- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

بودجه سال ۹۴ کلانشهر اراک تحویل شورای اسلامی شهر شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، شهردار اراک در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک در این خصوص گفت: بودجه سال ۹۴ این شهرچهار هزار میلیارد وهشت میلیون ریال پیش بینی شده که این رقم نسبت به بودجه سه هزار میلیارد و ۵۵۲میلیون ریالی امسال، حدود ۳۰ درصد افزایش دارد.

«محمد ابراهیم عباسی» افزود: از مجموعه بودجه پیشنهادی سال ۹۴ کلانشهر اراک ۹۹۰ میلیارد ریال جاری و سه هزار میلیارد و ۱۸ میلیون ریال عمرانی است که نسبت بودجه در بخش عمرانی ۷۵ و سه دهم درصد و بخش جاری ۲۴ و هفت دهم درصد است.

وی بیان کرد: سیاست کلی پیش بینی شده در بودجه سال آتی کلانشهر اراک تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام است و در این رابطه تدابیر خوبی اندیشیده شده که تا پایان سال آینده هیچ طرح نیمه تمامی در این شهر باقی نماند.

شهردار اراک ادامه داد: اجرای طرح های ضروری (تقاطع غیر همسطح شریعتی)، تعریض معابر که در سنوات قبل به طور کامل شکل نگرفته، اجرای طرح های عمرانی با رویکرد فرهنگی، اجرای طرح های مختلف با رویکرد کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، توسعه و نگهداری فضای سبز، کسب منابع درآمدی جدید از اجرای طرح های آفتاب و الماس غرب و حفظ و نگهداری ابنیه های تاریخی از دیگر راهبردهای پیشنهادی برای بودجه سال آینده است.

عباسی، اخذ ظرفیت های اجرایی سازمان های تابعه در قالب بودجه سازمان، جلب نظر تمام معاونت ها در امر ضرورت طرح ها، اخذ نظر کمیسیون های شورای اسلامی، تهیه پیوست رفاهی در زمان ارائه بودجه، تهیه پیوست لیست پرسنلی شهرداری اراک و سازمان های تابعه و تهیه فهرستی از آرای قضایی با محکومیت قطعی برای پرداخت را از مهمترین سیاست های کلی در تدوین بودجه سال ۹۴ شهرداری کلانشهر اراک عنوان کرد.

وی گفت: علاوه بر بودجه پیشنهادی ۵۵۰ میلیارد ریال نیز برای سازمان های تابعه شهرداری در نظر گرفته شده که پیش بینی می شود از این میزان ۳۰۰ میلیارد ریال توسط شهرداری اراک کمک شده و ۲۰۰ میلیارد ریال از طریق درآمد این سازمان ها تامین شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: بهره گیری از اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی در طرح های عمرانی شهری امری ضروری است.

«کیومرث محمودی» افزود: سهم اوراق بهادار شهرداری کشور۷۰۰ هزار میلیارد ریال است که تنها چند استان کشور از این پتانسیل بهره می گیرند.

وی بیان کرد: با استفاده از اوراق مشارکت به ویژه در تعریض ها و طرح های کاهش آلودگی هوا اقدامات خوبی می توان انجام داد که به این مهم در شهرداری باید جدی تر نگاه شود.

انعقاد قرارداد در خصوص مطالعه و طراحی خطوط لوله از محل پساب تصفیه خانه فاضلاب برای آبیاری فضای سبز و اجرای عرشه سازه فلزی تقاطع غیر همسطح میرزای شیرازی و شهید آنجفی از طریق مناقصه برگزار شده شهرداری اراک از مهمترین مصوبات نشست صحن علنی امروز (دوشنبه) شورای اسلامی کلانشهر اراک بود.