امروز امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, Apr 25, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



خطبه های نماز جمعه اراک

کد مطلب: 52786 | تاریخ ارسال: 16 نوامبر 2014 | چاپ صفحه

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قدس شریف متعلق به همه مسلمانان و آزادیخوان جهان است و رژیم اشغالگر اسراییل باید دندان طمع از اولین قبله مسلمانان را را بکند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک در مصلای بیت المقدس این شهر افزود: اسراییل جنایتکار با کشتار بی رحمانه و غصب این سرزمین مقدس به جایی نمی رسد چرا که تاریخ در همه ادوار نشان از پیروزی مظلوم بر ظالم دارد.

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر از هر ابزاری برای کشتار مردم مظلوم فلسطین استفاده می کند تا بیت المقدس را در تصرف خود درآورد اما آنها باید بدانند که مسلمانان و آزادیخواهان جهان تا آخرین قطره خون خود از قدس شریف دفاع می کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: اسرائیلی ها گمان می کنند که با کشتار و زندانی کردن جوانان فلسطینی می توانند بر آنها مسلط شوند کار عمومی جهان از جنایات آنها آگاه است و حامی مردم مظلوم فلسطین است و اگر آنها بخواهند به اولین قبله مسلمانان تعرض کنند جواب دندان شکنی دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: مسلمانان جهان باید بدانند که سازمان ملل و اتحادیه اروپا در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین هیچ اقدامی انجام نمی دهند بنابراین باید دست در دست یکدیگر بدهند و با اتحاد و همدلی حمایت خود را از مردم فلسطین و انزجار و نفرت خود را از رژیم اشغالگر اسرئیل بیان کنند.

*** هفته بسیج بهترین فرصت برای تشریح آرمان های امام راحل است

نماینده ولی فقیه در بخشی از سخنان خود به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: این ایام پر برکت بهترین فرصت برای تشریح و تبیین آرمان های امام راحل و ارزش های انقلاب اسلامی است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: ﺑﺴﯿﺞ ﻣﺮدﻣﯽ با ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ از ﻧﯿﺮوهای ﻣﺴﻠﺢ در دوران دفاع مقدس نماد پایداری و استقامت در برابر دشمنان نظام و انقلاب بود.

وی ادامه داد: فرهنگ بسیجی، فرهنگ دین و شهادت است که در دوران هشت سال دفاع مقدس نمود عینی پیدا کرد و با حضور موثر در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه، توانمندی خود را به اثبات رساند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: بسیج در عمل، نشان داده است که شجاعت، ولایت پذیری، آگاهی و شناخت، برنامه ریزی، تقوا، دشمن شناسی، آینده شناسی، حریت و درایت، شاخص های این فرهنگ و تفکر است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج هم در دفاع مقدس و هم در دوران سازندگی پشتوانه محکمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و نقش بسیار موثری در خنثی سازی توطئه های دشمنان ایران اسلامی داشته است.

۳۰ آبان ماه تا ششم آذرماه هر سال به عنوان هفته گرامیداشت بسیج نامگذاری شده است.

***تولید سلاح هسته ای از نظر جمهوری اسلامی ایران حرام است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه موسوم به ۱+۵ اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها عنوان فرموده اند که ما نه تنها دنبال تولید سلاح هسته ای نیستیم بلکه تولید و استفاده هر نوع سلاح کشتار جمعی از سوی هر کشوری را حرام می دانیم.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: ایران اسلامی موضع خود را در مورد انرژی هسته ای به صراحت اعلام کرده و دیگر جای شک و تردیدی وجود ندارد بنابراین گروه ۱+۵ باید در راستای لغو تحریم های ناجوانمردانه بر علیه ایران گام های اساسی بردارد.

وی ادامه داد: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حق طبیعی ملت ایران است و هیچ قدرتی حق گرفتن این دانش را از ملت ایران ندارد.

امام جمعه اراک تاکید کرد: رژیم صهیونستی با وجود داشتن پیشرفته ترین جنگ افزارهای نظامی و ۳۰۰ کلاهک هسته ای هرگز مورد بازدید نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار نگرفته و با این وجود در تلاش است ایران را از داشتن این دانش محروم سازد.

وی بیان کرد: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حق مسلم ملت ایران است چرا که ما به برکت وجود مهندسان کارآزموده و با ایمان خود به این دانش عظیم دست یافته ایم و هیچ کس نمی تواند ما را از این نعمت محروم کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سازمان ملل باید جمهوری اسلامی ایران را از فصل ۷ بند ۴۲ منشور این سازمان خارج کند چرا که ایران بر مبنای اصول و ارزشهای دینی و معرفتی راهبری می شود.

وی در ادامه سخنان خود به سالروز شهادت امام سجاد اشاره کرد و گفت: شجاعت و شهامت آن امام همام در بارگاه یزید ابن معاویه قیام خونین اباعبدالله در روز عاشورا را کامل کرد و چهره ظالمان آن روزگار را به مردم نشان داد و ریشه حکومت اموی را خشک کرده و آزادگی و خداپرستی را جایگزین کفر، فساد و تباهی کرد.

وی در ادامه سخنان خود به سالروز آزاد سازی سوسنگرد اشاره کرد و یاد و خاطره همه شهدای این عملیات به خصوص شهید«مصطفی چمران» را گرامی داشت.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان سخنان خود به هفته کتاب و کتابخوانی که از ۲۴ آبان ماه آغاز می شود اشاره کرد و گفت: مسوولان فرهنگی استان باید در خصوص نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در جامعه برنامه ریزی ها و تمهیدات کاربردی بیندیشند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.