- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

آصفری : امارات از روی جهل ادعای مالکیت بر جزایر سه گانه را مطرح می‌کند

به گزارش مرکزی دیلی ، محمد حسن آصفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت واکنش به ادعای اماراتی‌ها بر مالکیت جزایر سه گانه ایران، گفت: این موضع گیری امارات به دنبال تصمیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای برگزاری اجلاس دوم خلیج فارس در اسفند با حضور مسئولان کشوری و لشکری و نمایندگان مجلس در بندر عباس است.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حاشیه این اجلاس، سفری به جزایر سه گانه انجام خواهد شد و مسائل اقتصادی، امنیتی و موارد مختلف جزایر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس توضیح داد: از دیرباز این ادعا‌ها و موضع گیری‌ها از سوی اماراتی‌ها و یا دیگر کشور‌ها مطرح بوده و البته هیچگونه پشتوانه منطقی و مستند قانونی ندارد؛ زیرا نقشه‌های قانونی همه کشور‌ها و اسنادی که در سازمان ملل و کل کشور‌ها وجود دارد، موید آن است که این جزایر متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.
این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی، جزو اراضی جدانشدنی از جمهوری اسلامی ایران است؛ ادامه داد: هرگونه موضع گیری در این خصوص از سوی هر کشوری، پوچ و بدون پشتوانه است و دستگاه دیپلماسی ایران نیز باید نسبت به این قضیه هوشیار باشد و به موقع موضع گیری کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: وزارت خارجه ایران پویا و فعال است و در این قضیه نیز موضع گیری‌های به موقع داشته؛ ولی قرار نیست هر زمان یک عده نادان موضوعی را مطرح کردند، تهران جواب دهد زیرا موضع گیری اماراتی‌ها از روی جهل و نادانی آن‌ها است.