- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

لطفا به میقان رأی بدهید…

به گزارش مرکزی دیلی، محمدرضا خالقی اردهالی عضو کارگروه میقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزار دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه مرکزی، از برگزاری کمپین اراک تالاب دارد خبر داد و گفت: موسسه زیست‌محیطی سبزاندیشان اراک فعالیت‌های خود را در خصوص معرفی تالاب، ویژگی‌های مثبت، ارزش‌های زیست‌محیطی و تنوع‌زیستی آن تقریبا از سال ۸۴ آغاز کرده است.

وی با تأکید بر اینکه این موسسه همواره در راستای حفظ تالاب و همچنین خطرات و تهدیدات آن شرایط را بررسی و گزارشاتی ارائه کرده است، افزود: با توجه به اهمیت تالاب میقان اراک همایش‌ها، سخنرانی‌ها و نمایشگاه‌های عکس در جهت معرفی و حفظ آن از سوی موسسه برگزار شده است.

خالقی با اشاره به ۱۳ بهمن‌ماه روز جهانی تالاب‌ها تصریح کرد: هرساله به مناسبت این روز سبزاندیشان برنامه‌های متعددی همچون برگزاری تورهای پرنده‌نگری، ارائه مقالات، دعوت از مسئولان و سخنرانی پیرامون تالاب میقان و معرفی آن انجام می‌دهد اما امسال کار جدیدی را در پیش گرفته‌ایم.

وی عنوان کرد: کمپین “اراک تالاب دارد” برگرفته از پیشنهاد شبکه جهانی تالاب‌هاست که براساس آن تالاب‌هایی که نیازمند حمایت‌های بین‌المللی هستند را معرفی می‌کند. البته این حمایت، حمایت معنوی همچون ارائه مشاوره و معرفی تالاب در سطح بین‌المللی است.

این عضو موسسه زیست‌محیطی سبزاندیشان اراک با بیان اینکه در این کمپین تالاب میقان به عنوان تالاب در معرض خطر و آسیب معرفی شده است، افزود: تلاش شد تا براساس این کارزار، اهمیت تالاب بیان شود، همچنین ویژگی‌های زیستی، وسعت و موقعیت آن برای علاقمندان معرفی شود که بعد از انجام این مرحله وارد مرحله جلب حمایت مردمی شده‌ایم.

وی با تأکید براینکه هدف موسسه از برگزاری این کمپین معرفی تالاب و جلب حمایت مردم اراک ایران و همچنین حمایت در حد بین‌المللی و جلب توجه مسئولان است، گفت: علاقمندان می‌توانند با اعلام حمایت خود از این کارزار از طریق سایت در زمره حامیان تالاب میقان اراک قرار گیرند.

خالقی با اشاره به اینکه در این کارزار، تالاب میقان اراک به عنوان تالاب خاکستری و نیازمند حمایت معرفی شده است، اظهار کرد: تمام تلاش ما در برگزاری این کمپین جلب حمایت مردم برای حفظ تالاب میقان است و از ذینفعان تالاب، مسئولین و علاقمندان برای حضور در این کارزار دعوت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر حضور تالاب میقان در این کارزار، تالابی در کشور فیلیپین نیز به دنبال جلب حمایت‌های بین‌المللی است. تاکنون بیش از ۱۵۰ رأی در این کمپین در حمایت از تالاب میقان اراک ثبت شده است و تالاب فیلیپین نیز دارای حدود ۲۰۰ رأی است و در صورتی که تالاب میقان اراک بتواند تعداد رأی بیشتری را به خود اختصاص دهد قطعا از حمایت‌های بین‌المللی بهره‌مند خواهد شد و این امر مسیر پیوستن تالاب میقان اراک به کنوانسیون رامسر را هموارتر می‌کند.

این فعال محیط زیست با تأکید بر اینکه تلاش داریم تا علاقمندان در هر یک از لایه‌های اجتماعی را جذب این کمپین کنیم، افزود: افرادی که قصد اعلام حمایت خود را از این کمپین و تالاب میقان اراک را دارند می‌توانند با ورود به سایت www.worldwetnet.org [1] مستقیماً از این کمپین حمایت کنند و به تالاب میقان رأی دهند و یا می‌توانند با ورود با سایت موسسه سبزاندیشان به آدرس www.sabzandishanarak.org [2] و ارسال ایمیل و کدملی خود این کار را به اعضای موسسه بسپارند و در رأی‌گیری شرکت کنند.

آخرین مهلت شرکت در این کمپین و رأی دادن به تالاب میقان اراک ۱۳ بهمن همزمان با روز جهانی تالاب‌هاست.