امروز امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday, Mar 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آموزش و پرورش استان مرکزی با کمبود دو هزار و ۵۰۰ معلم روبرو است

کد مطلب: 52904 | تاریخ ارسال: 28 ژانویه 2015 | چاپ صفحه

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش این استان با کمبود دو هزار و ۵۰۰ معلم روبرو است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، «شهریار فولادوند» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: بیشترین نیروی فرهنگی مورد نیاز در حوزه آموزش ابتدایی است اما با تدابیر اندیشیده شده کلاسی بدون معلم نمانده است.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری ۶۲ هزار ساعت در هفته نیروی حق التدریس در این استان فعالیت دارند که بیشتر این افراد نیز در دوره ابتدایی به کار گرفته شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: پوشش تحصیلی یکی از ابزارهای عدالت آموزشی است و برای جبران کمبود نیروهای لازم در سال تحصیلی جاری با تدبیر وزارت آموزش و پرورش از طرح مشارکت با موسسین غیرانتفاعی (طرح بسته حمایتی) بهره گرفته شده است.

فولادوند عنوان کرد: در رابطه با این طرح ۱۰ مدرسه در قالب ۹۷ کلاس درس با تحت پوشش قرار دادن دو هزار و ۶۰۰ دانش آموز دوره ابتدایی در حاشیه شهرهای اراک و ساوه فعال است.

وی گفت: در این مدارس با وجود اینکه غیر انتفاعی هستند، هیچ وجهی از دانش آموزان اخذ نمی شود و نظارت جدی از سوی آموزش و پرورش بر این مدارس وجود دارد.

*** ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای طرح شیر مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری حدود ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای طرح شیر مدارس این استان در نظر گرفته شده که در ۷۰ نوبت شیر ۲۰۰ میلی لیتری بین دانش آموزان به صورت رایگان توزیع می شود.

فولادوند گفت: جامعه هدف این طرح ۱۸۰ هزار دانش آموز مدارس دولتی و غیر دولتی در مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی، پیش دبستانی های دولتی، مراکز استثنایی، کودکان مستقر در مراکز تحت پوشش بهزیستی، خوابگاه های شبانه روزی و عوامل آموزشی این مدارس است.

وی بیان کرد: شیر توزیعی امسال در مدارس اراک به صورت پاستوریزه و در سایر شهرستان های استان به دلیل جلوگیری از فاسد شدن به صورت استریلیزه توزیع می شود و سهم هر دانش آموز در این طرح تا پایان سال تحصیلی (۹۴-۹۳) ۱۴ کیلوگرم شیر است.

*** المپیادهای درون مدرسه ای گامی اساسی در توسعه ورزش

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: المپیادهای درون مدرسه ای گامی اساسی در توسعه ورزش است که باید از این پتانسیل به نحو مطلوب بهره برد.

فولادوند عنوان کرد: این طرح برای نخستین بار به مرحله اجرا درآمده است و در راستای آن ۲۵۰ مدرسه با ۶۰ هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته اند.

*** اجرای سه هزار و ۵۰۰ برنامه در ایام الله دهه مبارک فجر

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سه هزار و ۵۰۰ برنامه در ایام الله دهه مبارک فجر توسط آموزش و پرورش این استان اجرا می شود.

فولادوند بیان کرد: سرود دسته جمعی یکهزار و ۳۵۷ نفر از دانش آموزان اراکی در روز ۲۲ بهمن در مصلی بیت المقدس، برپایی نمایشگاه انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، نواختن گلبانگ انقلاب در مدارس استان، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس و مسابقه ساخت آدمک از جمله مهمترین این برنامه ها است.

*** ۳۱۵ ستاره درخشان سهم استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: سهم امسال آموزش و پرورش این استان در استعدادهای درخشان ۳۱۵ نفر در شش مرکز اراک، شازند و ساوه است.

فولادوند گفت: به دلیل استقرار نظام شش، سه، سه، سال آینده مقطع اول متوسطه دوم نخواهیم داشت و این آزمون تنها برای پایه اول مقطع متوسطه اول (اول راهنمایی) برگزار می شود.

وی افزود: آزمون استعدادهای درخشان استان مرکزی همزمان با سراسر کشور ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۹۴ برگزار می شود.

در سال تحصیلی (۹۴-۹۳) ۲۴۰ هزار دانش آموز استان مرکزی در یکهزار و ۹۲۰ مدرسه با ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به تحصیل مشغولند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.