- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

بهره برداری از ۷۳۶ پروژه در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک شکرالله حسن‌بیگی ظهر امروز در جلسه تشکیل کمیته دهه مبارک فجر اظهار داشت: در حال حاضر ۲۷ دستگاه در حال آماده‌سازی پروژه‌های افتتاحی هستند که از این تعداد بیشترین پروژه متعلق به بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان با ۳۸۳ پروژه و اداره کل جهاد کشاورزی با ۵۹ پروژه است.

وی افزود: از مجموع پروژه‌های قابل بهره‌برداری ۲۳۰ پروژه در شازند، ۹۶ پروژه در اراک، ۹۶ پروژه در خمین، ۲۷ پروژه در فراهان، ۲۷ پروژه در محلات و ۱۳ پروژه در آشتیان به بهره‌برداری می‌رسند.

سرپرست استانداری مرکزی با بیان اینکه برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۲۴۷ میلیارد تومان از منابع ملی، استانی و سایر منابع اختصاص داده شده است، بیان داشت: راه‌اندازی این پروژه‌ها بیش از دو هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۲۹ هزار خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: بخشی از این پروژه‌ها در حوزه مناطق روستایی و بخشی در مناطق شهری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

حسن‌بیگی ادامه داد: بیشترین اعتبارات هزینه شده در این پروژه‌ها متعلق به صندوق مهر امام رضا(ع) با ۸۱ میلیارد تومان، دهیاری‌ها با ۴۷ میلیارد تومان و اداره کل راه و شهرسازی با ۲۲ میلیارد تومان است.

سرپرست استانداری مرکزی افزود: بیشترین اعتبار مربوط به پروژه‌های شهرستان دلیجان با ۵۵ میلیارد تومان، شازند با ۴۳ میلیارد تومان، زرندیه با ۳۰ میلیارد تومان و کم‌ترین اعتبار متعلق به شهرستان‌های فراهان با یک میلیارد تومان، آشتیان با دو میلیارد تومان و محلات با سه میلیارد تومان می‌باشد.

حسن‌بیگی گفت: نواختن زنگ انقلاب در خمین با حضور مشاور فرهنگی رئیس جمهور از برنامه‌های مهم استان در ۱۲ بهمن ماه سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی است.