امروز امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, Apr 25, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بهادری:میراث فرهنگی باید وزارتخانه داشته باشد

کد مطلب: 52891 | تاریخ ارسال: 28 ژانویه 2015 | چاپ صفحه

بهادری تأکید کرد: میراث فرهنگی باید وزارتخانه داشته باشد چراکه یک سازمان برای حفظ این تاریخ و فرهنگ کفایت نمی‌کند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه مرکزی، اشرف بهادری رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک در جلسه هماهنگی سمینار کارآفرینی در صنعت گردشگری که در خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی برگزار شد با تأکید بر اینکه اقداماتی که در حوزه گردشگری انجام می‌گیرد پراکنده است، اظهار کرد: تلاش ما در کمیسیون همواره بر حفظ ابنیه و فرهنگ این شهر معطوف بوده است.

وی تصریح کرد: تا جایی که امکان داشته و تلاش در این زمینه صورت گرفته و تا حدودی پیگیری‌ها به ثمر نشست و باعث تغییر نگرش‌ها شد.

بهادری با اشاره به اینکه تمرکز کمیسیون بر مباحث فرهنگی اجتماعی و میراث فرهنگی و ابنیه‌های تاریخی شهر قرار دارد، گفت: متولیان امر در بحث حفظ میراث قرهنگی همیشه نداشتن بودجه را بهانه کرده‌اند در صورتی که حفظ ابنیه‌های تاریخی فرصتی برای افزایش گردشگر و جذب توریست و ایجاد شغل و توسعه صنعت گردشگری است. این امر در اراک به معنای واقعی مظلوم مانده است.

وی عنوان کرد: بازار تاریخی اراک به مراتب از بازارهای دیگر کشور که ثبت ملی و جهانی شده‌اند دارای نظم و ساختار شاخص‌تری است اما، همچنان این بازار به ثبت تاریخی نرسیده است. با تلاش‌های صورت گرفته اصلاحاتی در بازار صورت گرفت اما آنچه صورت گرفت چیزی نبود که ما به دنبال آن بودیم به دلیل اینکه برنامه‌های مربوط به حفظ ابنیه‌های تاریخی ارائه نشده است و عملا فرصت‌ها به تهدید بدل شد.

این عضو شورای شهر اراک با اشاره به در نظرگرفتن بودجه برای میراث فرهنگی توسط شهرداری اراک گفت: این امر جای خوشحالی دارد که شهرداری در این بخش بودجه در نظر گرفته است و این امر باعث می‌شود که با برنامه پیش برویم.

وی عنوان کرد: البته علاوه بر شهرداری میراث فرهنگی نیز باید در این عرصه جدی‌تر ورود کند و لازم است که ما وزارتخانه برای میراث فرهنگی داشته باشیم. حفظ میراث فرهنگی به واسطه یک سازمان قطعا محقق نمی شود. حفظ تاریخ و فرهنگ نیازمند برخورداری از زیرساخت‌هاست.

بهادری افزود: برگزاری چنین سمیناری موثر خواهد بود و لازم است که در جهت برگزاری آن از تجربیات خانه سازمان‌های مردم نهاد و همچنین از حمایت‌های شهرداری بافت تاریخی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا؛ سیاوش آقاخانی مدیرعامل موسسه زیست محیطی کیمیای سبز اراک نیز در این جلسه با اشاره به استقبال شبکه زیست‌محیطی استان جهت همکاری با موسسه طلوع سفر زاگرس در برگزاری این سمینار گفت: در تلاش هستیم تا دفاتر ملل متحد در استان مرکزی فعال شوند.

وی افزود: در جریان جلسات صورت گرفته چهار پروژه در نظر گرفته شده است که مهمترین آنها توجه به بحث اکوتوریسم در تالاب میقان اراک است.

آقاخانی با اشاره به تدوین پروپوزال طرح همکاری با سازمان ملل گفت: زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی و اراک فراهم نیست و متاسفانه از نظر اکولوژیکی توان توسعه صنایع را ندارد ‌به همین دلیل لازم است که با توسعه گردشگری درآمدزایی را مدنظر قرار دهیم موضوعی که تاکنون در استان و مرکز استان مظلوم و مغفول باقی مانده است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه این صنعت همدلی بخش خصوصی را می‌طلبد، عنوان کرد: محیط زیست استان مرکزی در تلاش است که روستای وفس در کمیجان را به دلیل وجود فسیل‌ در منطقه به عنوان منطقه نمونه فسیلی کشور معرفی کند که این امر می‌تواند توسعه گردشگری در این منطقه را به دنبال داشته باشد.

آقاخانی اضافه کرد: شبکه زیست محیطی استان در حوزه کارآفرینی در صنعت گردشگری آمادگی همکاری دارد و قطعا می‌توان به واسطه خروجی این سمینار و جمع‌بندی موضوعات مطرح شده حتی استان مرکزی را به عنوان پایلوت برای اجرای پروژه‌های بین المللی مطرح کرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.