امروز امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, Apr 25, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



۲۰۰ معدن به تعطیلی کشیده شده…

کد مطلب: 52887 | تاریخ ارسال: 28 ژانویه 2015 | چاپ صفحه

رئیس هیئت مدیره انجمن معدنکاران استان مرکزی از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولیدات معادن استان خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی، حسین پورحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، ضمن تاکید بر کاهش تولید معادن استان به ۳۰ تا ۴۰ درصد، گفت: رکود حاکم بر بازار منجر به تعطیلی برخی معادن استان شده است.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی حدود ۴۳۶ پروانه بهره‌برداری معدن صادر شده است و در حال حاضر حدود ۲۰۰ معدن از چرخه تولید خارج شده‌اند.

پورحسنی گفت: سال گذشته تعداد کارگران مشغول به کار در معادن استان حدود چهار هزار نفر بوده است اما، با تعطیلی معادن ۲۰ درصد کارگران این بخش خانه‌نشین شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن معدنکاران استان مرکزی بیان کرد: ذخیره قطعی معادن استان حدود ۱۰۵ میلیون تن است و به همین میزان نیز ذخیره تقریبی دارند.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۲۲ میلیون تن سنگ از معادن استخراج شد که این میزان در سال جاری ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

پورحسنی گفت: ۵۰ درصد معادن تعطیل شده استان شامل سنگ‌های تزئینی و ۵۰ درصد معادن را کانی‌های فلزی تشکیل می‌دهند.

وی ضمن تاکید بر عدم رونق در بازار سنگ‌های ساختمانی و تزئینی گفت: سنگ، آخرین محصولی است که در ساختمان کاربرد دارد بر این اساس، زمانی که وضعیت اقتصادی مردم نامناسب است سنگ‌های تزئینی نیز جایگاه خود را از دست می‌دهند.

رئیس هیئت مدیره انجمن معدنکاران استان مرکزی عنوان کرد: زمانی که اقتصاد کشور رونق داشته باشد ساخت و ساز و خرید و فروش انجام می‌شود در نتیجه بازار سنگ هم به قلتک می‌افتد.

مکان در نظر گرفته شده برای منطقه ویژه اقتصادی سنگ محلات پرت است

پورحسنی در ادامه، مشکلات موجود بر سر راه صادرات سنگ را متذکر شد و ضمن اشاره به نقش موثر تحریم‌ها در اینباره و موانع موجود بر سر راه صادرات سنگ از جمله LC گفت: متاسفانه کانی‌هایی که از استان مرکزی توسط واسطه‌ها از گمرکات و بنادر دیگر صادر می‌شود به نام دیگران رقم می‌خورد، بر این اساس آمار دقیقی در این راستا وجود ندارد.

وی اظهار کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سنگ در محلات طی سال‌های گذشته مصوب شده اما، تاکنون اجرایی نشده است. البته اخیرا توسط استاندار مرکزی موافقت این امر اخذ شده و استاندار مکانی را به این منظور مشخص کرده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن معدنکاران استان مرکزی ادامه داد: متاسفانه مکانی که استاندار مشخص کرده بود مناسب نیست. مکان پرتی در نظر گرفته شده است بر این اساس در حال رایزنی برای انتخاب منطقه دیگری هستیم زیرا برای صادرات سنگ‌های ساختمانی و کانی‌های دیگر نیازمند بندر خشک هستیم.

پورحسنی خاطرنشان کرد: مکان تعیین شده در منطقه آبگرم است در حالی که بر اساس بررسی‌های انجام شده می‌بایست این منطقه به سمت دلیجان در نظر گرفته شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.