- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

بازگشت و سکوت محمودی به شورای شهر

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از وقایع استان، به احترام مردم بازگشتم تنها کلماتی بود که کیومرث محمودی رییس شورای کلانشهر اراک پس از ۱۵ روز غیبت از شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت.
کیومرث محمودی که در قهری اعتراض آمیز به تغییر رای و رفتارهای دوگانه برخی اعضا، دو هفته پیش با یک قسم، جلسه شورا را ترک کرده بود و درطی این دو هفته در پاسخ به درخواست ها و رایزنی ها برای بازگشتش به گفتن اینکه حرفهای زیادی دارد که اکنون زمان گفتن آن نیست بسنده کرده بود، دوشنبه این هفته با مشایعت جمشید زند رییس کمیسیون برنامه و بودجه،تاج آبادی رییس کمیسیون خدمات شهری شورا و محصولی و علیمرادی از اعضای شورا دوباره به شورا بازگشت و بر روی صندلی ریاست تکیه زد و اداره جلسه را به نایب رییس واگذار کرد.
کیومرث محمودی باز هم همشهریان، موکلین و رسانه ها را برای شنیدن مشکلات و دردهایی که ادعا میکرد قابل ندانست و درپاسخ به هزاران سوال و ذهن پرسشگر خبرنگاران و مردم شهر سکوت کرد.
نایب رییس شورای شهر نیز در این نشست با ابراز خرسندی از بازگشت کیومرث محمودی رییس شورا به جمع اعضای شورا گفت: شورای شهر با قوت و قدرت به فعالیت خود در جهت انجام ماموریتها و وظایف خود ادامه می دهد.
مسعود آبایی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با اشاره به بازدید انجام شده کمیسیون از پارک شهید باهنر و مشاهده نیمه تمام بودن پروژه دریاچه مصنوعی گفت: از آنجا که این پارک مساحتی بیش از ۲۰۰ هکتار دارد و از فرصتهای ارزشمندی برای سرانه فضای سبز، گردشگری و تفریحی شهر اراک محسوب میشود نیازمند توسعه و نگاه ویژه است.
اسماعیل تاج آباد افزود: در کمیسیون خدمات شهری مقرر شد شهرداری از طریق بسته سرمایه گذاری به احداث دریاچه به وسعت ۲/۲ هکتار و همچنین اقدامات لازم جهت احیا فضای سبز آن انجام شود.
پارکهای شهر اراک قابلیت تبدیل شدن به مراکز تفریحی را دارد
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این مورد با اشاره به اینکه در شهر اراک پتانسیل های خوب تفریحی و فضای سبز وجود دارد که متاسفانه از آن بهره برداری و استفاده بهینه انجام نمی شود گفت: پارکهای شهر اراک قابلیت تبدیل شدن به مراکز تفریحی مناسب برای خانواده ها و همشهریان را دارد.
کیومرث محمودی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: پاک جنگلی شهید باهنر با مساحت ۲۱۰ هکتار، پارک امیر کبیر با ۲۴۰ هکتار، پارک کلاله با ۵۶ هکتار از پر اهمیت ترین پارک های سطح شهر است که پتانسل و ظرفیت خوبی از حیث فضای سبز دارد و توانایی تبدیل شدن به مراکز تفریحی را دارد.
وی با اشاره به اینکه در سطح هر علاوه بر پارکهای مذکور ۱۴۰ هکتار نوار جنگلی نیز وجود دارد گفت: شاید نحوه استقرار و توزیع این فضاهای سبز در سطح شهر نامتناسب باشد ولی با یک برنامه ریزی مشخص و مدوم می توان اماکن تفریحی با شرایط ویژه برای شهروندان ایجاد کرد.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک با تاکید بر اینکه شهرداری می تواند با فراهم کردن زیر ساختهای لازم و بهسازی و زیبا سازی فضای سبز این پارکها و ایجاد برخی فضاهای اولیه زمینه و شرایط را برای سرمایه گذاران و احداث مراکز تفریحی و سیاحتی خاص اعم از رستورانها و… فراهم کند.
کیومرث محمودی اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی دور چهارم می تواند در فرصت دو سال و نیم باقی مانده با تدوین یک برنامه زمان بندی این پارکها را به مراکز تفریحی شکیل و مناسب برای تفریح سالم خانواده ها تبدیل کند.
پرهیز از باند بازی در تصدی پستهای شهرداری
مجید کلوانی عضو شورای اسلامی شهر اراک در اعتراض به درخواست شهرداری اراک برای استخدام ۳ نفر از نیروهای شهرداری گفت: متاسفانه حوزه اداری شهرداری اراک در تغییر وضعیت ها و اضافه کاری ها به صورت یک باند و تیمی عمل می کنند که از شـهرداری درخواست می شود با تحولی عظیم از این باندبازی ها جلوگیری کند و باند فوق را متلاشی کند.
وی افزود: این روند باند بازی از ۲۰سال گذشته وجود داشته و اکنون با مدیریت جدید اندکی ساماندهی شده است و می بایست برای جلوگیری از تبعیض و رعایت عدالت،روند معرفی افراد و گزینش آنان برای ارتقاء و تصدی پست های مدیریتی بدور از باند بازی انجام شود.
وی افزود: افرادی در شهرداری هستند که ۲۴ سال است به صورت عادی و شرکتی مشغول فعالیت هستند و هنوز ارتقاء نیافته اند ولی برخی دیگر به صورت ناگهانی و با تیم بازی ارتقاء یافته اند.
نایب رییس شورای شهر اراک نیز در تذکر به گفته کلوانی گفت: برابر آیین نامه شهرداری اراک می تواند نسبت به اتهامی که شما به شهرداری وارد کردید در همین جلسه و یا جلسه آتی توضبح دهد.
مسعود آبایی با بیان اینکه این روند بیان اعتراض و اتهام زدن به شهرداری در جلسه صحیح نیست گفت: بر اساس ماده ۴۹ آیین نامه شورا هر یک از اعضا در صورت اعتراض و یا ایراد به عملکرد شهرداری می بایست به صورت رسمی و از طریق رییس شورا تذکرات را اعلام نمایند و شهرداری پاسخ گوید و اگر پاسخ اعلام نشد به عنوان سوال از شهردار در صحن مطرح شود.
مجیدکلوانی نیز در ادامه با تاکید بر اینکه به پشتوانه مستنداتی که وجود دارد این موضوع را مطرح کرده ام گفت: اگر این اتهام وارد نبود عذرخواهی می کنم و شهرداری می تواند از من شکایت کند
وی اظهار داشت: در این مورد چندین بار مکاتبه کرده ام ولی متاسفانه وارد دستور کار شورا نشده است، چرا که بسیار مهم است معرفی افراد برای تغییر وضعیت و تصدی پست های بالاتر بر چه اساس و ملاکی انجام می شود.
با تعرفه های عوارض بازی نکنیم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تسریع در تصویب دفترچه تعرفه عوارض، یکی از مشکلات شهر اراک را بازی کردن با تعرفه عوارض و تغییر فرمول احتساب عوارض عنوان کرد و افزود: فرمول و نحوه محاسبه عوارض در شهر تهران از سال ۷۰ ثابت بوده و تغییر نداشته است و در اراک نیز باید تلاش شود تا دفترچه تعرفه عوارض با کمترین افزایش نرخ و بدون تغییر در فرموال و نحوه محاسبه به تصویب برسد.
وی خاطر نشان کرد: در تغییر فرمول نحوه محاسبه عوارض در طی این سالها شهرداری اراک همیشه تافته جدا بافته بوده است که امیدواریم به زودی با اعلام تعرفه سراسری شهرداری های کشور این مهم نیز رفع شود.
وی از رایزنی با شهرداری و شورای شهر تهران جهت برگزاری هفته فرهنگی در برج میلاد و معرفی پتانسیل های بخش فرهنگی شهر اراک خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه برگزاری این برنامه در معرفی پتانسیلهای فرهنگی شهر نتایج مطلوبی خواهد داشت ضروری است کمیسیون فرهنگی شورا این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.
اجرای طرح بافت فرسوده سنجان، تفریق بودجه سال ۹۲ سازمان مدیریت پسماند، تمدید قرارداد تامین نیروی مورد نیاز روابط عمومی شهرداری به مدت سه ماه و بر اساس قرار داد قبل ، از مهمترین مصوبات این نشست بود.