- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

سلیمی:نائب رئیس مجلس آلمان به جای دخالت پاسخگوی جنایات داعش و رژیم صهیونیستی باشد

حجت‌‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به سفر نائب رئیس مجلس آلمان به تهران و اظهارات دخالت‌جویانه وی در امور داخلی ایران اظهار داشت: بعضی از کشورهای اروپایی تصور می‌کنند در دوران قرون وسطی قرار داشته و سایر کشورها را مستعمره خود حساب می‌کنند و هنوز از فضای ذهنی دوران استعمار کهنه بیرون نیامده‌اند.

وی تصریح کرد: این تصور باعث شده این کشورها دچار یک نوع خود‌شیفتگی و خود بزرگ‌بینی شوند به طوری که به خود اجازه می‌دهند به راحتی در امور داخلی سایر کشورها دخالت کنند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نائب رئیس مجلس آلمان باید بداند دخالت در امور داخلی سایر کشورها در حد و اندازه وی نبوده و وی کسی نیست که بتواند برای کشورهای دیگر خط و نشان بکشد.

سلیمی گفت: نایب رئیس مجلس آلمان نباید آمار زندانیانی را که به خاطر مسائل  حقوق بشر در زندان‌های این کشور زندانی هستند و یا برخورد دیکتاتور مآبانه‌ای را که دولتمردان این کشور با تندروهای آلمانی داشتند،  فراموش کند.

وی افزود: نائب رئیس مجلس آلمان نباید به جای پاسخگویی در مورد رعایت بسیاری از موازین حقوق بشری، طلبکارانه با ایران صحبت کند، ایران کشوری است که موازین خاص خود را دارد، دموکرات و آزاد است و مردم ایران با آزادی کامل این نظام را انتخاب کرده و از آن دفاع می‌کنند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قد و قواره نائب رئیس مجلس آلمان بسیار کوتاه‌تر از این است که بخواهد در امور داخلی ایران دخالت کند، همچنین از عارف انتظار می‌رفت همان جا پاسخ اظهارات وی را می‌داد تا به خود اجازه ندهد در امور داخلی ایران دخالت کند.

 سلیمی بیان داشت: نائب رئیس مجلس آلمان دچار خود بزرگ‌بینی شده و عارف باید وی را از لاک خود بزرگ‌بینی و توهمی که برایش ایجاد شده بود، خارج می‌کرد.

وی اظهار داشت: کشورهای اروپایی به جای دخالت در امور دیگران باید پاسخ جنایت‌هایی که در منطقه خاورمیانه که با حمایت‌های آنان انجام می‌شود، بدهند، امروز داعش با حمایت‌ همین کشورها دست به جنایت در منطقه زده ‌است و تروریست‌های دولتی توسط صهیونیست‌ها حمایت می‌شوند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: صهیونیست‌ها تروریسم دولتی را شکل داد‌ه‌ و با هلی‌کوپتر چند نفر از رزمندگان مقاومت را به شهادت رسانده‌اند، اروپایی‌ها باید پاسخ این جنایات را بدهند، چرا که از حامیان اصلی این رژیم سفاک هستند.

سلیمی با بیان اینکه اروپایی‌ها خود را قیم مردم دنیا می‌دانند، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی ایران و عراق شرکت‌های آلمانی جزو کسانی بودند که سلاح‌های ممنوعه را در اختیار صدام قرار دادند و این موضوعی است که مقامات عراقی بارها و بارها صراحتا آن را اعلام کردند، نائب رئیس مجلس آلمان به جای دخالت در امور ایران پاسخ این جنایت‌ها را بدهد.

وی گفت: به سردمداران کشورهای غربی توصیه می‌کنیم آرامش خود را حفظ کرده و کمی استراحت کنند تا از توهم خود بزرگ‌بینی خارج شوند.