امروز امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / Thursday, Mar 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آصفری : امارات از روی جهل ادعای مالکیت بر جزایر سه گانه را مطرح می‌کند

کد مطلب: 52595 | تاریخ ارسال: 23 فوریه 2013 | چاپ صفحه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تمام اسناد قانونی موید آن است که جزایر سه گانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، اظهارات اماراتی‌ها در این خصوص را از روی جهل و نادانی دانست.

به گزارش مرکزی دیلی ، محمد حسن آصفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت واکنش به ادعای اماراتی‌ها بر مالکیت جزایر سه گانه ایران، گفت: این موضع گیری امارات به دنبال تصمیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای برگزاری اجلاس دوم خلیج فارس در اسفند با حضور مسئولان کشوری و لشکری و نمایندگان مجلس در بندر عباس است.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حاشیه این اجلاس، سفری به جزایر سه گانه انجام خواهد شد و مسائل اقتصادی، امنیتی و موارد مختلف جزایر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس توضیح داد: از دیرباز این ادعا‌ها و موضع گیری‌ها از سوی اماراتی‌ها و یا دیگر کشور‌ها مطرح بوده و البته هیچگونه پشتوانه منطقی و مستند قانونی ندارد؛ زیرا نقشه‌های قانونی همه کشور‌ها و اسنادی که در سازمان ملل و کل کشور‌ها وجود دارد، موید آن است که این جزایر متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.
این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی، جزو اراضی جدانشدنی از جمهوری اسلامی ایران است؛ ادامه داد: هرگونه موضع گیری در این خصوص از سوی هر کشوری، پوچ و بدون پشتوانه است و دستگاه دیپلماسی ایران نیز باید نسبت به این قضیه هوشیار باشد و به موقع موضع گیری کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: وزارت خارجه ایران پویا و فعال است و در این قضیه نیز موضع گیری‌های به موقع داشته؛ ولی قرار نیست هر زمان یک عده نادان موضوعی را مطرح کردند، تهران جواب دهد زیرا موضع گیری اماراتی‌ها از روی جهل و نادانی آن‌ها است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.