- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

هجدهمین استاندار مرکزی کیست؟

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از وقایع استان، در جلسه عصرروز یکشنبه ۱۴ مهرماه ۹۲ هیات دولت محمد حسین مقیمی را به سمت استاندار مرکزی منصوب کرد و با گذشت ۴۷۰ روز از سکانداری مقیمی در میز استان مرکزی، صبح روز یکشنبه ۲۸ دی ماه ۹۳ حکم محمدحسین مقیمی به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور تایید شد.
با انتصاب مقیمی به سمت معاونت سیاسی وزارت کشور رایزنی‌های فشرده‌ای برای انتخاب استاندار جدید استان آغاز شده است و میان گمانه زنی ها و گزینه های احتمالی استانداری استان، چهره های اعتدا‌ل‌گرا و اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود دارد.
این روزها که استان در تب انتخاب هجدمین استاندار مرکزی به سر می برد، چراغ محافل سیاسی بار دیگر روشن شده و گروه های گوناگون در حمایت از چهره منتخب خود تلاش هایی را آغاز کرده اند به گونه ای که خبرهایی از برگزاری نشستهایی با حضور ۱۰۰ نفر از فعالان حوزه های مختلف برای رایزنی و تصمیم گیری در مورد انتخاب استاندار مرکزی در شهرستانهای استان شنیده شد.
در میان گمانه زنی ها و انتشار اسامی و چهره های احتمالی نام برخی افراد کمرنگ و برخی دیگر پرنگ تر است که در این مطلب بر اساس شنیده های موثق خود و تبلیغاتی منتشر شده در شبکه های مجازی به انتشار آن می پردازیم و انتظار می رود در روزهای آتی با علنی شدن اخبار رد و یا حمایت مراکز تصمیم ساز همچون مجمع نمایندگان استان در مجلس قطعیت اسامی افزایش بیشتری به خود بگیرد.
«شکر الله حسن بیگی» فرماندار سابق شهرستان تفرش و معاون فعلی سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ، سید «علی آقا زاده» ( دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری ) با سابقه فرمانداری شهرستان های قشم، سربند، دلیجان، بندرانزلی و شازند و شهرداری کرج و مدیرعامل کنونی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، «محمد حسین فروزانمهر» (فوق لیسانس برنامه ریزی سیستمها ) استاندار سابق خراسان رضوی ، معاون وزیر کار و امور اجتماعی، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، معاون سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، معاون استانداری های زنجان ، فارس و کرمان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانهای مرکزی ، گلستان و تهران در سال های گذشته از گزینه های استانداری استان مرکزی هستند. هچنین«احمد مجیدی» معاون فعلی وزیر مسکن و مسوول ستاد مدیریت بحران وزارتخانه راه و شهرسازی و معاون عمرانی سابق استانداری مازندران نیز برای استانداری استان مرکزی معرفی شده است.
«هوشنگ بازوند» ( دانشجوی دکترای برنامه ریزی شهری منطقه ای )، معاونت شرکت مس سرچشمه کرمان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه همدان، معاون استانداری همدان، لرستان و مرکزی و رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در سال های گذشته و استاندار فعلی استان لرستان نیز برای انتصاب استانداری استان مرکزی مطرح شده است. در برخی محافل منسوب به اصلاح طلبان پیش از این به احتمال بالای بازگشت «عبد المحمد زاهدی» به استان مرکزی اشاره می شد اما با حذف این گزینه ، سایر افراد از جمله دکتر علایی، دکتر عبدالعلی زاده و سید حسن رسولی مطرح می باشد که در میان این گزینه ها تنها دکتر علایی (دکتری علوم نظامی ) اولین فرمانده نیروی دریایی سپاه و فرمانده یگان های دریایی سپاه ، رییس ستاد مشترک سپاه و قائم مقام وزارت دفاع و ریاست سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در سال های گذشته، مدیرعامل فعلی صندوق بازنشستگی کشوری ، مدیرعامل فعلی شرکت هواپیمایی آسمان. بومی استان مرکزی و متولد اراک هستند. دکتر «عبدالعلی زاده» ( دکتری راه و ساختمان )، وزیر مسکن، استاندار آذربایجان شرقی، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، معاون استانداری آذربایجان شرقی در سال های گذشته، سید «حسن رسولی» ( کارشناسی ارشد مدیریت دولتی ) استاندار خراسان در سال های گذشته وعضو هیات مدیره بنیاد باران از دیگر گزینه های استانداری استان مرکزی هستند.
همچنین در نشست شورای مشورتی اصلاح طلبان استان با مسوولان ستادهای دکترروحانی، دکتر عارف و تمام تشکل های اصلاح طلب ، اعتدال گرا و حامیان دولت تدبیر و امید در استان آقایان «دکتر حق شناس»، «دکتر زمانی قمی »، «دکتر رضوی» و آقای حسن بیگی را از گزینه های پیشنهادی اعلام شده اند. گفتنی است «رضا آستانه» نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی در سال های گذشته و «بهمن اخوان» نماینده سابق تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز از جمله گزینه هایی هستند که در برخی محافل مطرح هستند.
ولی با وجود همه این گمانه زنی ها آقایان حسن بیگی و بهمن اخوان از جمله گزینه هایی هستند که احتمال بالاتری برای انتصاب آنها وجود دارد.
البته با توجه به اینکه شکر ا.. حسن بیگی طی حکمی به سرپرستی استانداری مرکزی منصوب شده است می بایست منتظر ماند و به انتظار نشست تا نفر برگزیده دولت تدبیر و امید کلید استانداری مرکزی را به دست گیرد. لازم به ذکر است استان مرکزی در سال ۵۶ بر اساس تقسیمات کشوری با مرکزیت اراک به استان مستقل تبدیل شده و تاکنون ۱۷استاندار سکانداری استان مرکزی را تجربه کرده و متوسط عمر مدیریتی استانداران این استان کمی بیشتر از دو سال بوده است.