امروز امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بازدید اصحاب رسانه استان مرکزی از حوزه‌های علمیه اراک

کد مطلب: 52796 | تاریخ ارسال: 16 نوامبر 2014 | چاپ صفحه

به مناسبت سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان مرکزی جمعی از اصحاب رسانه استان از حوزه‌های علمیه شهر اراک بازدید کردند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مدیر مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیاء ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجتمع در حال ساخت خاتم‌الانبیا اظهار داشت: با توجه به قدمت علمی و فرهنگی شهر اراک و وجود بزرگانی همچون شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم، امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله محسنی عراقی، آقا نورالدین و سایر مراجع بزرگ و همچنین در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و احیای حوزه‌های علمیه اراک، ساخت این مجتمع حوزوی در دستور کار قرار گرفت.

سید حسن شریفی افزود: مدارس علمیه اراک بیش از دو قرن قدمت داشته و هم‌اکنون به عنوان آثار باستانی شهر محسوب می‌شود که به دلیل قدمت بالای حوزه علمیه امام خمینی و لزوم توسعه مدارس حوزوی ساخت مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیا توسط نماینده ولی فقیه در استان پیگیری شد.

وی تصریح کرد: عملیات ساخت این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار از موقوفات فرمان‌فرما و در کمربندی شمالی اراک آغاز شد، فاز اول این مجتمع در شش هزار متر زمین و در چهار طبقه دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، فاز دوم نیز که شامل مجتمع مسکونی ویژه اساتید است، دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیر مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیاء بیان داشت: تاکنون به منظور ساخت این پروژه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات نمایندگی ولی فقیه در استان، کمک‌های مردمی، اعتبارات دولتی، معدن سنگ تراورتن محلات و معدن شن و ماسه مهاجران هزینه شده و به منظور تکمیل و راه‌اندازی نیز به همین میزان اعتبار نیاز است.

شریفی با بیان اینکه تمام نیازهای حوزه علمیه از جمله کلاس درس، کتابخانه، حجره، خوابگاه، سالن غذاخوری، سالن مطالعه، مسجد، نمازخانه و… در این پروژه طراحی شده است، گفت: مجتمع خاتم‌الانبیا در ۱۲ فاز طراحی و پیش‌بینی شده که حوزه علمیه خواهران، مدارس پیش حوزوی، کتابخانه، پژوهشگاه، سالن ورزشی و… فازهای بعدی این پروژه است.

وی احیای حوزه علمیه اراک را از اهداف اصلی ساخت این پروژه عنوان کرد و ادامه داد: در ساخت و طراحی مجتمع خاتم‌الانبیاء اصل قرینه‌سازی که از اصول معماری اسلامی است، در نظر گرفته شده است.

در این بازدید جمعی از خبرنگاران از مراحل ساخت مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیا، حوزه علمیه امام خمینی، حوزه علمیه خواهران و مدرسه امام مهدی(عج) اراک بازدید کردند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.