- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

نائب رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان مرکزی خواستار حمایت جدی شهرداری از رشته دوچرخه‌سواری شد

به گزارش مرکزی دیلی، رضوان گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: دوچرخه‌سواری در استان مرکزی سابقه دیرینه‌ای دارد به طوری که نخستین مدال المپیکی کشور در رشته دوچرخه‌سواری و توسط دوچرخه‌سوار این استان کسب شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نشان بین‌المللی توسط ورزشکاران دوچرخه‌سوار این استان در میادین مختلف کسب شده و حسین عسگری به عنوان یکی از افتخارات ورزش کشور بیش از ۲۴ سال است که در اوج قرار دارد.

نائب رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان مرکزی با بیان اینکه قهرمانان دوچرخه‌سواری استان می‌توانند با تشکیل تیم و باشگاه نقش مؤثری در شکوفایی و پرورش استعدادهای جدید ایفا کنند، بیان داشت: دوچرخه‌سوارانی همچون حسین عسگری و امیر زرگری این توانایی را دارند که به عنوان الگو و مربی به رشد رشته دوچرخه‌سواری در استان کمک کرده و ورزشکاران حرفه‌ای را پرورش دهند که می‌طلبد به این عزیزان بیش از پیش بها داده و فضا را برای انتقال تجربیات آنان فراهم ساخت.

گرامی با بیان اینکه رشته دوچرخه‌سواری و ورزشکاران این رشته در استان طی سال‌های متمادی افتخارات بسیار ارزشمندی را برای کشور به ارمغان آورده‌اند، خاطر نشان ساخت: متأسفانه مسئولان نتوانسته‌اند نام استان را در این گذر تاریخی بالا ببرند و بی‌مهری‌های بسیاری را در حق این رشته روا داشتند.

وی گفت: نباید اجازه داد با تنگ ‌نظری به ورزش جامعه آسیب وارد شود، شهرداری طی سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه ورزش شهر اراک انجام داده و حدود ۱۱ رشته ورزشی را مورد حمایت مالی قرار داده است که ما از مسئولان شهرداری و شورای شهر انتظار داریم به رشته دوچرخه سواری نیز نگاه ویژه‌ای داشته و این رشته را مورد حمایت قرار دهند چرا که توسعه این رشته نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و افزایش نشاط و سلامت شهروندان دارد، همچنین از مسئولان ورزش استان نیز در خواست داریم رایزنی‌های لازم در این زمینه را با مسئولان شهرداری به عمل آورند.

نائب رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان مرکزی با بیان اینکه شش نفر از دوچرخه‌سواران استان در لیگ برتر دوچرخه‌سواری کشور حضور دارند، بیان داشت: حمایت از این ورزشکاران امری ضروری است و نباید اجازه داد برخی اختلاف نظرها به ورزش این استان آسیب بزند.

گرامی ادامه داد: متأسفانه رشته دوچرخه‌سواری مظلوم واقع شده و اگر امروز به این رشته توجهی نشود، در آینده از افتخارآفرینی ورزشکاران این رشته در مسابقات داخلی و خارجی خبری نخواهد بود، این در حالی است که این رشته از افتخارات استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه تور بین‌المللی میلاد دو نور گفت: تاکنون این تور ۱۶ بار در استان برگزار شده است، و این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که در سال‌های برگزاری این تور شاهد اوج طلایی منابع مالی و امکانات بوده‌ایم.

نائب رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان مرکزی با بیان اینکه برگزاری این تور طی سال‌های اخیر به دلیل مسائل و مشکلات مالی متوقف شده است، افزود: برگزاری این تور علاوه بر اینکه می‌تواند از نظر گردشگری برای استان مفید باشد، در ایجاد وفاق و پیوند بین شهرستان‌ها، ایجاد شور و نشاط در بین جوانان نیز اثرات بسیار مثبتی به همراه دارد که می‌طلبد بخش صنعت و مسئولان امر به این موضوع ورود پیدا کرده و با حمایت مالی خود زمینه برگزاری این تور را فراهم سازند.

گرامی بیان داشت: ما در تلاش هستیم با جذب مشارکت بخش خصوصی زمینه برگزاری این تور را در سال آینده فراهم سازیم.