امروز امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / Thursday, Apr 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی جرم است

کد مطلب: 52682 | تاریخ ارسال: 26 فوریه 2013 | چاپ صفحه

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: ‌ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی در هر مکانی هم برای صاحب شناسنامه و هم برای گیرنده شناسنامه جرم محسوب می‌شود.

به گزارش مرکزی دیلی، مهدی چقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مردم باید از ودیعه گذاشتن اسناد هویتی و تابعیتی خود نظیر شناسنامه و کارت شناسایی ملی نزد دیگران اکیدا خودداری و همچنین کسبه و افراد نیز از گرو گرفتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی افراد به عنوان بخشی از طلب خود جدا خودداری کرده و در حفظ و نگهداری آن دقت کنند.

وی تصریح کرد: اسناد هویتی و تابعیتی افراد نظیر شناسنامه و کارت شناسایی ملی نشان دهنده اعلام وجود فرد است که باید به وسیله آنها هویت و تابعیت خود را ثابت و از حق خود دفاع کند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: هویت و تابعیت افراد با اسناد سجلی آنان محرز می‌شود، به همین دلیل مردم باید نسبت به نگهداری و حفظ و حراست از اسناد هویتی خود نهایت دقت و وسواس را داشته باشند تا هویت آنان توسط افراد سودجو به سرقت و مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه شناسنامه مدرک هویتی و تابعیتی شخص است، افزود: در بسیاری از موارد مشاهده شده که افراد با گرو گذاشتن شناسنامه خود دچار مشکلات زیادی شده‌اند و این کار بر خلاف قانون است.

چقایی تصریح کرد:‌ چه بسا ممکن است شناسنامه فرد با گرو گذاشتن مفقود و یا توسط افراد سودجو مورد سوء استفاده قرار گیرد و به افراد توصیه می‌شود شناسنامه شخصی را به عنوان ودیعه نپذیرند چرا که با این عمل هر دو طرف مجرم محسوب می‌شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی در پایان دست‌کاری شناسنامه را نیز جرم تلقی کرد و بیان داشت:‌ با توجه به اینکه افراد با این مدرک می‌توانند در هر شهر یا کشور یا ارگانی اعلام وجود کنند و یا از حق خود دفاع کنند، لازم است در حفظ و نگهداری آن دقت کافی مبذول داشته باشند، هر چند با صدور شناسنامه مکانیزه جعل و سوء استفاده از شناسنامه به حداقل ممکن و حتی به صفر رسیده است ولی باید نهایت دقت و حساسیت را در حراست از اسناد خود داشته باشند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.