امروز امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / Tuesday, Apr 16, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آصفری: امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه جامعه کارگری

کد مطلب: 52585 | تاریخ ارسال: 23 فوریه 2013 | چاپ صفحه

عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس، در تشریح مشکلات کارگران، نداشتن امنیت شغلی را مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری در شرایط کنونی خواند.

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در حال حاضر امنیت شغلی یک از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری است، گفت: در شرایط کنونی کارگران نمی‌دانند فردا که سر کار می‌روند می‌توانند بدون مشکل به کار خود ادامه دهند یا با تعدیل نیرو و اخراج روبرو خواهند شد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت باید توجه جدی و نگاهی اثربخش نسبت به موضوع اشتغال کارگران داشته و شرایطی را فراهم کند که با کارگران قرارداد‌هایی بسته شود که تامین کننده آینده آنان باشد.

آصفری، تاکید کرد: رفع دغدغه کارگران در زمینه بیمه نیز از جمله مواردی است که باید با نگاه دقیق، جامع و موشکافانه مسئولان مرتفع شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در مجلس نهم، در بیان دیگر مشکلات پیش‌روی کارگران، افزود: بحث افزایش حداقل دستمزد کارگران از جمله دیگر مواردی است که باید به آن اهتمام جدی شود زیرا با توجه به افزایش تورم و قیمت‌ها، حداقل دستمزد کارگران بسیار پایین است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: بنا بر بررسی‌های انجام شده در فراکسیون کارگری مجلس، حداقل دستمزد کارگران باید در سال آینده باید ۷۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان تعیین شودزیرا با کمتر از این رقم و با توجه به نرخ تورم اعلام شده شرایط زندگی حداقلی برای کارگران فراهم نخواهد بود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، افزود: کارگران یکی از زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه هستند که متأسفانه آنچنان که شایسته آنان است، حقوق آنان در نظر گرفته نمی‌شود، در مواردی هم به دلیل اینکه این قشر از حقوق خود اطلاع کافی ندارند مزایای بخش تولید به سوی کارفرمایان چرخش پیدا می‌کند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.