- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

دری نجف آبادی: همگامی احزاب با سیاست های دولت، نشاط اجتماعی را به دنبال دارد

به گزارش مرکزی دیلی، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز سه شنبه در جمع اعضای حزب کارگزاران سازندگی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: برقراری امنیت و آرامش اجتماعی مهمترین وظیفه دولت محسوب می شود، بنابراین همه احزاب مختلف در جامعه باید از بازی های سیاسی پرهیز کرده و راه را برای موفقیت دولت در ایجاد رضایت اقشار مختلف جامعه هموار کنند.

وی ادامه داد: احزاب سیاسی که در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسیر قانون اساسی گام برمی دارند بازوان پر توانی هستند که می توانند دولت را در رسیدن به اهداف عالیه خود کمک کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: در مقابل دولت هم باید از ایده ها، اندیشه ها و تجارب ارزشمند احزاب سیاسی که از وجود افراد نخبه و فرهیخته بهره می برند استفاده کرده و وفاق اجتماعی و سیاسی را در جامعه نهادینه کند.

وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم است و احزاب سیاسی هم باید با همه وجود در خدمت نظام اسلامی و مردم باشند تا رشد و توسعه کشور شتاب گیرد.

امام جمعه اراک افزود: دولتمردان باید ظرفیت نقد و انتقاد را در وجود خود تقویت کرده و در مقابل احزاب مختلف نیز در راستای انتقادات سازنده که منافع اقشار مختلف جامعه را به دنبال دارد گام بردارند.

وی اضافه کرد: اقشار مختلف مردم به خصوص مسوولان و دولتمردان باید بدانند که فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب همه امور محسوب می شود و زمانی که معظم له یک حزب یا دولت را تایید می کنند همه باید در مسیر کمک به آن گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: نگاه دولتمردان و فعالان سیاسی در احزاب مختلف به آینده کشور باید توسعه و پیشرفت باشد و همه باید برای رسیدن به این هدف مقدس از جان و دل تلاش کنند.

وی اضافه کرد: دولتمردان و فعالان سیاسی باید ارتباط خود را با روحانیت و علمای دین قوی تر کرده و از نظرات آنها در حل مشکلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استفاده کنند زیرا پویایی و شادابی در فقه اسلامی نهفته است و می تواند در مواقع لزوم هدایتگر باشد.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: در زمان حکومت صفویه علما و روحانیون بزرگی پا به عرصه وجود گذاشتند که منشا خیرات و برکات مهمی بودند و تحولات عظیمی در بدنه حکومت بوجود آوردند بنابراین ارتباط دولت ها با روحانیون باید حفظ شود.

آیت الله دری نجف آبادی حذف سازمان مدیرت برنامه و بودجه را یکی از اشتباهات دولت نهم دانست و گفت: دولت تدبیر و امید باید برای احیای حوزه ها و بخش هایی که غیر منطقی و بدون برنامه در دولت های نهم و دهم حذف شدند برنامه های کاربردی بیندیشد.

*** حزب کارگزاران مکمل سیاست های نظام اسلامی است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز در این دیدار گفت: این حزب مکمل سیاست ها و اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه برنامه های این حزب در راستای تحقق اهداف نظام است.

«حسین مرعشی» بیان کرد: اعضای حزب کارگزاران سازندگی تلاش می کنند تا با ایجاد یک پیوند قوی و تاثیرگذار با دولت، سلامت همراه با کفایت را در جامعه نهادینه کنند.

وی خاطر نشان کرد: احزاب سیاسی باید در راستای قانون اساسی که به عنوان میثاق ملی تدوین شده است گام برداشته و همه تلاش خود را برای ایجاد امنیت و آرامش اجتماعی بکار گیرند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی یادآوری کرد: به گفته شهید بهشتی اگر احزاب و گروه های سیاسی که مورد تایید مقام معظم رهبری هستند در جنبه های سیاسی نظام حضور نداشته باشند باندهایی روی کار می آیند که برای نظام اسلامی مشکل ساز می شوند بنابراین احزاب مختلف باید با رعایت خطوط قرمز نظام در عرصه های سیاسی حضور فعال داشته باشند.

حزب کارگزاران سازندگی یک حزب ایرانی است که توسط ۱۶ نفر از اعضای هیات دولت آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی»، در اسفند ۱۳۷۴ خورشیدی آغاز به کار کرد.