازار تاریخی شهر اراک عنوان کرد: در حال حاضر بازار تاریخی شهر اراک در حال تخریب است که باید در بودجه‌ریزی اعتبارات لازم در این راستا نیز دیده شود.

بهادری گفت: باید مجتمع فرهنگی و ورزشی بانوان با پیگیری‌های نمایندگان آماده بهره‌برداری شود.

رییس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای شهر اراک در خصوص سفر دور سوم هیات دولت به استان مرکزی عنوان کرد: شورای شهر اراک می‌توانست به صورت جامع مشکلات شهر اراک را به استحضار هیات دولت برساند که متاسفانه در جلسات با هیات دولت اعضا نتوانستند حضور بهم رسانند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک نیز دراین جلسه گفت: نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی باید تعامل و ارتباط بیشتری با اعضای شورای شهر داشته باشند.

فریبا آباقری، با بیان این مطلب افزود: بسیاری از مشکلات شهر اراک به مجلس نمی‌رسد و ارائه نمی‌شود که این امر سبب می‌شود تا جهت رفع مشکلات شهر اراک نتوان اقدامات لازم را انجام داد.

وی با اشاره به تغییر نام پتروشیمی اراک توضیح داد: نماینده یکی از شهرهای همجوار، پتروشیمی را تغییر نام داد در حالی که نمایندگان مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در این رابطه سکوت کردند.

رییس شورای شهرستان اراک گفت: هم‌گرایی و اتحاد در میان مدیران و مسوولین شهر اراک امر مهمی است که باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

رضا یوسفی‌تبار، در جریان دیدار اعضای شورای شهر اراک با سیداحمد لطفی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب افزود: توقع این است که نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی در جهت تقویت شوراها عملکرد مطلوب‌تری داشته باشند و به تقویت جایگاه این نهاد مردمی بپردازند.

وی با اشاره به وجود برخی از قوانین در حوزه عملکردی شهرداری‌ها گفت: متاسفانه برخی از این قوانین عملا سدی در مقابل عملکرد شهرداری‌ها در جهت عمران و آبادانی شهر می‌شوند.

این مقام مسوول خواستار افزایش تعامل در میان مسوولان استان مرکزی شد و افزود: هم‌گرایی و اتحاد نتایج بسیار مطلوبی را به همراه می‌آورد که ثمره آن نیز به مردم خواهد رسید.

رییس کمیسیون فنی وعمران شورای شهر اراک ادامه داد: واگرایی نه تنها نتیجه مطلوبی به همراه ندارد بلکه سبب می‌شود تا در جهت خدمات‌رسانی به مردم نتوان اقدامات لازم را اجرایی کرد.

رضا یوسفی‌تبار با انتقاد از عدم اجرایی شدن طرح کاهش آلودگی هوای اراک بیان کرد: طرح کاهش آلودگی هوای اراک با پیشرفتی روبرو نبوده است که نمایندگان باید پیگیر اجرایی شدن این طرح باشند.

این مقام مسوول یکی از مشکلات شهر اراک را حوزه بهداشت و درمان برشمرد و افزود: در جهت رفع این مشکل باید پیگیری‌های لازم از سوی نمایندگان مجلس صورت گیرد تا بتوان به حل این مشکل کمک کرد.

یوسفی‌تبار با انتقاد از طرح برخی از نمایندگان مجلس جهت انتخاب شهرداران توسط مردم گفت: این طرح بدون شک سبب تضعیف جایگاه شوراها می‌شود که نباید مورد تصویب قرار گیرد.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر اراک نیز دراین دیدار گفت: بسیاری از مدیران و مسوولان شهر اراک از استان‌های همجوار هستند که این امر مناسب نیست.

محمدحسن احمدی، با بیان این مطلب افزود: سولفات سدیم و دیگر منابع شهر اراک در حال استخراج است در حالی که منافعی از بابت این منافع به شهر اراک نمی‌رسد.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی مشکلات زیادی در شهر اراک وجود دارد که باید در جهت رفع این مشکلات اقدامات لازم صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اسناد و مدارکی که موجود است از تیرماه سال‌جاری پیگیر انتقال تیم فوتبال نفت تهران به اراک بودم.

http://markazi.isna.ir//Files/News/Image/13899/4821.jpgبه گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، سیداحمد لطفی در جلسه علنی شورای شهر اراک، با بیان این مطلب افزود: در رابطه با مشکلات شهر اراک بر اساس اسناد، تاکنون 11 سوال از وزرا و همچنین سوالاتی پیرامون انتقال خطوط لوله از وزیر نفت داشته‌ است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده از سوی خود توضیح داد: پیرامون دانشگاه صنعتی و همچنین مشکلات بهداشت و درمان نیز پیگیری‌های لازم را از وزرا داشته‌ام.

لطفی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه طرح کاهش آلودگی هوای اراک بیان کرد: بر این اساس پیشنهاد 50 میلیارد تومان را ارائه کردم.

وی تاکید کرد: اظهارات را بر اساس مستندات ارائه می‌کنم و اگر کسی چنین مستنداتی در زمینه کارهای انجام شده دارد آنها را ارائه کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خصوص دیگر اقدامات انجام داده در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مکاتبه‌ای در خصوص ورود ماشین‌آلات کارکرده داشتیم که مشکلاتی را برای کارخانه هپکو بوجود آورده بود و همچنین از 4ماه پیش پیگیر انتقال تیم فوتبال نفت تهران به اراک بودم.

وی در خصوص کارخانه آلومینیوم اراک بیان کرد: بنایی بر تخریب و تعدیل نداریم و بر این اساس پیشنهاد اصلاح زیست محیطی کارخانه آلومینیوم را به رییس جمهور ارائه داده‌ام که مورد تایید مقام عالی دولت نیز رسیده است.

لطفی توضیح داد: در تمام کشورهای توسعه یافته دنیا نیز کارخانجات در وسط شهر قرار دارد که براین اساس باید اصلاح زیست محیطی در این کارخانه صورت گیرد تا زمینه اشتغال کارگران آن نیز فراهم باشد.

نماینده مردم اراک کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا باید زمینه‌چینی شود صنعت مادر آلومینیوم در اراک از بین برود در حالی که تنها 27 الی 28 درصد آلودگی هوای شهر اراک مربوط به کارخانه آلومینیوم است و چرا اعلام نمی‌شود که باقی این آلودگی مربوط به کجاست؟

لطفی ادامه داد: چرا باید بخشی قابل توجهی از صنعت آلومینیوم اراک به کاشان منتقل شود؟

وی گفت: به جای اینکه کارخانه آلومینیوم بسته شود و کارگران بیکار شوند باید راهکارهای مناسب در زمینه رفع مشکل این کارخانه ارائه شود.

این مقام مسوول تاکید کرد: صنعت شهرستان اراک در گذشته رتبه دوم کشور را دارا بوده است در حالی که در طی سال‌های اخیر به رتبه‌های پنجم الی ششم نزول داشته است.

لطفی در خصوص اعتبارات جذب شده در زمینه سدکمال صالح تاکید کرد: با تلاش‌هایی که انجام شد موفق شدیم 144 میلیارد تومان در 2 سال گذشته برای تکمیل سد کمال صالح اعتبار بگیریم تا هرچه سریع‌تر زمینه افتتاح این پروژه عظیم فراهم شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از اقدامات انجام داده توسط خود را پیگیری گازرسانی به روستاهای استان مرکزی برشمرد وافزود: دراین زمینه موفق شدیم زمینه گازرسانی به روستاهای زیادی را با پیگیری‌های فراوان فراهم کنیم که اسناد آن نیز موجود است.

وی با انتقاد از حضور مدیران غیر بومی در شهرستان اراک عنوان کرد: درد بی‌درمان شهر اراک این است که بچه‌های اراک در کل کشور مناصب بالا می‌گیرند ولی در شهر خودشان مسوولیت مناسب ندارند.

این مقام مسوول تصریح کرد: این خیانت به شهر اراک است که با وجود نیروهای تحصیل‌کرده و بومی، از مناطق دیگر مدیر برای اراک آورده شود.

لطفی در اعتراض به اتاق فکر استاندار مرکزی تصریح کرد: وقتی اتاق فکر معرفی شد اعتراض صریح خود را به استاندار مرکزی اعلام کردم.

این نماینده مجلس اعتقاد دارد: باید نیروهای ارزشی، فهیم و تحصیل‌کرده جایگزین نیروهای ناکارآمد شوند و این نیروی ناکارآمد هر که باشد فرقی نمی‌کند باید جای خود را به نیروهای متخصص و ارزشمند بدهند.

سیداحمد لطفی ادامه داد: زمان آن گذشته است که شخصی سر خود را به دیوار بکوبد و بگوید که فلان کس زده است، این اتفاقات در دوره ششم مجلس مد بود و فردی از این طریق از حوزه انتخابیه اراک وارد مجلس شد و در حال حاضر دیگر سوخته است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.