امروز امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, Apr 25, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



هشدار دادستان عمومی وانقلاب اراک در خصوص روش های کلاهبرداری نوین

کد مطلب: 52885 | تاریخ ارسال: 28 ژانویه 2015 | چاپ صفحه

دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی در خصوص روش های کلاهبرداری نوین و سو استفاده های اینترنتی و الکترونیکی هشدار داد.

به گزارش مرکزی دیلی، «فرشید محمد طاهری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به تازگی پرونده های قضایی با مضامین کلاهبرداری های نوین در دادسرای استان مشاهده شده که تعدد روش ها و رشد آن لزوم آگاه سازی مردم و اقدامات پیشگیری را دوچندان کرده است.

وی توضیح داد: یکی از این روش ها ارسال پیامک های دروغین و وسوسه انگیز برای هموطنان با مضمون کشف اشیای عتیقه و سکه های تاریخی است که موارد موفقی از آن نیز در روستاهای هم مرز استان مرکزی و لرستان نیز موجود است.

طاهری توضیح داد: کلاهبرداران در این روش با پیامک های پر زرق و برق از مردم می خواهند در محل متروک و بیابانی حاضر شوند و در ازای مبالغی پول، مجموعه سکه یا شی تاریخی دریافت کنند که قربانیان این دام در محل، مورد غارت راهزنان قرار می گیرند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از روش های مشاهده شده کلاهبرداری نوین در استان، ارسال پیامک با مضمون برنده شدن فرد در مسابقه یا قرعه کشی است و از وی درخواست می شود با وارد کردن رمز و کد کارت خودپرداز، رقمی را انتقال دهد که در این حین توسط کلاهبرداران حساب شخصی افراد خالی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: روش دیگر کلاهبرداری نوین در خریدهای اینترنتی است که برخی فروشگاه های مجازی فاقد نماد الکترونیک و اطلاعات سایت را شامل می شود.

طاهری ادامه داد: این فروشگاه های بی هویت، هنگام پرداخت مالی با دسترسی به اطلاعات کارت شخصی اقدام به کلاهبرداری از حساب خریدار می کنند.

وی عنوان کرد: شهروندان بایستی برای خرید مجازی از فروشگاه هایی استفاده کنند که پول کالا را هنگام تحویل در منزل طلب می کنند و به هیچ وجه به پرداخت های اینترنتی در مبالغ بالا اعتماد نکنند.

رییس پلیس فتای استان مرکزی نیز با تایید روش های کلاهبرداری نوین گفت: یکی از این روش ها مرتبط با تماس های کاریابی و وعده های کذب با مزایای چشمگیر است که توصیه می شود در خصوص این تماس ها با احتیاط و تحقیق عمل شود.

سرگرد «مصطفی نوروزی» افزود: واریز وجه نقد در معاملات از طریق دستگاه کارتخوان به هیچ وجه نیازی به حضور فرد گیرنده مبلغ در پای دستگاه نیست و بسیاری از کلاهبرداری ها از سو استفاده اطلاعات شخصی حساب به این روش رخ می دهد.

وی توضیح داد: بانک ها و دستگاه های دولتی معتبر طرح معامله، در هنگام عملیات مالی نیازی به اطلاعات شخصی افراد ندارند و خودشان این دسترسی را دارند، بنابراین هر پیامی که درخواست اطلاعات شخصی داشت باید مشکوک تلقی شود.

سرگرد نوروزی خاطرنشان کرد: مراقبت از رمز کارت اعتباری و رمز دوم آن ضروری است و از دادن این رمز به دیگران باید پرهیز شود و هر از گاهی نیز بایستی این رمزها برای ایجاد دامنه امنیتی حساب تغییر یابد.

وی یادآور شد: شرکت های هرمی نیز با وجود اطلاع رسانی گسترده هنوز دامی برای طیف بزرگی از مردم است که بایستی در این خصوص نیز بازتعریف و اقدامات لازم باید توسط رسانه ها و دستگاه های متولی صورت بگیرد.

کلاهبرداری به معنای از بردن مال غیر، از طریق توسل همزمان با سوء نیت به وسایل یا عملیات متقلبانه است و کلاهبرداری اینترنتی نیز هرگونه سوء استفاده از سرویس های اینترنت و عرصه های مجازی را به منظور فریب اشخاص یا شرکت ها و انتقال و دزدی پول و یا موقعیت آن ها شامل می شود.

این نوع کلاهبرداری ممکن است در اتاق های گفتگوی اینترنتی، نامه های الکترونیک یا وب سایت ها رخ دهد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.