امروز امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



ایجاد ساختارهای ترافیکی در اراک

کد مطلب: 52877 | تاریخ ارسال: 28 ژانویه 2015 | چاپ صفحه

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اراک گفت: اقدامات ترافیکی در سطح شهر اراک نیازمند ایجاد ساختارهای ترافیکی و به دنبال آن فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

به‌گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، ابوالفضل شالی‌بگ بعدازظهر امروز در سومین کارگروه ارتقاء فرهنگ ترافیک شهرداری اراک با اشاره به وظایف محوله به این سازمان در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک اظهار داشت: این وظیفه از سوی استاندار مرکزی برعهده این سازمان نهاده شد.

وی افزود: متأسفانه تاکنون مستندسازی خوبی در این راستا انجام نشده و در این حوزه نمره نامناسبی را از سوی استانداری کسب کرده‌ایم که سبب آن عدم وضعیت مطلوب اطلاع رسانی‌ها و ارائه گزارش‌های مربوطه به دبیرخانه ستاد از سوی سایر اعضاء است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اراک تصریح کرد: بسیاری از کارهای انجام شده در گزارش‌ها ارائه نشده، بنابراین بازخورد این موضوع سبب کسب نمره ضعیف در حوزه ارتقاء فرهنگ ترافیک از سوی استانداری مرکزی شده است.

شالی‌بگ بااشاره به اهمیت یکپارچه سازی گزارش‌های مربوطه گفت: کلان شهرهای ایران به سوی توسعه پایدار حرکت می‌کنند اما ارتقاء فرهنگ ترافیک به‌عنوان بخش مهمی از این توسعه، مغفول مانده زیرا ایجاد فرهنگ ترافیک لازمه زندگی شهری است.

وی افزود: به‌منظور ساماندهی ترافیک، توجه به خط کشی‌های معابر به عنوان مهم‌ترین زبان هدایت در فرهنگ ترافیک، امری ضروری بوده که از جانب شهروندان می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اراک تصریح کرد: در دنیای امروز راهی جز فرهنگ‌سازی برای کنترل حجم عظیم خودروها ‏نبوده و توجه به پیاده‌محوری و امنیت مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، حمل و نقل عمومی و اهتمام برای توسعه آن‌ها امری لازم و ضروری است.‏

شالی‌بگ بااشاره به افزایش تعاملات برای ارتقاء این فرهنگ گفت: ترافیک مقوله‌ای فرهنگی بوده که باید با همکاری مسئولان ذیربط و مردم به شکلی نهادینه در جامعه تحقق پذیرد.

وی افزود: همسطح کردن پل‌ها، آغاز اجرای طرح دوچرخه در شمال و شمال شرقی شهر اراک و نصب دوربین‌های نظارتی در تقاطع‌ها و اتوبوس‌ها از برنامه‌های این معاونت برای ارتقاء فرهنگ ترافیکی و کاهش حجم ترافیک در اراک به‌شمار می‌رود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اراک تصریح کرد: ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک از طریق ارسال انبوه پیامک‌های آموزشی، استفاده از قابلیت‌های رسانه‌ای، اختصاص آوای انتظار در مرکز تلفن سازمان‌ها و مناطق شهرداری می‌تواند در گسترش و ترویج این فرهنگ مؤثر باشد

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.