امروز امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday, Mar 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



ضرورت توجه به مزیت های رباتیك استان مركزی

کد مطلب: 52626 | تاریخ ارسال: 26 فوریه 2013 | چاپ صفحه

رییس كمیسیون آی تی( فن آوری اطلاعات) و تجارت الكترونیك اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی اراك گفت: توجه به مزیت های صنعت رباتیك در این استان ضروری است.

به گزارش مرکزی دیلی، ‘اكبر رحیمی’ روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان مركزی از نظر علمی در حوزه رباتیك توانمندی های زیادی دارد كه با وجود نیاز جدی به آن و امكان درآمدزایی تاكنون ساماندهی نشده است.

وی اظهار كرد: كمیسیون آی تی و تجارت الكترونیك اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی اراك تشكیل كمیته رباتیك را در دستور كار دارد و هدف از این مهم شناسایی استعدادهای رباتیك، فرهنگ سازی و مطالعات كاربردی ربات در صنعت و خدمات استان به صورت عملیاتی است.

وی اضافه كرد: استان مركزی با دو هزار و 850 واحد به عنوان قطب دوم صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت كشور مطرح است و در بسیاری از مشاغل با دامنه آسیب بالا نظیر صنایع شیمیایی، ذوب فلزات و مشاغلی كه با آسیب جسمی نیروی كارگری همراه است باید رباتی جایگزین انسان شود.

رحیمی عنوان كرد: بر اساس برآوردهای اولیه حدود 60 متخصص رباتیك و افراد علاقه مند نیمه ماهر در این حوزه در استان مركزی وجود دارد كه باید با ایجاد تشكلی منسجم بستر بازآموزی و بهره گیری عملیاتی از تجارب آنان در حوزه رباتیك استان محقق شود.

وی ادامه داد: رباتیك یكی از شاخه های مهم آی تی است كه امروز در بیشتر كشورها روند رشد مناسبی را پیدا كرده و استان مركزی نیز با توجه به توانمندی های بالقوه نباید از این قافله عقب بماند.

رحیمی تصریح كرد: با تشكیل كمیته رباتیك در اتاق بازرگانی اراك بستر مشاركت متخصصان این حوزه در هیات های تجاری كشورهای هدف فراهم شده و تبادل اطلاعات و تجارب تسهیل خواهد شد.

وی ادامه داد: رشد شاخه رباتیك در حوزه آی تی استان نه تنها مغایر با سیاست های اشتغالزایی نیست بلكه به عنوان مزیتی مهم در تولید ثروت و سرمایه فناوری نوین است.

بیش از دو هزار شاغل در رده های مختلف تجارت الكترونیك استان مركزی فعال هستند، درحالی كه تنها بر پایه نیاز بخش های استان ظرفیت اشتغال حداقل 20 هزار نفر در این حوزه وجود دارد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.