- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

رضایی: احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی عامل مهمی در انضباط اقتصادی است

به گزارش مرکزی دیلی، «محمد ابراهیم رضایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساماندهی و نظم بخشی اقتصاد کشور و هدایت بودجه جاری و عمرانی در دولت تدبیر و امید نقطه قوت مقامات اجرایی است و امید است با احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی سلامت و عدالت در توزیع بودجه در کشور نیز سامان یابد.

وی ادامه داد: احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی موجب امیدواری فعالان اقتصادی می شود تا با نگاهی مثبت به تحولات پیش روی کشور نگاه کنند و با برنامه ریزی بلند مدت در جهت توسعه اقتصاد کشور پیش رود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اخلال در سیستم استخدامی کشور یکی از نقاط ضعف انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی است و با احیای این سازمان کلان و تصمیم ساز، بهترین فضا برای گره گشایی از وضعیت اشتغال حاصل خواهد شد.

رضایی تاکید کرد: احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موجب تسریع تحقق اهداف چشم انداز است و تحول مثبتی در نظام برنامه ریزی، بودجه ریزی، ساختار اداری و توسعه همه جانبه کشور ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: نخبگان و کارشناسان خبره و مجرب موتور محرکه و اساس مدیریت برنامه ریزی تحول در ساختار اقتصادی هستندکه این مهم باید احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی میسر می شود.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی از ادغام دو سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه مطابق مصوبه ۱۶ اسفند ۱۳۷۸ شورای عالی اداری تأسیس و در ۱۷ تیر ۱۳۷۹ نمودار تشکیلاتی آن تصویب و به اجرا در آمد.

پس از انحلال این سازمان در سال ۱۳۸۶، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری تاسیس و بخشی از وظایف آن را به عهده گرفت.