- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

مرعشی: روحانی ایران و ارزشهای ملت ایران را از نابودی نجات داد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ˈ حسین مرعشیˈ عصر سه شنبه در جمع اعضای جریان ها و گروههای اصلاح طلب استان مرکزی در اراک افزود: پیروزی روحانی در انتخابات به سختی حاصل شد و شبیه یک معجزه کشور را نجات داد.

وی اضافه کرد : نباید با حضور کمرنگ در عرصه مشارکت سیاسی، زمینه ورود سلیقه های تنگ نظرانه به مجلس آینده فراهم شود.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: معتقدیم که فعالیت سیاسی و دموکراسی بدون حضور احزاب معنایی نخواهد داشت چرا که احزاب بازوان قدرتمند تعیین ساختار سیاسی یک جامعه محسوب می شوند.

مرعشی بیان کرد: احزاب سیاسی چه اصلاح طلب چه اصولگرا باید تمام قد با همه قوا و توان خود در انتخابات آتی پیش رو حضور پیدا کنند ، چرا که حضور قدرتمندانه و پر شور احزاب زمینه رقابت سالم را فراهم می کند.

وی، شعار حزب کارگزاران سازندگی را توجه به منافع ملی و تمرکز بر وحدت عنوان کرد و افزود: این حزب استراتژی مشخصی برای انتخاب مجلس دارد و از همه ظرفیتهای خود برای تحقق آرمانهای جبهه اصلاحات بهره خواهد برد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت گفت: هر حزب را باید بر اساس آرمانهایش شناخت و این امر حیاتی باید در فرهنگ سیاسی کشورنهادینه شود.

وی اظهار کرد: هیچ حزبی به تنهایی نمی تواند در کشور حیات سیاسی و اجتماعی خود را حفظ کند و باتوجه به تعدد مخاطبان هر حزب ، اجماع می تواند حزبهای مختلف با گرایش نزدیک به هم را تلفیق کند.

مرعشی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: مشارکت احزاب و گروههای سیاسی در تصمیم گیری های مختلف در کشورهای توسعه یافته به وضوح قابل مشاهده است .

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت گفت: چطور انتظار مشارکت و تکلیف سیاسی از مردم داریم در حالی که هنوز سازمان دهی سیاسی مناسبی پیش بینی نکرده ایم.

مرعشی با بیان اینکه تاریخ اروپا نشان می دهد که دموکراسی بدون حزب استمرار حیات نخواهد داشت، افزود: احزاب قدرتمند و صالح می توانند در افزایش آرا و عقاید اکثریت و اقلیت کشور تاثیرگذار باشند.

او افزود: برای عبور از مشکلات و عقب ماندگی های اقتصادی و سیاسی کشور باید زمینه اعتماد مردم به احزاب را تقویت کنیم.

***نشست مطبوعاتی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران همچنین در ادامه این نشست با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر استراتژی حزب کارگزاران در انتخاب مجلس آینده گفت: حزب کارگزاران همگام با دیگر احزاب اصلاح طلب در جهت تحقق آرمانهای جبهه اصلاحات قدم خواهد گذاشت که برای توسعه و تعمیق این هدف، شاخه های حزب در همه استانها فعال خواهند شد.

مرعشی ادامه داد: شاخه های حزب کارگزاران سازندگی هم اینک در ۱۴ استان کشور فعال است و پیش بینی می شود ظرف سه ماه آینده همه استانهای کشور فعالیت حزبی خود را آغاز کنند.

مرعشی در خصوص نقش احزاب در کشور اضافه کرد: احزاب باید خود را مکمل نظام سیاسی کشور بدانند و در این مسیر تلاش مضاعفی پیشه کنند.

وی افزود: برای افزایش میزان مشارکت سیاسی در کشور باید نقش احزاب را جدی گرفت و در این مسیر از همه ظرفیتها استفاده کرد.

در این آیین اعضای ۱۷ نفره جدید حزب کارگزاران استان مرکزی به صورت رسمی معرفی و ˈعزت الله صداقت فرˈ به عنوان رئیس، ˈاکبر چمنیˈ به عنوان دبیر و ˈمجید درویشˈ به عنوان نایب رئیس این حزب در این استان انتخاب شد.

دیدار با آیت الله ˈ قربانعلی دری نجف آبادی ˈ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از دیگر برنامه های سفر مرعشی به اراک بود.